Licznik chodzi, a faktury za prąd nie dochodzą do Pana Pawła z Bydgoszczy

Katarzyna Paczewska
Katarzyna Paczewska
Gdy licznik chodzi, a rachunki nie dochodzą, nie czekajmy. Zgłaszać takie sytuacje można między innymi telefonicznie.
Gdy licznik chodzi, a rachunki nie dochodzą, nie czekajmy. Zgłaszać takie sytuacje można między innymi telefonicznie. fot. Archiwum Polska Press
SMS-y i e-maile nie docierają, a e-BOK nie działa? Może to być usterka systemu, ale też wina serwera twojej poczty. Nie czekaj, zgłaszaj problem choćby przez infolinię.

„Od blisko dwóch lat otrzymywałem faktury za prąd za pośrednictwem e-maili i SMS-ów. Było tak do marca tego roku. Do takiej formy rozliczenia za prąd nie miałem żadnych zastrzeżeń, aż do momentu, gdy przestałem otrzymywać wiadomość z kwotą do zapłaty. Jednocześnie pojawił się problem, z logowaniem do mojego eBOK-a” - pisze do naszej redakcji pan Paweł z Bydgoszczy.

„Pierwszy raz, do takiej sytuacji doszło w maju. Zaniepokojony brakiem rachunku, wybrałem się do bydgoskiej siedziby firmy. Pani obsługująca mnie wygenerowała fakturę. Zgłosiłem problem z zalogowaniem na moje elektroniczne konto. W odpowiedzi dostałem zapewnienie, że po zalogowaniu się na swoją pocztę e-mail otrzymam link do reaktywacji hasła, jednak nic do mnie nie dotarło. Drogą elektroniczną złożyłem zapytanie do Enei z prośbą o wyjaśnienie sytuacji, jednak do dziś nie otrzymałem żadnej odpowiedzi. W zwrotnej automatycznej wiadomości otrzymałem informację, że konsultant skontaktuje się ze mną. A ten kontakt trwa już od czerwca” - tłumaczy dalej.

„Sytuacja się powtarza. W połowie lipca i września powinienem otrzymać kolejne faktury, których nie otrzymałem. Aby nie powstała zaległość, dokonałem wpłaty na kwotę, jaka była w poprzednim okresie rozliczeniowym do zapłaty. Jednak nie wiem, czy mam nadpłatę czy niedopłatę. A nie mam możliwości, by za każdym razem jechać do biura na Warmińskiego” - martwi się nasz czytelnik.

Ze względu na ochronę danych osobowych, firma Enea nie może skomentować sprawy bezpośrednio.

Nie czekaj, zgłaszaj problemy

Jak jednak radzi w takich sytuacjach Luiza Trocka z biura prasowego firmy Enea: - W każdej sprawie, także w kwestiach związanych z działaniem e-BOK-a, można się z nami kontaktować za pośrednictwem infolinii - przypomina. - Zachęcamy klientów do korzystania ze zdalnych kanałów kontaktu z Eneą: infolinii 611 111 111, czatu za stronie www.enea.pl lub poprzez e-mail kontakt@enea.pl. Bezpośrednia rozmowa z konsultantem na infolinii lub czacie jest najlepszym sposobem, by w jej trakcie wyjaśnić wszelkie wątpliwości i rozwiązać sprawy związane np. z logowaniem się, resetem hasła czy brakiem powiadomień o wystawionych fakturach. Każdy przypadek jest indywidualny, w trakcie rozmowy nasi konsultanci są w stanie zweryfikować daną sprawę i pomóc klientowi, na bieżąco rozwiązując kolejne kwestie.

Czasem wina serwera poczty

Pamiętajmy, w takich przypadkach jak trudności klienta z zalogowaniem do e-BOK-a wina nie musi leżeć po stronie firmy. Może to być np. źle podany adres e-mailowy. Błąd może tkwić też po stronie serwera poczty klienta, który może blokować powiadomienia e-BOK.

Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć sprawa pana Pawła jest już najprawdopodobniej załatwiona. Kontaktujmy się jednak z takimi problemami jak najszybciej bezpośrednio ze swoją firmą energetyczną.

Usterki też się zdarzają

W pierwszych dniach października, inna firma - Energa - działająca również na terenie naszego województwa informowała o sygnałach dotyczących utrudnień w kontakcie z firmą za pośrednictwem Elektronicznego Biura Obsługi Klienta.

„(...) Przypominamy, że cały czas istnieje możliwość kontaktu za pomocą formularza kontaktowego na stronie internetowej www.energa.pl” - czytamy w wydanym wtedy przez firmę komunikacie.

Klienci Energi mogą także korzystać z infolinii pod numerem 555 555 555. Jest ona czynna od poniedziałku do piątku, w godz. 7-20. Koszt połączenia według stawek operatora telefonicznego.

Nowe regulacje dotyczące pracy zdalnej

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Najlepszym rozwiazaniem jest bezposredni kontakt oko w oko z pania zza biurka,przerabialem to 2 razy jak dostalem rachunek na dom jednorodzinny 4,5 tys za 2 miesiace . Ta cala info linia to jedna wielka sciema tak samo posylanie maili nic nie daje tylko rozmowa na zywo albo w ostatecznosci lis polecony.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3