„Od blisko dwóch lat otrzymywałem faktury za prąd za pośrednictwem e-maili i SMS-ów. Było tak do marca tego roku. Do takiej formy rozliczenia za prąd nie miałem żadnych zastrzeżeń, aż do momentu, gdy przestałem otrzymywać wiadomość z kwotą do zapłaty. Jednocześnie pojawił się problem, z logowaniem do mojego eBOK-a” - pisze do naszej redakcji pan Paweł z Bydgoszczy.
„Pierwszy raz, do takiej sytuacji doszło w maju. Zaniepokojony brakiem rachunku, wybrałem się do bydgoskiej siedziby firmy. Pani obsługująca mnie wygenerowała fakturę. Zgłosiłem problem z zalogowaniem na moje elektroniczne konto. W odpowiedzi dostałem zapewnienie, że po zalogowaniu się na swoją pocztę e-mail otrzymam link do reaktywacji hasła, jednak nic do mnie nie dotarło. Drogą elektroniczną złożyłem zapytanie do Enei z prośbą o wyjaśnienie sytuacji, jednak do dziś nie otrzymałem żadnej odpowiedzi. W zwrotnej automatycznej wiadomości otrzymałem informację, że konsultant skontaktuje się ze mną. A ten kontakt trwa już od czerwca” - tłumaczy dalej.
„Sytuacja się powtarza. W połowie lipca i września powinienem otrzymać kolejne faktury, których nie otrzymałem. Aby nie powstała zaległość, dokonałem wpłaty na kwotę, jaka była w poprzednim okresie rozliczeniowym do zapłaty. Jednak nie wiem, czy mam nadpłatę czy niedopłatę. A nie mam możliwości, by za każdym razem jechać do biura na Warmińskiego” - martwi się nasz czytelnik.
Ze względu na ochronę danych osobowych, firma Enea nie może skomentować sprawy bezpośrednio.
Nie czekaj, zgłaszaj problemy
Jak jednak radzi w takich sytuacjach Luiza Trocka z biura prasowego firmy Enea: - W każdej sprawie, także w kwestiach związanych z działaniem e-BOK-a, można się z nami kontaktować za pośrednictwem infolinii - przypomina. - Zachęcamy klientów do korzystania ze zdalnych kanałów kontaktu z Eneą: infolinii 611 111 111, czatu za stronie www.enea.pl lub poprzez e-mail [email protected]. Bezpośrednia rozmowa z konsultantem na infolinii lub czacie jest najlepszym sposobem, by w jej trakcie wyjaśnić wszelkie wątpliwości i rozwiązać sprawy związane np. z logowaniem się, resetem hasła czy brakiem powiadomień o wystawionych fakturach. Każdy przypadek jest indywidualny, w trakcie rozmowy nasi konsultanci są w stanie zweryfikować daną sprawę i pomóc klientowi, na bieżąco rozwiązując kolejne kwestie.
Czasem wina serwera poczty
Pamiętajmy, w takich przypadkach jak trudności klienta z zalogowaniem do e-BOK-a wina nie musi leżeć po stronie firmy. Może to być np. źle podany adres e-mailowy. Błąd może tkwić też po stronie serwera poczty klienta, który może blokować powiadomienia e-BOK.
Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć sprawa pana Pawła jest już najprawdopodobniej załatwiona. Kontaktujmy się jednak z takimi problemami jak najszybciej bezpośrednio ze swoją firmą energetyczną.
Usterki też się zdarzają
W pierwszych dniach października, inna firma - Energa - działająca również na terenie naszego województwa informowała o sygnałach dotyczących utrudnień w kontakcie z firmą za pośrednictwem Elektronicznego Biura Obsługi Klienta.
„(...) Przypominamy, że cały czas istnieje możliwość kontaktu za pomocą formularza kontaktowego na stronie internetowej www.energa.pl” - czytamy w wydanym wtedy przez firmę komunikacie.
Klienci Energi mogą także korzystać z infolinii pod numerem 555 555 555. Jest ona czynna od poniedziałku do piątku, w godz. 7-20. Koszt połączenia według stawek operatora telefonicznego.
