Przypomnijmy, mowa o obsłudze regionalnych pasażerskich połączeń kolejowych w naszym regionie na najbliższe 8 lat (do 2030 roku).
Nie było problemu z liniami spalinowymi, gorzej z elektrycznymi...
- Przyjęte w trakcie rozmów ustalenia pozwalają na rozstrzygnięcie przetargu. Planowany termin podpisania umów to najbliższy poniedziałek, 24 października - zapowiada Kujawsko-Pomorski Urząd Marszałkowski.
Jak już pisaliśmy, w maju marszałek ogłosił przetarg na świadczenie usług kolejowych na Kujawach i Pomorzu od 11 grudnia 2022 roku do 14 grudnia 2030. Podzielono go na cztery pakiety, wystartowały dwie firmy, które obecnie wożą naszych pasażerów - Arriva i Polregio.
Część przetargu została rozstrzygnięta, dotycząca linii spalinowych obsługiwanych przez Arrivę. Trwały zaś rozmowy z Polregio - to pociągi elektryczne.
A konkretnie rozstzygnięcie dotyczyło linii spalinowych, tzn. połączeń Bydgoszcz-Tuchola-Chojnice, Bydgoszcz-Laskowice-Grudziądz, Wierzchucin-Szlachta, Toruń - Jabłonowo Pomorskie - Brodnica, Brodnica-Grudziądz, Toruń-Grudziądz, Toruń-Sierpc.
Polregio: Nie komentujemy
Problem był natomiast z trasami, gdzie kursują pociągi elektryczne, które nie pojadą bez z prądu, a ten cały czas drożeje. Chodzi o następujące linie komunikacyjne: Kutno-Włocławek-Toruń-Bydgoszcz,Bydgoszcz-Inowrocław, Gniezno-Inowrocław-Toruń, Bydgoszcz - Toruń - Jabłonowo Pomorskie (- Brodnica po 2025 po elektryfikacji LK nr 208), Bydgoszcz-Wyrzysk-Osiek, Bydgoszcz-Toruń, Toruń - Jabłonowo Pomorskie, Bydgoszcz-Smętowo, Piła-Bydgoszcz, Inowrocław - Bydgoszcz, Toruń-Inowrocław-Gniezno
Urząd Marszałkowski informuje, że negocjacje z Polregio się zakończyły. Co na to Polregio?
- Zdecydowaliśmy, że na razie nie będziemy tego komentować - powiedziała Strefie Biznesu Aleksandra Baldys, rzecznik Polregio.
