https://pomorska.pl
reklama

Kolejki wciąż są problemem

Alicja Kalinowska, Małgorzata Osip, [email protected], 56 45 11 927
Przecież na załatwienie spraw nie mamy całego dnia! - mówią Paweł Gutowski i Małgorzata Lisińska
Przecież na załatwienie spraw nie mamy całego dnia! - mówią Paweł Gutowski i Małgorzata Lisińska FOT. Małgorzata Osip
Urzędnicy zapomnieli chyba, że to oni są dla nas, a nie my dla nich! - denerwują się petenci Wydziału Komunikacji. Urzędnicy odpowiadają: - Obsługujemy wszystkich w miarę naszych możliwości.

Chociaż Wydział Komunikacji czynny jest od godz. 8.00, to zdarza się, że pierwsi petenci pojawiają się pod drzwiami urzędu już o 4.30! Dlaczego? Bo wydział obsługuje tylko 15-20 osób dziennie. A kto pierwszy, ten lepszy.

Od 6.00 w kolejce

Klienci skarżą się na opieszałość urzędników. - Aby cokolwiek załatwić trzeba wziąć dzień urlopu - mówią stojący w kolejce.
Paweł Gutowski swój samochód w Starostwie rejestrował we wtorek. - Jestem tu już od 6 rano. Teraz jest 9.30, a ja nadal czekam - mówił mężczyzna i dodawał: - Pracuję, mam swoje obowiązki i nie mogę sobie pozwolić, aby cały dzień spędzić w urzędzie. To, co się tutaj dzieje to jakiś absurd!

Do trzech razy sztuka

- W wąbrzeskim Wydziale Komunikacji jestem już po raz trzeci - mówiła Małgorzata Lisińska dodając: - Kilka tygodni temu załatwiałam sprawę w Wydziale Komunikacji w Golubiu-Dobrzyniu. Tam nie ma takich kolejek. Petent czeka 10-15 minut i jest po wszystkim.
Kobieta, w sprawie kolejek do rejestracji aut, złożyła nawet skargę do władz powiatu. - Usłyszałam, że być może w Golubiu-Dobrzyniu ludzie kupują mniej samochodów - mówi rozżalona kobieta.

"Odsiecz" jest potrzebna

- Najwyraźniej w Wąbrzeźnie urzędnicy zapomnieli, że to oni są dla nas, a nie my dla nich. Przecież czasy kolejek skończyły się już dawno! - denerwował się Apoloniusz Stroiński, również czekający na spotkanie z urzędnikami. - Moim zdaniem świadczy to o kompletnym braku szacunku do petenta. Mój znajomy czekał od 4.30 by dostać numerek i potem zarejestrować samochód. Jeśli jest za mało pracowników to niech Starostwo zatrudni więcej osób, albo niech zorganizuje pomoc urzędników z innego wydziału.
Numerki wydawane są petentom Wydziału Komunikacji do dwóch lat. Wprowadzono je właśnie po to, aby rozładować kolejki. Najwyraźniej nie spełniły swojej roli.

Wszystko jest w porządku

Jakie pomysły na usprawnienie obsługi petentów mają władze powiatu?
Wicestarosta Benedykt Dudek nie uważa, że kolejki są problemem. - W tym wydziale mamy cztery stanowiska. Jeden z pracowników jest teraz na zwolnieniu lekarskim. Obsługujemy wszystkich petentów, ale procedury związane z rejestracją pojazdów trwają długo. Jeśli rejestrowany jest samochód kupiony w Polsce wszystko trwa 20 minut. Jednak rejestracja auta kupionego za granicą jest dwukrotnie dłuższa - wyjaśnia wicestarosta Dudek.

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

g
gosc00001
Starosta Dudek zadowolony jest ze swej pracy, tylko inaczej oceniaja go interesanci, i to nie tylko w komunikacji, ale to beton i trudno oczekiwać na jakiekolwiek zmiany. Działa on na szkodę mieszkańców swoim działaniem. Beznadziejny, stare nawyki trudno zmienić.

Wybrane dla Ciebie

Dodatkowe 2150 złotych dla osób powyżej 75. roku życia. Jak dostać bon senioralny?

Dodatkowe 2150 złotych dla osób powyżej 75. roku życia. Jak dostać bon senioralny?

Po skończeniu 65 lat nie przegap tych 7 dodatków do emerytury. Oto co ci przysługuje

Po skończeniu 65 lat nie przegap tych 7 dodatków do emerytury. Oto co ci przysługuje

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska