https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy ma duże straty

(Kaf)
Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy ma duże stratyW ciągu kilku miesięcy nie udało się uzdrowić finansów byłych PKS-ów.  Rok 2011 przewoźnicy zakończyli ze stratą ok. 3,5 mln zł.
Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy ma duże stratyW ciągu kilku miesięcy nie udało się uzdrowić finansów byłych PKS-ów. Rok 2011 przewoźnicy zakończyli ze stratą ok. 3,5 mln zł. sxc
Ale mniejsze niż rok temu.

Walne zgromadzenie wojewódzkiej spółki zatwierdziło sprawozdanie finansowe firmy za poprzedni rok. Spółka, która połączyła cztery PKS-y w regionie w jedną firmę, działa w nowej formule od kwietnia 2012 r. 

W ciągu kilku miesięcy nie udało się uzdrowić finansów byłych PKS-ów.  Rok 2011 przewoźnicy zakończyli ze stratą ok. 3,5 mln zł.

Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy zakończył ubiegły rok ze stratą 2,5 mln zł. Marek Błaszkiewicz, prezes spółki i jednocześnie wiceprzewodniczący zarządu regionalnej PO, we wrześniu 2012 r. zapowiadał gruntowną restrukturyzację, która ma uzdrowić finanse autobusowej spółki.

Zarząd nie chce ujawniać szczegółów dotyczących finansów firmy i planów na 2013 r. zasłaniając się ochroną interesów K-PTS. Zapowiada jedynie zmiany w schemacie organizacyjnym.

Nam udało się dowiedzieć, że prawdopodobnie zostanie zwolnionych ok. 30 pracowników (teraz jest ich ok. 800).

O przyszłość wojewódzkiej firmy martwi się radny Wojciech Jaranowski, przewodniczący klubu PiS w sejmiku województwa. - To nie są dobre wyniki - mówi. - Na razie jednak nie jest tragicznie.

Z informacji przekazanych radnym wynika, że spółka ma uzyskać dofinansowanie 11 mln zł z RPO na zakup taboru, a firma jest w trakcie restrukturyzacji. 

Nie tylko regionalny przewoźnik boryka się z naprawą PKS-ów. Dramatyczna sytuacja jest np. w województwie lubelskim, gdzie regionalnej firmie grozi likwidacja. Lepiej radzą sobie mniejsze PKS-y przejmowane przez powiaty.

Co dalej z  zarządem K-PTS?
- Żadne decyzje personalne nie zapadły - informuje Magdalena Mike-Gęsicka, dyrektor marszałkowskiego departamentu nadzoru właścicielskiego i mienia. - Województwo  udzieliło zarządowi absolutorium, ale członkowie zarządu są poddawani wnikliwej ocenie, której efektem mogą być potencjalne zmiany personalne. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

S
Szlachcic ana zagrodzie
Czy dobrze jest w nowym tworze? 
Jak może byc dobrze skoro Województwo cztery bardzo słabe firmy połączyły w jedną? Wiadomo było, że bez znacznego dokapitalizowania nie będzie mowy o wyjściu na prostą. Po drugie, chętnie popatrzyłbym na strukturę organizacyjną szeroko rozumianego zarządu. Wiemy, ze jest trzech członków zarządu i teraz pytanie do Rady Nadzorczej oraz dziennikarzy: ilu jest pracowników w randze dyrektorów? Czy nie jest to struktura nie bedąca jeszcze opisana w podrecznikach teorii zarządzania. Tak więc wiedza o ilości  dyrektorów dałoby odpowiedź na pytanie, gdzie należałoby szukać oszczędności. 
Jest w artykule chwalenie że jest lepszy wynik nież w roku poprzednim. I tutaj do  Zarządu Województwa jako Walnego  Zgromadzenia proste pytanie: jak się przedstawia porównanie wyniku operacyjnego z kolejnych lat?  Czy prawdą jest, że wynik polepszono sprzedażą majątku? Jeżeli tak to jakiego?  Czy prawdą jest, że stare autobusy jeżdżą na nowych często warszawskich numerach, co to oznacza, czy to, że zostały sprzedane i firma otrzymała gotówkę, a teraz płaci za nie opłąty leasingowe? Jeżeli tak, to ile taka operacja zwiększa per saldo koszty firmy? A może te autobusy zostały przewłaszczone za kredyty i teraz są tylko dzierżawione? 
Tak więc Państwo dziennikarze namawiam do przepytania Pana Marszałka i Pana Prezesa na temat całościowego funkcjonowania tej firmy. Jeżeli słuzby Pana Marszałka czytają  forum, to mam  nadzieję, że same przedstawią informacje na temat  firmy stanowiącej włąsność nas wszystkich mieszkańców województwa.
 
J
Jan III
I co prymitywny, arogancki Całbolu ? Twój protegowany prezes obiecał się uczyć, ale widać bardzo tępy...ale za to swój...wkrótce was pogonimy z fotelików...trawka też jest miłą...dla oka
P
POlska=nienormalność?
Za co nie weźmie się urząd toruński to jedynie straty i upadki?
Czy król gęsi ma chociaż już tą fontannę przed swoją siedzibą, żeby często chłodził swoją czuprynę??
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska