https://pomorska.pl
reklama

Koronawirus zmienił klientów nie do poznania. Będziemy teraz kupować tylko w małych, lokalnych sklepach?

Agnieszka Domka-Rybka
Katarzyna Pachelska/zdjęcie ilustracyjne
W czasie pandemii Polacy docenili lokalnych przedsiębiorców i lokalne punkty handlowo-usługowe - wynika z badań Mastercard, na które powołuje sie portal dlahandlu.pl.

Czytamy tam dalej, że od czasu wprowadzenia obostrzeń związanych z epidemią Covid-19, największe ożywienie najbardziej odczuły piekarnie i sklepy warzywno-owocowe oraz mięsne.

Polecamy także: Klienci rzucili się na paczki z Żabki, bo taniej niż u kuriera. Będą więc automaty do odbioru i nadawania paczek [zdjęcia]

Aż 71 proc. ankietowanych przyznało, że po zniesieniu obostrzeń stara się robić zakupy u lokalnych przedsiębiorców i wspierać tym samym niezależne sklepy w powrocie do normalności. Ponadto, 26 proc. ankietowanych stwierdziło, że po rozpoczęciu przymusowej izolacji odkryli w swojej okolicy punkty handlowo-usługowe, których dotąd nie znali. Ponad dwie trzecie respondentów (65 proc.) zamierza w dalszym ciągu kupować w lokalnych sklepach, nawet po zniesieniu wszystkich ograniczeń związanych z zakupami i podróżowaniem. Kolejne 40 proc. zamierza częściej stołować się w lokalnych obiektach gastronomicznych, aby pomagać im w powrocie do normalności.

Polecamy także: Zenek Martyniuk, król disco polo, ma nową pracę. Został doradcą klienta w MediaMarkt?

Biznes

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Czerwcowa waloryzacja emerytur - jest nowy wskaźnik. Tak urosną świadczenia od lipca

Czerwcowa waloryzacja emerytur - jest nowy wskaźnik. Tak urosną świadczenia od lipca

Tym osobom należy się prawie 350 złotych dodatku do emerytury. Oto zasady wypłaty

Tym osobom należy się prawie 350 złotych dodatku do emerytury. Oto zasady wypłaty

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska