- Dlatego wydamy 4 mln zł na lokowanie produktów regionalnych firm w filmach, dokumentach czy teledyskach. Warunkiem będzie to, żeby trafiły one później do ogólnopolskiej telewizji i innych środków masowego przekazu. Przedsiębiorstwo lub instytucja, która zgodzi się wyłożyć pieniądze na produkcję filmową, w zamian będzie mogła liczyć na wykorzystanie ich produktu, wizerunku na ekranie - dodaje Michał Korolko z urzędu marszałkowskiego.
Z funduszu pochodzącego z pieniędzy unijnych firma odzyska 70 proc. Uczelnia wyższa i instytucja samorządowa - 85 proc. Twórcy, zgłaszając swoje scenariusze, powinni pomyśleć o tym, jak wykorzystać w swojej historii określone produkty z regionu.
Wnioski będzie można składać od marca tego roku. Wczoraj w Toruniu podpisano umowę pomiędzy marszałkiem Piotrem Całbeckim a Markiem Żydowiczem z Fundacji Tumult.
