– Rynek motoryzacyjny od około dwóch lat mierzy się z wieloma wyzwaniami. Zaczynając od wybuchu pandemii, która spowodowała globalne zerwanie łańcuchów dostaw i problemy wielu producentów samochodów, a kończąc na wojnie w Ukrainie. To kraj istotny dla branży – odpowiada za produkcję gazów, jak neon, argon czy krypton, niezbędnych do produkcji półprzewodników – tłumaczy Marek Trofimiuk, ekspert autobaza.pl. Ze względu na brak nowych aut na rynku, kupujący szukają okazji w używanych pojazdach, których jest coraz mniej i w naturalny sposób znacznie one drożeją – dodaje.
Tak oszukują klientów w restauracjach i lokalach gastronomic...
Jak wynika z danych autobaza.pl, w I kwartale 2022 r. dostępnych ofert samochodów używanych na rynku było o 4 proc. mniej niż w roku poprzednim, o 11 pro. mniej niż w 2020 r. oraz o 20 proc. mniej niż w 2019 r.
Najpopularniejsza marka na rynku wtórnym
Na rynku wtórnym, w I kwartale 2022 r., najłatwiej znaleźć samochód marki Opel, który nieznacznie wyprzedził markę Volkswagen, liderującą w tym zestawieniu w 2021 r. Następnymi, najczęściej dostępnymi samochodami używanymi był: Ford i francuski Renault, a pierwszą piątkę rankingu zamyka Audi.

Emerytury będą wyższe. To już pewne. Powód nie jest oczywisty. Sprawdź ile zyskasz
Średnia prognozowana długość życia w Polsce w porównaniu z poprzednim rokiem znów spadła – wynika z opublikowanych przez GUS tablic średniego dalszego trwania życia kobiet i mężczyzn. Wyższy wskaźnik ...
Coraz częściej decydujemy się na elektryki
W pierwszych trzech miesiącach 2022 r. liczba ofert elektryków na rynku wtórnym wzrosła o ponad połowę (53 proc.) w porównaniu do analogicznego okresu w 2021 r. Na drugim biegunie są pojazdy z napędem diesla, których wybór „skurczył się” o blisko 6 proc.
– Drogie paliwo, coraz częstsze informacje o planach wprowadzenia zakazów wjazdu samochodów z napędem diesla do centrów miast oraz rozwijająca się infrastruktura dla pojazdów elektrycznych – to istotne czynniki, które mają wpływ na zmianę trendów i wybieranych aut – mówi ekspert.
Jednocześnie wskazano, że trend elektromobilności "jest wciąż na początku swojej drogi rozwoju". Pod koniec stycznia 2022 r. w Polsce funkcjonowały 1 992 ogólnodostępne stacje ładowania pojazdów elektrycznych (3 893 punkty), a w styczniu uruchomiono 60 nowych, ogólnodostępnych stacji ładowania (109 punktów) – wynika z danych Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.
Do 2030 roku w całej UE potrzebnych będzie nawet 6,8 mln publicznych punktów ładowania, aby móc osiągnąć proponowany przez dokument „Fit for 55” cel redukcji emisji CO2 przez samochody osobowe.
