Koronawirus zmienił klientów nie do poznania. Będziemy teraz kupować tylko w małych, lokalnych sklepach?

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
Katarzyna Pachelska/zdjęcie ilustracyjne
W czasie pandemii Polacy docenili lokalnych przedsiębiorców i lokalne punkty handlowo-usługowe - wynika z badań Mastercard, na które powołuje sie portal dlahandlu.pl.

Czytamy tam dalej, że od czasu wprowadzenia obostrzeń związanych z epidemią Covid-19, największe ożywienie najbardziej odczuły piekarnie i sklepy warzywno-owocowe oraz mięsne.

Polecamy także: Klienci rzucili się na paczki z Żabki, bo taniej niż u kuriera. Będą więc automaty do odbioru i nadawania paczek [zdjęcia]

Aż 71 proc. ankietowanych przyznało, że po zniesieniu obostrzeń stara się robić zakupy u lokalnych przedsiębiorców i wspierać tym samym niezależne sklepy w powrocie do normalności. Ponadto, 26 proc. ankietowanych stwierdziło, że po rozpoczęciu przymusowej izolacji odkryli w swojej okolicy punkty handlowo-usługowe, których dotąd nie znali. Ponad dwie trzecie respondentów (65 proc.) zamierza w dalszym ciągu kupować w lokalnych sklepach, nawet po zniesieniu wszystkich ograniczeń związanych z zakupami i podróżowaniem. Kolejne 40 proc. zamierza częściej stołować się w lokalnych obiektach gastronomicznych, aby pomagać im w powrocie do normalności.

Polecamy także: Zenek Martyniuk, król disco polo, ma nową pracę. Został doradcą klienta w MediaMarkt?

Najnowsze oferty na Black Friday

Materiały promocyjne partnera

Pandemia nastraszyła Polaków, zaczęli się kupować ubezpieczenia

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.