Czytamy tam dalej, że badanie wykazało, że połowa produktów spożywczych i napojów z popularnymi postaciami z kreskówek, takimi jak Świnka Peppa i Psi Patrol na opakowaniach, zawierała dużo tłuszczu, tłuszczów nasyconych, cukru i soli.
Polecamy także: UOKiK zwrócił wniosek Leroy Merlin o przejęcie Tesco w Bydgoszczy
Lidl UK zobowiązał się do wiosny usunąć kreskówkowe postaci z ośmiu rodzajów płatków śniadaniowych. Poinformował, że został poproszona o podjęcie działań po tym, jak prawie trzy czwarte rodziców stwierdziło, że ich dzieci wywierały na nich presję, aby kupowały określone produkty w supermarkecie. Poza tym połowa badanych na Wyspach uważa, że postacie z kreskówek na opakowaniu zachęcały dzieci do zakupu.
- Mamy nadzieję, że usunięcie postaci z kreskówek z opakowań płatków zmniejszy presję na niektórych rodziców – Wirutalna Polska cytuje Georginę Hall, dyrektor ds. społecznej odpowiedzialności firmy Lidl.
