Mieszkańcy zgłaszają nam kolejne problemy związane z budową, a raczej brakiem postępu prac, na DW 548. - Tu nikt nie pracuje - mówi Czytelnik z Kamlarek. - Przejechałem ten cały odcinek - od Stolna do Wąbrzeźna. W mojej okolicy wystawili dwa osobowe auta z logo firmy i jedna koparkę. Wszystko jest rozkopane, rozjeżdżone, ten ich asfalt nie nadaje się do użytkowania. Poza tym, droga została obniżona o 80 centymetrów w porównaniu z poprzednia drogą. Będę miał wjazd do posesji jak bym wjeżdżał na dach - taki skos! Nie mogę wjechać do garażu.
Takiego pirata dawno nie złapali. Pędził niemal stówę za szybko przez wieś!
Jak mówi, droga jest rozkopana po Wąbrzeźno. Tylko miejscami wysypano tłuczeń. I dodaje: - Przepusty, by w nie auto nie wpadło, zabezpieczono nasypami tylko z ziemi. Odcinek Stolno-Krusin jest w gorszym stanie niż przed remontem, a jest gotowy. Ludzie narzekają na remont na S5 - niech przyjadą i zobaczą jak jest u nas! Tylko na czas wizytacji przez marszałka wystawili cały sprzęt jaki mieli.
Przesunęli termin i nic nie robią
Mieszkaniec gminy Lisewo przypomina, że droga miała być oddana do użytku w połowie 2018 roku. Termin przesunięto na grudzień, potem - czerwiec. - Tylko, że roboty stoją - mówi nasz rozmówca. - Cierpimy na tym my, mieszkańcy. To my borykamy się z problemami wynikającymi z obecnego stanu drogi na co dzień, nie ci co ja remontują ani ci co remont zlecili tej firmie.
Mieszkańcy denerwują się, że renegocjacje umowy między wykonawcą a ZDW trwają długo. Jednak wyrzucenie Trakcji PRKiI z placu budowy to ostateczność, bo - przede wszystkim - znacznie wydłuży wykonanie inwestycji. - Prowadzone są jeszcze rozmowy z Trakcją PRKiI - mówi Michał Sitarek, rzecznik prasowy ZDW. - Jeśli wkrótce nie odnotujemy realnych postępów prac i zwiększenia zaangażowania potencjału kadrowo-sprzętowego wykonawcy, firma naraża się na wszystkie konsekwencje wynikające z umowy łącznie z naliczeniem kar i wypowiedzeniem kontraktu. Jest to bardzo ważna inwestycja, bo to trasa zapewniająca dojazd do autostradowego węzła, na którą zagwarantowanych zostało blisko 84 mln złotych i nie zamierzamy tolerować nieuzasadnionego przerywania prac. Tym bardziej, że wciąż podkreślamy, że wszystkie decyzje i działania związane z drogą miały na celu zrealizowanie prac w jak najkrótszym terminie.
Jakie jest zaangażowanie rzeczowe i finansowe zadania? Rzeczowe wynosi 31 %, a finansowe - 22. Za te 22 a nie 31 inwestor zapłacił około 18,5 mln złotych.
- Na bieżąco sprawdzamy i rozliczamy postępy prac - mówi Sitarek. - W przypadku konieczności znalezienia nowego podmiotu, który dokończy pracę, zlecona zostanie inwentaryzacja.
Z jakim konkretnie roszczeniem finansowym wystąpiła Trakcja PRKiI nie chce mówić. - Wykonawca przedstawia dodatkowe roszczenia, ale nie mają one oparcia w warunkach umowy. Nie zamierzamy ponosić z budżetu województwa, a więc ze środków publicznych kosztów źle skalkulowanych cen materiałów budowlanych czy procesów technologicznych.
Zmianie ma ulec też podwykonawca odpowiedzialny za prace geodezyjne.
- Wykonawca wystąpił z wnioskiem o realizację tych prac przez inny podmiot - potwierdza nasze informacje Sitarek.
Do sprawy wkrótce wrócimy.
Stop Agresji Drogowej, odcinek 7. Włos się jeży na głowie!
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Opozda podjęła decyzję w sprawie Vincenta. Królikowski nie ma tu nic do gadania
- Ostrzegamy: Daniel Martyniuk znowu "śpiewa". Ekspertka wysyła go na oddział
- Dawno niewidziana Szostak na imprezie. Bardzo się zmieniła [ZDJĘCIA]
- Roksana Węgiel i Kevin Mglej wezmą nowy ślub! Sensacyjne szczegóły tylko u nas