https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kolejna awaria w bankach. Czy pieniądze, które im powierzamy, są bezpieczne?

(LUPA); fot. sxc
Nie loguj się na konto bankowe w kawiarenkach
Nie loguj się na konto bankowe w kawiarenkach
Klienci mBanku i MultiBanku nie mieli dostępu do swoich pieniędzy. Na szczęście była to tylko awaria systemu. Czy oszczędności, które trzymamy w bankach, są bezpieczne?

Oba banki wchodzą w skład grupy BRE. - Kilka dni temu, w wyniku przejściowych utrudnień, niektórzy klienci, posiadający kredyty odnawialne, mogli mieć trudności z dostępem do gotówki - przyznaje Emilia Kasperczak z biura prasowego MultiBanku. - W mBanku pełna dostępność kredytu odnawialnego została przywrócona na drugi dzień, w MultiBanku natomiast potrwało to o dobę dłużej - uspokaja Kasperczak. - Do dyspozycji klientów pozostawali cały czas konsultanci infolinii oraz pracownicy oddziałów MultiBanku. Przepraszamy za niedogodności.

Przeczytaj też: Allegro.pl. Poważna awaria serwisu aukcyjnego

5 minut na aktualizacje

Przedstawiciele większości banków zapewniają, że takie usterki zdarzają się bardzo rzadko i w ciągu kilku godzin są naprawiane. - Do poważniejszej awarii doszło w kwietniu dwa lata temu - informuje Monika Floriańczyk z PKO Banku Polskiego. - Przejściowe trudności techniczne uniemożliwiły korzystanie z usług bankowości elektronicznej oraz obsługę klientów w placówkach banku.

- Nie przypominam sobie takiej sytuacji - twierdzi z kolei Arkadiusz Mierzwa, rzecznik prasowy Pekao SA. - Owszem, zdarzają się prace aktualizacyjne i wtedy cały system zostaje wyłączony na około 5 minut. Jednak zwykle odbywa się to w nocy, a wówczas właściwie nikt nie korzysta z bankowości elektronicznej. Robi tak większość banków.

- Jeszcze kilka lat temu najczęściej psuły się karty płatnicze - uważa Paweł Majtkowski, główny ekonomista Expandera. - Klienci musieli przez to zostawiać pełne koszyki zakupów. Jednak takich awarii jest coraz mniej.

Czytaj: Kolejne awarie w bankach

W kafejce się nie logujcie

Pół biedy, jeśli problem wynika z winy banku. Gorzej, jeżeli nasze konto zostanie zaatakowane przez nieuprawnione do tego osoby. - W tym przypadku najczęściej są winni właściciele kont - przestrzega Majtkowski. - Bo, żeby mieć dostęp do rachunku, trzeba wiedzieć, jaki jest numer klienta i hasło. A te dane powinien znać tylko posiadacz rachunku.

Oprócz tego nie jest wskazane logowanie do konta w takich miejscach, jak kafejka.

- Tam każdy może podejrzeć nasze dane - dodaje Arkadiusz Mierzwa z Pekao. - Ważna jest również regularna aktualizacja programów antywirusowych. System chroni nasze serwery, a nie komputer użytkownika.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska