Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kujawsko-pomorskie na Grüne Woche - Niemcom proponowaliśmy gęsinę, jesiotra i kajmak

Marlena Przybył
Przysmaki przyrządzał mistrz patelni Artur Moroz
Przysmaki przyrządzał mistrz patelni Artur Moroz MAP
- Jako region jesteśmy tutaj już 18. raz, stali bywalcy targów znają nas i szukają - mówi Wiesław Czarnecki, koordynator regionalnej prezentacji.

Wczoraj zakończyła się 75. edycja prestiżowych berlińskich targów Grüne Woche poświęconych gospodarce żywnościowej, rolnictwu i ogrodnictwu.

Województwo kujawsko-pomorskie było jednym z ośmiu regionów, które reprezentowały nasz kraj za Odrą. Za przewodnie hasło całej polskiej ekspozycji obrano w tym roku "Polska schmeckt!" czyli "Polska smakuje". Czym nasze firmy kusiły zagranicznych konsumentów?

Mamy się czym pochwalić

- Przede wszystkim promowaliśmy gęsinę, temu podporządkowaliśmy aranżację całego stoiska - mówi Wiesław Czarnecki z Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu. - W polskiej restauracji można było kupić gęsie przysmaki i na własne oczy zobaczyć, w jaki sposób można je przyrządzić. Prócz tego chcieliśmy zainteresować gości targów jesiotrem i polskim kawiorem. Od kilku lat nasze województwo wiedzie prym w próbach powrotu na nasze stoły tej smacznej ryby. Ponadto można było u nas posmakować tradycyjny słodki krem kajmak i przetwory z niego. Zrobiły tutaj furorę!

Na udział w kosztownej (od 137 do 148 euro za m kw. powierzchni wystawienniczej), ale jednej z najważniejszych tego typu imprez na świecie zdecydowały się cztery firmy z naszego regionu: Polder z Łysomic (producent kajmaku), toruńska Eurohansa (producent dodatków do żywności pod marką Specjał z Grodu Kopernika), Tenor z Konecka (producent przekąsek - orzechów, ziaren słonecznika) i toruński Gam (producent toreb ekologicznych).

Walory turystyczne regionu prezentował Janusz Gall z ośrodka wypoczynkowego Casus w Łasinie, a do polskiego kawioru przekonywał Mirosław Purzycki z Organizacji Producentów Ryb Jesiotrowatych.

Czy to opłacalna wyprawa?
- Promocja na tak uznanych targach przekłada się przede wszystkim na sprzedaż w Polsce, bo wzbudza zaufanie i zainteresowanie u klientów krajowych - przyznaje Elżbieta Przymus z firmy Polder.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska