https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kto jest winny kryzysu w grudziądzkim szpitalu? Mamy wyniki profesjonalnego sondażu

Redakcja
Ankietą na temat szpitala objęto pół tysiąca grudziądzan.
Ankietą na temat szpitala objęto pół tysiąca grudziądzan. Piotr Bilski
Co na temat problemów finansowych szpitala i miasta wiedzą grudziądzanie? Jakie widzą rozwiązania? Wyniki sondażu przeprowadzonego wśród 500 grudziądzan opublikuje piątkowa "Gazeta Pomorska".

Badanie opinii grudziądzan na temat kryzysowej sytuacji w grudziądzkim szpitalu przeprowadził Regionalny Ośrodek Badania Opinii Publicznej „Dobra opinia” we współpracy z „Gazetą Pomorską”.

Czytaj też: Wicedyrektorce grudziądzkiego szpitala wręczono „dyscyplinarkę”

Na pytania ankieterów odpowiedziało 500 osób. Co wynika z ich odpowiedzi?

Przede wszystkim zdecydowana większość ankietowanych - ponad 94 proc. - uważa, że grudziądzki szpital trzeba za wszelką cenę ratować przed likwidacją.

Kogo respondenci obwiniają za tę sytuację? Jakie widzą możliwości rozwiązania problemu? Szczegółową analizę wyników sondażu znajdą Państwo w piątkowym (15 kwietnia) dodatku do "Gazety Pomorskiej" dostępnym w Grudziądzu, Wąbrzeźnie i obu powiatach.

POLECAMY!

Komentarze 28

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

o
obserwator
W dniu 16.04.2016 o 10:30, Gość napisał:

Zgadzam sie jak najbardziej Grudziadz to zawsze bylo miasto wielce komunistyczne ,a ze komunisci umieja prać mózgi to i piorą tu dokladnie tylko teraz nie robi to PZPR a PO.Ja mam czyste sumienie bo nigdy na tych panow z PO nie glosowalem.

A ja po wielu latach obserwacji uważam,że to miasto było zawsze bezideowe. Jeżeli chodzi o porównanie tych dwóch formacji to PO zdecydowanie gorzej wypada.

G
Gość
W dniu 16.04.2016 o 09:08, jomen napisał:

Tutaj nie może być żądnych dywagacji czy winę ponosi prezydent czy nie!! Dziwie się że tylko 42 proc. Tu powinno być 92 procent.  To oznacza niestety że grudziądzanie w niejako zasługują na swój los ponieważ nic nie rozumieją z demokracji i samorządności. Mechanizmy władzy realnej są dla nich tematem tabu na to wygląda.przez 25 lat można było się nauczyć więcej, ale no cóż....po prostu dwója!!!!! wołanie rozpaczliwe, że szpital nie może upaść to zaklinanie rzeczywistości.Kto ma zapłacić za ratunek waszego szpitala? Z jakich podatków i jakich pieniędzy? Wojewódzkich ? Państwowych?To wasze bagno i musicie je osuszyć i oczyścić. Wasz lokalna władza i wasz wybór! Wasz prezydent to spowodował,wasz wybór wasza głupota i łatwowierności dla ludzi po których wyraźnie widać ze są nieodpowiedzialni i nieuczciwi,  Z władz miasta koniecznie doda należy v-ce prezydenta, kilku radnych,szefową Grudziądzkich Inwestycji Medycznych i poru waszych lokalnych świętych o których wiecie lepiej.

Zgadzam sie jak najbardziej Grudziadz to zawsze bylo miasto wielce komunistyczne ,a ze komunisci umieja prać mózgi to i piorą tu dokladnie tylko teraz nie robi to PZPR a PO.

Ja mam czyste sumienie bo nigdy na tych panow z PO nie glosowalem.

n
nie narzekam
W dniu 16.04.2016 o 09:08, jomen napisał:

Tutaj nie może być żądnych dywagacji czy winę ponosi prezydent czy nie!! Dziwie się że tylko 42 proc. Tu powinno być 92 procent.  To oznacza niestety że grudziądzanie w niejako zasługują na swój los ponieważ nic nie rozumieją z demokracji i samorządności. Mechanizmy władzy realnej są dla nich tematem tabu na to wygląda.przez 25 lat można było się nauczyć więcej, ale no cóż....po prostu dwója!!!!! wołanie rozpaczliwe, że szpital nie może upaść to zaklinanie rzeczywistości.Kto ma zapłacić za ratunek waszego szpitala? Z jakich podatków i jakich pieniędzy? Wojewódzkich ? Państwowych?To wasze bagno i musicie je osuszyć i oczyścić. Wasz lokalna władza i wasz wybór! Wasz prezydent to spowodował,wasz wybór wasza głupota i łatwowierności dla ludzi po których wyraźnie widać ze są nieodpowiedzialni i nieuczciwi,  Z władz miasta koniecznie doda należy v-ce prezydenta, kilku radnych,szefową Grudziądzkich Inwestycji Medycznych i poru waszych lokalnych świętych o których wiecie lepiej.

Oczywiście że z państwowych ( np przez transfer kasy np z PGE ) , tak jak rotowano i ratuje się  z państwowej kasy kopalnie, stocznie, huty, przemysł zbrojeniowy, szpital centrum zdrowia dziecka, szpital centrum matki Polki, szpital onkologiczny dla dzieci we Wrocławiu. Tak jak z państwowej budowany jest ("remontowany") szpital w Toruniu.

Szpital musi być "uratowany" z państwową kasę ponieważ z działalności leczniczej w ramach nfz trudno wyjść na tzw zero a co dopiero wygenerować zysk pozwalający na spłatę zadłużenia.

 

Inną sprawą jest pociągnięcie do odpowiedzialności i ukaranie winnych, którzy zdecydowali o rozbudowie szpitala na kredyt bez zabezpieczenia spłaty tego kredytu.    

 

PS

Ludzie mają w doopie samorządność i politykę, świadczy o tym frekwencja wyborcza. Wynika to ze słusznego podejścia że żaden polityk nie zapewni ci szczęścia / dobrobytu jeżeli nie zrobisz tego sam. Cała polska "klasa" polityczna jest skompromitowana od lewa i prawa i stosuje zasadę "teraz koorwa my". Głosowanie na nich to zapewnienie im koryta i możliwości kręcenia lodów dla siebie. Wskaż mi decyzje polityków, ( no może poza programem 500+ , ale i tu dopiero czas pokaże ),  które miały wpływ polepszenie sytuacji zwykłych obywateli.

obsadzanie swoimi mediów publicznych?

obsadzanie swoimi urzędów państwowych?

obsadzanie swoimi spółek państwowych?

obsadzanie swoimi spółek samorządowych?

obsadzanie swoimi administracji samorządowej?

dawanie zleceń przetargowych swoim firmom?

 

Wskaż mi czyste ugrupowanie polityczne ( niezależnie od opcji ) które by tego nie robiło?

 

W ostatnich wyborach ( po wieloletniej absencji w głosowaniu ) dałem się skusić i zagłosowałem na listę Kukiz15. I co? Głosowanie na dwie ręce? I to żenujące tłumaczenie .

 

Do następnych wyborów nie pójdę nawet jeżeli wprowadzą kary finansowe jak w Belgii.

 

j
jomen

Tutaj nie może być żądnych dywagacji czy winę ponosi prezydent czy nie!! Dziwie się że tylko 42 proc. Tu powinno być 92 procent. 

 

To oznacza niestety że grudziądzanie w niejako zasługują na swój los ponieważ nic nie rozumieją z demokracji i samorządności. Mechanizmy władzy realnej są dla nich tematem tabu na to wygląda.

przez 25 lat można było się nauczyć więcej, ale no cóż....

po prostu dwója!!!!!

 

wołanie rozpaczliwe, że szpital nie może upaść to zaklinanie rzeczywistości.

Kto ma zapłacić za ratunek waszego szpitala? Z jakich podatków i jakich pieniędzy? Wojewódzkich ? Państwowych?

To wasze bagno i musicie je osuszyć i oczyścić. 

Wasz lokalna władza i wasz wybór!

 

Wasz prezydent to spowodował,wasz wybór wasza głupota i łatwowierności dla ludzi po których wyraźnie widać ze są nieodpowiedzialni i nieuczciwi, 

 

Z władz miasta koniecznie doda należy v-ce prezydenta, kilku radnych,szefową Grudziądzkich Inwestycji Medycznych i poru waszych lokalnych świętych o których wiecie lepiej.

G
Gość

On niewinny!

Ona winna, bo mu kadzić nie powinna!

s
swojaczek

Jak tam Przybylska najlepszy   Prezes inwestycji  dogaduje się z nowym dyrektorem bo z Nowakiem szło jej dobrze

R
Ratownik
Myślę że opozycja Pana Prezydenta ma doskonałą okazję poćwiczyć wydatki miasta na fikcyjne zatrudnienie profesorów
K
Kamila
Pana prezydenta to trzeba odnalezc bo coś zniknął ostatnimi czasy.
S
Sylwia
Ciekawy jestem czy nowy Dtrektor zwolni tych wszystkich profesorów zatrudnionych za wysokie wynagrodzenia. Większość z nich nigdy nie była na tutejszych oddziałach szpitalnych ani godziny, niektórzy przjeżdżali tylko na uroczystości po odbiór wyróżnienia, dyplomu itp. Pracownicy szpitala zachodzą w głowę, komu i czemu miało to służyć.Czy o tym rozdawnictwie wiedział Prezydent! To pytanie kierujemy również do dziennikarzy.Ten proceder trwał latami kosztem wynagrodzenia pielęgniarek, ratowników Czy trwa nadal budzi zainteresowanie ogromnej ilości zatrudnionych?
x
x
W dniu 15.04.2016 o 17:15, Zofia Chlebowska napisał:

Wypowiedź Pani Nowak powalająca.  Nie czuje się odpowiedzialna za szpital, chociaż zawsze głosowała za zadłużaniem szpitala, solanek .Zasiada w komisjach, stowarzyszeniach, radach i nadal brakuje  wiedzy niezbędnej do tego, by mieć świadomość, jaką odpowiedzialność bierze na siebie, kandydując do tych wszystkich funkcji?  Tylko splendor bycia  ważny , że zapytam? Odpowiedzialna za szneki z glancem  również nie jest, skoro  marka  nie rozpoznawalna po 6 latach. Rzucone hasło ot i tyle.  Pan radny Michał Czepek, przewodniczący komisji ds, rozwoju turystyki, szef Informacji Turystycznej .  Koszty utrzymania  biura IT , jakby obsługiwano 400 tysięcy turystów rocznie.   Odpowiedzialny za rozwój turystyki w mieście od 9 lat - a miasto dalej turystycznie nie rozpoznawalne w województwie , nie mówiąc o  Polsce czy Europie. Dziesiątki wyjazdów na targi Polskie i zagraniczne i efekt ?  ZEROWY.W tym czasie maleńka Ostróda zwiększyła przyrost turystów o prawie  200 %  z budżetem na promocję i turystykę nieporównywalnie małym .Na czym strawili swoje kadencje? Ktoś  radnych z pobierania diet przez 8 lat rozliczy? Za co je pobierali, gdy nie pracowali na rzecz ratowania szpitala, solanek,nie rozwijali turystyki, promocji, zdrowia, czystości w mieście ,  a  za  upadek  miasta winni się nie czują ? Za co zatem  brali wynagrodzenia równe  najniższemu wynagrodzeniu?  Radni,  którzy  nie spotykają się z mieszkańcami, chyba że mieszkaniec do nich przyjdzie . Dostęp do radnego na dyżurze  to 1 godzina w wyznaczonym dniu lub....po uprzednim umówieniu się telefonicznie? I to wystarczy dla prawie 90 tys. mieszkańców? Zacznijmy myśleć, zacznijmy wymagać - a wtedy nie będziemy się musieli buntować, gdy  radni każą się publicznie przepraszać za to , że nie przypilnowali NASZYCH spraw , że zgotowali nam los nie do pozazdroszczenia, bo nie pracowali rzetelnie, albo nie pracowali wcale. A co do patriotyzmu lokalnego i ciągłej mojej krytyki.  Jeśli uważam, że radni i władze źle rządzą, to patriotyzm każe mi takie władze zwalczać. JEŚLI oni uważają się za jedynych właścicieli  i dysponentów mojego miasta , ale odpowiedzialności za nic nie biorą, wtedy ja mam prawo myśleć, że moim miastem rządzą chyba pomyleńcy?Nie zamkniecie "gęby" samodzielnie myślącym.

Z całym szacunkiem, zgadzam się z panią. Ten hermetyczny krąg /należałoby go powiększyć  jeszcze o kilka nazwisk/ wierzył w swoją nadprzyrodzoną moc i absolut. Ale główna wina, to mieszkańcy miasta, którzy niedowidzą albo są przyzwyczajeni do okularów, które zakupili w ostatnich dziesięciu latach i nic im nie przeszkadza, że wypadły soczewki a została sama oprawa.

x
x
W dniu 15.04.2016 o 17:15, Zofia Chlebowska napisał:

Wypowiedź Pani Nowak powalająca.  Nie czuje się odpowiedzialna za szpital, chociaż zawsze głosowała za zadłużaniem szpitala, solanek .Zasiada w komisjach, stowarzyszeniach, radach i nadal brakuje  wiedzy niezbędnej do tego, by mieć świadomość, jaką odpowiedzialność bierze na siebie, kandydując do tych wszystkich funkcji?  Tylko splendor bycia  ważny , że zapytam? Odpowiedzialna za szneki z glancem  również nie jest, skoro  marka  nie rozpoznawalna po 6 latach. Rzucone hasło ot i tyle.  Pan radny Michał Czepek, przewodniczący komisji ds, rozwoju turystyki, szef Informacji Turystycznej .  Koszty utrzymania  biura IT , jakby obsługiwano 400 tysięcy turystów rocznie.   Odpowiedzialny za rozwój turystyki w mieście od 9 lat - a miasto dalej turystycznie nie rozpoznawalne w województwie , nie mówiąc o  Polsce czy Europie. Dziesiątki wyjazdów na targi Polskie i zagraniczne i efekt ?  ZEROWY.W tym czasie maleńka Ostróda zwiększyła przyrost turystów o prawie  200 %  z budżetem na promocję i turystykę nieporównywalnie małym .Na czym strawili swoje kadencje? Ktoś  radnych z pobierania diet przez 8 lat rozliczy? Za co je pobierali, gdy nie pracowali na rzecz ratowania szpitala, solanek,nie rozwijali turystyki, promocji, zdrowia, czystości w mieście ,  a  za  upadek  miasta winni się nie czują ? Za co zatem  brali wynagrodzenia równe  najniższemu wynagrodzeniu?  Radni,  którzy  nie spotykają się z mieszkańcami, chyba że mieszkaniec do nich przyjdzie . Dostęp do radnego na dyżurze  to 1 godzina w wyznaczonym dniu lub....po uprzednim umówieniu się telefonicznie? I to wystarczy dla prawie 90 tys. mieszkańców? Zacznijmy myśleć, zacznijmy wymagać - a wtedy nie będziemy się musieli buntować, gdy  radni każą się publicznie przepraszać za to , że nie przypilnowali NASZYCH spraw , że zgotowali nam los nie do pozazdroszczenia, bo nie pracowali rzetelnie, albo nie pracowali wcale. A co do patriotyzmu lokalnego i ciągłej mojej krytyki.  Jeśli uważam, że radni i władze źle rządzą, to patriotyzm każe mi takie władze zwalczać. JEŚLI oni uważają się za jedynych właścicieli  i dysponentów mojego miasta , ale odpowiedzialności za nic nie biorą, wtedy ja mam prawo myśleć, że moim miastem rządzą chyba pomyleńcy?Nie zamkniecie "gęby" samodzielnie myślącym.

Z całym szacunkiem, zgadzam się z panią. Ten hermetyczny krąg /należałoby go powiększyć  jeszcze o kilka nazwisk/ wierzył w swoją nadprzyrodzoną moc i absolut. Ale główna wina, to mieszkańcy miasta, którzy niedowidzą albo są przyzwyczajeni do okularów, które zakupili w ostatnich dziesięciu latach i nic im nie przeszkadza, że wypadły soczewki a została sama oprawa.

G
Gość

Pani Zofio to co sie dzieje w tej oazie to szkoda strzępić ryja.

 

Z
Zofia Chlebowska

Wypowiedź Pani Nowak powalająca.  Nie czuje się odpowiedzialna za szpital, chociaż zawsze głosowała za zadłużaniem szpitala, solanek .Zasiada w komisjach, stowarzyszeniach, radach i nadal brakuje  wiedzy niezbędnej do tego, by mieć świadomość, jaką odpowiedzialność bierze na siebie, kandydując do tych wszystkich funkcji?  Tylko splendor bycia  ważny , że zapytam? Odpowiedzialna za szneki z glancem  również nie jest, skoro  marka  nie rozpoznawalna po 6 latach. Rzucone hasło ot i tyle.

 

 Pan radny Michał Czepek, przewodniczący komisji ds, rozwoju turystyki, szef Informacji Turystycznej .  

Koszty utrzymania  biura IT , jakby obsługiwano 400 tysięcy turystów rocznie.   Odpowiedzialny za rozwój turystyki w mieście od 9 lat - a miasto dalej turystycznie nie rozpoznawalne w województwie , nie mówiąc o  Polsce czy Europie. Dziesiątki wyjazdów na targi Polskie i zagraniczne i efekt ?  ZEROWY.

W tym czasie maleńka Ostróda zwiększyła przyrost turystów o prawie  200 %  z budżetem na promocję i turystykę nieporównywalnie małym .

Na czym strawili swoje kadencje? Ktoś  radnych z pobierania diet przez 8 lat rozliczy? Za co je pobierali, gdy nie pracowali na rzecz ratowania szpitala, solanek,nie rozwijali turystyki, promocji, zdrowia, czystości w mieście ,  a  za  upadek  miasta winni się nie czują ? Za co zatem  brali wynagrodzenia równe  najniższemu wynagrodzeniu?  Radni,  którzy  nie spotykają się z mieszkańcami, chyba że mieszkaniec do nich przyjdzie . Dostęp do radnego na dyżurze  to 1 godzina w wyznaczonym dniu lub....po uprzednim umówieniu się telefonicznie? I to wystarczy dla prawie 90 tys. mieszkańców?

 Zacznijmy myśleć, zacznijmy wymagać - a wtedy nie będziemy się musieli buntować, gdy  radni każą się publicznie przepraszać za to , że nie przypilnowali NASZYCH spraw , że zgotowali nam los nie do pozazdroszczenia, bo nie pracowali rzetelnie, albo nie pracowali wcale.

 

A co do patriotyzmu lokalnego i ciągłej mojej krytyki.  Jeśli uważam, że radni i władze źle rządzą, to patriotyzm każe mi takie władze zwalczać. JEŚLI oni uważają się za jedynych właścicieli  i dysponentów mojego miasta , ale odpowiedzialności za nic nie biorą, wtedy ja mam prawo myśleć, że moim miastem rządzą chyba pomyleńcy?

Nie zamkniecie "gęby" samodzielnie myślącym.

 

h
haha
Dobre Amerykański
G
Gość
W dniu 15.04.2016 o 12:18, Haha napisał:

walcz o dyrektora Kena!!!!!! Słyszałam że chirurgie naczyniowa ma przekształcić w chirurgie plastyczna żeby nie musiał dymac na zastrzyki z kwasem do Warszawy

 

o jej nie wiedziałem. Dlatego on taki wyprasowany bez fałdy, taki amerykansky.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska