https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kupimy "nowe" tramwaje od Niemców

Przemysław Decker
Jeszcze w tym roku będziemy jeździli w podretuszowanych tramwajach. Miasto chce wyremontować sześć pojazdów.

Ratusz już ogłosił przetarg w tej sprawie. Urzędnicy szukają firmy, która podejmie się remontu sześciu wozów.

Czy uda się ją znaleźć będzie wiadomo w lutym, bo wówczas urzędnicy otworzą koperty z ofertami. W starych tramwajach wymienione mają być silniki, siedzenia, drzwi i szyby. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planami, odmłodzone pojazdy na szyny wyruszą jeszcze w tym roku.

Jak tramwaje, to pewnie od Niemców

To nie jedyne "nowe" tramwaje, które pojawią się w naszym mieście. Miasto chce kupić kilka kolejnych, najprawdopodobniej od Niemców. Na ten cel w budżecie miasta na ten rok zapisano 1,5 miliona złotych. "Pomorska" pisała o tym już 25 listopada.

Włodzimierz Tesz, rzecznik prasowy Miejskiego Zakładu Komunikacji zapewnia, że rozmowy z kontrahentami w sprawie zakupu pojazdów zmierzają ku końcowi.

- Negocjujemy z kilkoma partnerami z Niemiec. Myślę, że w przeciągu miesiąca powinniśmy dojść do porozumienia - mówi Włodzimierz Tesz.

Negocjują cenę

Ile ostatecznie pojazdów MZK kupi od Niemców, zależy od wynegocjowanej ceny.

- Może to być pięć, sześć i dziesięć tramwajów. Nie będą one pierwszej młodości, ale w przypadku takich pojazdów wiek nie jest najważniejszy. Liczy się, żeby były sprawne technicznie i wygodne dla pasażerów - dodaje rzecznik prasowy miejskiej spółki przewozowej.

Na wagę złota jest każdy "nowy" pojazd szynowy. Stary tabor sypie się już od dawna. Najstarszy tramwaj, który wciąż kursuje pochodzi z. początku lat sześćdziesiątych. Obecnie, w sumie grudziądzan wozi 18 tramwajów. Siedem z nich zostało kupionych od Niemców, pozostałe są polskiej produkcji.

Zmiany są potrzebne

Na wagę złota jest każdy "nowy" pojazd szynowy. Stary tabor sypie się już od dawna. Najstarszy tramwaj, który wciąż kursuje pochodzi z. początku lat sześćdziesiątych. Obecnie, w sumie grudziądzan wozi 18 tramwajów. Siedem z nich zostało kupionych od Niemców, pozostałe są polskiej produkcji.

Komentarze 22

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

T
To kpina
Proponuję władzom załatwic sprawę szybciej i taniej.... Należy udac się po tramwaje dla miasta na ul. Waryńskiego 84 w Grudziądzu do pana Dariusza Sonnenfeld. Wy narażacie grudziądzan na stratę, niebezpieczeństwo, smiesznosc... Szkoda gadac.
R
Romeo
Witam serdecznie ,otóz w Elblagu jeżdzą PESY z rozstawem 1000mm coz z tego jest ich tylko 6 , koszt wagonu to ponad 5 mln; od kilkunastu lat jezdza u nas wagony typu GT-6 z Niemiec ,mialy byc tylko na jakis czas , jezdza do tej pory i sa to prawdopodobnie najlepiej technicznie zrobione wagony ,niektore mają juz wypracowana emeryture, jesli macie mozliwosc zakupu wagonow z Niemiec to nie ma sie co zastanawiac -pojezdza dluzej niz nasze polskie pozdrawiam
G
Gość
Jeśli napisałem nieprawdę o tym, że w Toruniu, Bydgoszczy, Łodzi i Elblągu szerokość torów to 1000mm, oraz, że PESA produkuje tramwaje dostosowane do takiej szerokości torów, to proszę napisać w który punkcie mojej wypowiedzi minąłem się z prawdą.
Wszystko się zgadza. Pesa produkuje tramwaje na obydwa rozstawy torów: 1000mm i 1435mm
G
Gość
Myślę, że w tym wypadku powinni wtrącic swoje zdanie mechanicy naprawiający tramwaje.
t
tabor
W dniu 10.01.2010 o 12:41, Gość napisał:

Dla niewtajemniczonych - tory o szerokości 1000mm znajdują się również w Toruniu, Bydgoszczy, Elblągu i Łodzi.Bydgoska PESA produkuje również tramwaje wąskotorowe np. typ 121N, który kursuje w Elblągu oraz typ 122N, który kursuje w Bydgoszczy i Łodzi



Jesteś śmieszny i żałosny zarazem w swoich kłamstewkach wpisywanych tu na potrzeby doraźnego oplucia i oskarżania. Ponadto, należałoby wiedzieć ile kosztuje nowy tramwaj. To kwota rzędu 8 mln zł. Podobnie jak wymiana całości torowiska na szreszy rozstaw, to koszty miliardowe, których żadne miasto nie byłoby w stanieponieść za "jednym zamachem". Wymiana taka to preoces wieloletni, ale tu nikt nie myślał o tym 8 lat temu. może dziś bylibyśmy w całkiem innym misjcu...
To inwestycja unija, pod którą miato zaciąga kresyd i wszyscy na tym forum krzyczą, że to źle. Gdyby chcieć realizować Wasze fantazje tramwajowe, trzab by było zaciągnąc kredyt, którego nikt by nie udzielił, bi kwota przekraczałaby wielokrotnie całość budżetu miasta.
~mieszkaniec~
Więc po jakiego czorta nam obcy niemiecki złom skoro produkuje się ładne tramwaje w Polsce. Cudze chwalicie swego nie znacie p. Sikora
G
Gość
Dla niewtajemniczonych - tory o szerokości 1000mm znajdują się również w Toruniu, Bydgoszczy, Elblągu i Łodzi.
Bydgoska PESA produkuje również tramwaje wąskotorowe np. typ 121N, który kursuje w Elblągu oraz typ 122N, który kursuje w Bydgoszczy i Łodzi
G
Gość
W Naszym Mieście tylko się projektuje i wydaje grube tysiące na projekty , które nigdy nie będą zrealizowane. Jest trochę firm, które zajmują się projektowaniem i trzeba dać im i innym zarobić (kolegom?) Fakt, że projekty muszą być na wszystko ale róbcie to Panowie z głową i je realizujcie chyba , że nie ma pieniędzy na realizację to nie zajmujcie się tym. Projekt to tysiące wydane w próżnię jeśli nigdy nie będą realizowane (pewnie będzie tak z modernizacją torowiska)
G
Gość
KTOŚ TU CHYBA NIE ROZUMIE ŻE PROJEKT"MODERNIZACJA TOROWISKA TRAMWAJOWEGO" TO NIC INNEGO JAK JEGO WYMIANA,A CO SZKODZI ZAPROJEKTOWAC NORMALNEJ SZEROKOŚCI TORY??? CHYBA Sikora.
g
grajdolscy specjaliści
Oj, spece, spece od wszystkiego na tym forum...
Żeby wymienić całe torowisko, miasta o wiele bogatrze niż ten grajdoł, musiały przebudowywać fragment po fragmencie przez 50 lat!
Wymian całości torowska na nowe plus tabor i reszta infrastruktury to miliardy złotych.
Ale nie dociera co?
Lepiej popluc, od palantów nawtykać anonimowo, postukać w klawiaturkę.
Gorzez z czytaniem ze zrozumieniem, nie wspominając juz o poszukiwaniu wiedzy na temat inwestycji, kosztów, sposobów finansowania.
Ot - grudziądzki grajdoł spejalistów od wszystkiego na forum Fuckt'u grudziądzkiego.
~mieszkaniec~
W dniu 08.01.2010 o 18:51, Gość napisał:

Pan M. Sikora wypowiadał się , że całe torowisko w Grudziądzu ma być przeprojektowane więc dlaczego nie planuje się toru tramwajowego o normalnym rozstawie kół jezdnych jak w innych miastach, czy krajach lecz nadal wąskie torowisko powodujące nagminnie kolebanie tramwajami a tym samym częste awarie i uszkodzenia torowisk. Jeżeli torowiska mają być wymieniane to na diabła nam stare tramwaje wąskotorowe i to jeszcze od tych co przegrali wojnę i dają nam promocję za zabranie do utylizacji niepotrzebnego złomu. Chyba, że Sikora ma zamiar stworzyć w Grudziądzu muzeum wozów tramwajowych


o to samo chciałam zapytać.
k
koks
Tak słucham, czytam i śledzę wypowiedzi palanta tzn. Sikory, który kompletnie nie ma pojęcia o tramwajach, a jego wypowiedzi i mądrości na temat torowiska to tzw. zero, zero w tym temacie - wszystko o czym mówi to zapisy i teoria techniczna Ś.P. PANA TACZYŃSKIEGO .
SIKORA daj sobie stop i nie ośmieszaj się - byłeś, jesteś i zostaniesz zerem w temacie TRAMWAJ I TOROWISKO !!!!!!!!!!!!!! no w energetyce też jesteś ZERO !!!!!!!!!!!!!!!!!!
G
Gość
Pan M. Sikora wypowiadał się , że całe torowisko w Grudziądzu ma być przeprojektowane więc dlaczego nie planuje się toru tramwajowego o normalnym rozstawie kół jezdnych jak w innych miastach, czy krajach lecz nadal wąskie torowisko powodujące nagminnie kolebanie tramwajami a tym samym częste awarie i uszkodzenia torowisk. Jeżeli torowiska mają być wymieniane to na diabła nam stare tramwaje wąskotorowe i to jeszcze od tych co przegrali wojnę i dają nam promocję za zabranie do utylizacji niepotrzebnego złomu. Chyba, że Sikora ma zamiar stworzyć w Grudziądzu muzeum wozów tramwajowych
n
nie grudziądzanin
Trwaja badania nad nacja grudziądzką.
Jak juz tu wielokrotnie było pisane, socjologowie przygladją się zjawisku jakim jest grupa internautów grudziądzkich.
Są juz pierwsze wnioski, które równiez tu od czasu do czasu w sposób przystępny były prezentowane, fragmenty będą jeszcze ciekawsze.

I oto kolejny wątek, w którym, jak w wkażdym tutaj, wykazują się osoby nie mające najbledszego pijecia o czym rzecz została napisana.
nikt nie próbuje nawet się dowiedzieć dlaczego samorząd Wasz kupic chce takie a nie inne tramwaje.
Propozycje przedmówców, że przeciez można kupic cokolwiek, byle nowe, są nipoerozumieniem. Żeby wiedzieć, ż enie każde wozy możecie nabyć, można nie wchodzić na znienawidzona przez was stronę BIP-bo miejska, ale zajrzec na strony pasjinatów i mlośników komunikacji i tramwajów:) Kopalnia wiedzy, ciekawie, zabawnie i pouczająco. warto - polecam.
Grudziądz jest jednym z nielicznych miast, które potrzebuje specyficznych wozów, bo ma specyfczną szerokość torów tramwajowych. O takie same staraja się i szukają - też zresztą u niemców - Szwajcarzy, Bługarzy, Rumuni, gdzie właśnie taki rozstaw jest. No problem faktycznie jest spory, bo nie ma takich wozów na zbyciu wiele. Ważne też, by byl dostęp do takiech unikatowych części zamiennych, któruch już się nie produkuje, skoro nie produkuje sie tego typu wozów.
Grudziądz chce kupic wozy zmodernizowane juz tam , na ich koszt, z gwarancja 20 letnią - bo tyle i więcej potzreba na modernizacje całej Waszej infrastruktury tramwajowej. musicie ludziki sobie wymienic tory by miały rozstaw szerszy i wówczas dopiro bydgoska PESA :-)

Jak obserwacje wskazują, zaraz powinny sie pojawić wpisy mówiące o moich powiązaniach i miłości do aktualnej władzy Grudziądza.
Czekamy na potwierdzenie naszych wstępnych badań nad mentalnościa tej grupki.
P
PIK
RACZEJ NIEMCY POZBEDA SIE SZMELCU, A MY IM DO TEGO DOPŁACIMY. NIE PIERWSZY RAZ ZRESZTA.
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska