https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Lipnowski ciepłociąg przejmie rypińska spółka?

Joanna Lewandowska
fot. odrabud.net.pl
Wszystko wskazuje na to, że rypińskie Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej przejmie majątek lipnowskiego ciepłownictwa i zajmie się dostarczaniem ciepła mieszkańcom Lipna.

Grzegorz Malinowski, prezes rypińskiego MPEC przyznaje, że rozmowy z władzami Lipna są już na finiszu. - My wyraziliśmy zgodę, ustaliliśmy także warunki finansowe, czekamy więc na ostateczną odpowiedź władz Lipna - mówi.

Zgodnie z dotychczasowymi ustaleniami rypińska spółka przejmie majątek lipnowskiego ciepłownictwo i dostanie około 3 mln zł z budżetu Lipna na inwestycje. Pieniądze te mają być płacone MPEC-owi w ratach. W zamian za to przeprowadzi wszystkie niezbędne remonty lipnowskiego ciepłociągu i kotła.
Prezes twierdzi, że wprawdzie za te 3 mln zł nie da się zmodernizować wszystkiego, co konieczne, ale liczy na unijne dofinansowanie. Jego zdaniem lipnowskie ciepłownictwo ma spory potencjał, który można wykorzystać z korzyścią dla rypińskiej spółki. - Nie widzę żadnych niebezpieczeństw związanych z przejęciem, przeciwnie dzięki temu powiększy się nasz majątek i rynek zbytu na nasze usługi - mówi G. Malinowski.

Miasto Lipno w zamian za oddanie majątku dostanie udziały w spółce. Ile ich będzie zależy od wartości ciepłociągu. Grzegorz Malinowski twierdzi, że można ją ustalić na podstawie majątku księgowego, ale burmistrz Lipna zlecił ekspertom wykonanie wyceny. - Czekamy na wyniki - mówi Janusz Dobroś, burmistrz. - Spodziewamy się ich w tym miesiącu.

Zdaniem burmistrza zostanie udziałowcem rypińskiego MPEC-u przyniesie Lipnu wiele korzyści.
- Dzięki temu rozwiążemy nasze problemy, nas nie stać na inwestowanie w ciepłociąg, nie opłaca nam się także tworzenie własnej spółki.

W związku z planami połączenia sił z Rypinem, po raz kolejny przełożono termin likwidacji Zakładu Obsługi Komunalnej Lipna, który zajmuje się dystrybucją ciepła. Radni zdecydowali, że ZOK będzie istniał, nie do czerwca, jak do niedawna zakładano, ale do końca bieżącego roku.

Komentarze 22

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 03.01.2010 o 11:44, ~gość~ napisał:

W PRL-u mieszkania były tanie,każdego było stać na opłacenie skromnych czynszów i pozostałych należności?????


Było cudownie! I komu to przeszkadzało? Nie warto było skakać przez płot.
~gość~
W PRL-u mieszkania były tanie,każdego było stać na opłacenie skromnych czynszów i pozostałych należności?????
R
Rypa
niestety nie chcieliście być pod zarządem MPEC-u rypińskiego, więc nadal bedziecie tkwić w PRL-u
G
Gość
W dniu 17.05.2009 o 03:05, gosc napisał:

Torunski desant obejmie kolejne udzialy tym razem w rypinskiej spolce , a jak TW Kuba da sie jeszcze im bardziej omotac to moze i jemu cos kapnie. Trzeba jak najpredzej zakonczyc ten chocholi taniec glupoty, niegospodarnosci i niszczenia resztek majatku lipnowskiego samorzaduy. Spolka nie bedzie sie martwic skad Kowalski ma znalezc pieniadze, bedac na bezrobociu , na zaplacenie za dostawe ciepla...Panstwo nie bedzie dotowalo prywatnej spolki wiec ceny spolka bedzie windowac co chwile. Czekaja nas czasy kiedy lipnowiacy beda chodzic do lasu na chrust aby ogrzac swoje mieszkania. Do tego chce doprowadzic torunski desant przy pomocy niemoty TW Kuba..i grupy bezradnych radnych ktorzy nie maja na celu dbalosci o losy mieszkancow lipna.


Widzisz Rypa, a Ty piszesz, że nigdy nie jest za późno. Ro co Was uratowało, u nas jest oceniane jak powyżej. Autor powyższego nigdy nie zrozumie, w czym rzecz.
G
Gość
W dniu 25.05.2009 o 21:37, Rypa napisał:

Nigdy nie jest za póżno ...


W latach 90. to miało sens. Teraz jest bardzo trudne. Zawsze można poczekać następne 10 lat, może się zawali.
R
Rypa
W dniu 25.05.2009 o 11:59, Gość napisał:

Masz rację, Rypa. Był na to czas w latach 90. Teraz za późno.



Nigdy nie jest za póżno ...
g
gsc
W dniu 25.05.2009 o 11:59, Gość napisał:

Masz rację, Rypa. Był na to czas w latach 90. Teraz za późno.



Tera trza rozdawać choćby za mamrota.
G
Gość
Masz rację, Rypa. Był na to czas w latach 90. Teraz za późno.
R
Rypa
Burmistrz Lipna nie powinnien oddawać części majątku miasta.
Wasz zakład powinnien przejsc reorganizacje polegającą na wydzieleniu z zakładu komunalnego majątku w postaci tej kotłowni i stworzyć oddzielną firmę zajmującą się dystrybucją i produkcją ciepła dla mieszkanców miasta (wiadomo początki nigdy nie są łatwe). Rypiński zakład przynosi zyski to i Wasze nowe przedsiębiorstwo powinno osiągać zyski. Do tej pory było tak - nawet jak kotłownia była na plusie to cały zysk szedł do jednego worka, czyli do Zakładu Obsługi Komunalnej.
A ten ZOK zajmuje się mieszkaniami komunalnymi ??

Tak w latach 90 zrobiono w Rypinie, dokładano do remontów, inwestycji, aż wkońcu zakłady zaczęły osiągać zyski.

W Rypinie mamy następujące spółki należące do miasta:

1. MPEC - zajmuje się wytwarzaniem, przesyłaniem i dystrybucją ciepła, eksploatacją, konserwacją i remontami urządzeń ciepłowniczych. (spółka co roku uzyskuje wysoki wynik w rankingu przeprowadzanym w GP wśród przedsiębiorstw w kujawsko-pomorskim)

2. Przedsiębiorstwo Komunalne KOMES Rypin - zadaniem spółki jest eksploatacja stacji uzdatniania wody oczyszczalni ścieków sieci wod. - kan, wywóz nieczystości stałych i płynnych, budowa i modernizacja dróg i chodników, budowa sieci wod. - kan., oraz zarządzanie Cmentarzem Komunalnym. (spółka co roku uzyskuje wysoki wynik w rankingu przeprowadzanym w GP wśród przedsiębiorstw w kujawsko-pomorskim)

Również częściowo do gminy miasta Rypin należy:

1. Regionalny Zakład Utylizacji Odpadów Komunalnych Rypin w Puszczy Miejskiej (spółka nalezy do Gmin Powiatu Rypińskiego)

2. RTBS Rypin - zadaniem spółki jest budowa mieszkań czynszowych na wynajem, przeprowadzanie remontów i modernizacji domów mieszkalnych nie będących własnością spółki oraz administrowanie komunalnymi zasobami mieszkaniowymi gminy Miasta Rypin. (głównym udziałowcem w spółce jest Rypin, a pozostałymi udziałowcami jest 6 gmin z wojewodztwa kujawsko-pomorskiego).

3. PKS Lipno - już niedługo .....

Wszystkie spółki początkowo były współfinansowane przez miasto Rypin, obecnie osiągają czy to większy czy mniejszy zysk.
g
gosc
W dniu 18.05.2009 o 21:40, Gość napisał:

Może sprzedadzą Mossadowi. Za czapkę śliwek.


Ajj waj , jeszcze i TW Kube wezmiemy jako agenta do naszego wywiadu. On chyba lubi vodka koszerna - aj waj...(-) mosiek TelAwiw Israel
G
Gość
W dniu 16.05.2009 o 21:09, gosc napisał:

A ja ci powiem że o posady kolesiów w spółce i tyle. Wasza dbałość wychodzi wszystkim czubkiem głowy. Lipno opodatkowało się najwyrażniej na rzecz toruńskiego RM.


Może sprzedadzą Mossadowi. Za czapkę śliwek.
Z
Ziutek
W dniu 17.05.2009 o 15:25, Rypa napisał:

wchłoniemy umarlaka z Lipna, następnie PKS i może coś jeszcze ......


Burmistrza i desant toruński za darmo.
o
os, Witonia
W dniu 16.05.2009 o 20:55, Gość napisał:

Skoro nikt z Lipna przez całe lata nie zrobił NIC w tej sprawie, to teraz masz komuś za złe, że chce zadbać o ciepło dla mieszkańców?


Dlaczego o tych mieszkańców miasto chce zadbać ,przecież kotłownia na miał im nieodpowiadała było brudno i z powrotem chcą wrócić do brudnej kotłowni. Kapryśni. A kto ma płacić? Miasto powinno wydawać piniądze na miasto gdzie wszyscy będą korzystać a nie garstka.
g
gosc
W dniu 17.05.2009 o 15:25, Rypa napisał:

Piszesz że to będzie prywatna spółka, przecież ona nadal bedzię nalezała do samorządu Lipnowskiego, jednak z tym wyjątkiem że więcej udzałów w spółce będzie miał samorząd Rypina. A co do cen usług naszej spółki, to ustala ją zarząd spółki z prezesem po akceptacji Rady Miasta Rypina (pod warunkiem jeszcze ze Urząd Regulacji Energetyki nie ma zastrzeżeń). Przypmne tylko że to u Was są wyższe ceny za ciepło, niż u nas w Rypinie. Co do stołków zapewne dostaniecie jedeno, dwa miejsca czy to w zarządzie czy w radzie nadzorczej (to normalne ktoś Waszych interesów musi pilnować) i tylko tyle.I cofnąć się rok wcześniej, to burmistrz chciał sprzedać spółke MPEC (radni PiS nie wyrazili zgody), aby mieć kase na przyszłe inwestycje, a dziś wchłoniemy umarlaka z Lipna, następnie PKS i może coś jeszcze ......


To wasz burmistrz ma "leb" do interesow. Czy nie pracowal kiedys w skupie zlomu?
R
Rypa
W dniu 17.05.2009 o 03:05, gosc napisał:

Torunski desant obejmie kolejne udzialy tym razem w rypinskiej spolce , a jak TW Kuba da sie jeszcze im bardziej omotac to moze i jemu cos kapnie. Trzeba jak najpredzej zakonczyc ten chocholi taniec glupoty, niegospodarnosci i niszczenia resztek majatku lipnowskiego samorzaduy. Spolka nie bedzie sie martwic skad Kowalski ma znalezc pieniadze, bedac na bezrobociu , na zaplacenie za dostawe ciepla...Panstwo nie bedzie dotowalo prywatnej spolki wiec ceny spolka bedzie windowac co chwile. Czekaja nas czasy kiedy lipnowiacy beda chodzic do lasu na chrust aby ogrzac swoje mieszkania. Do tego chce doprowadzic torunski desant przy pomocy niemoty TW Kuba..i grupy bezradnych radnych ktorzy nie maja na celu dbalosci o losy mieszkancow lipna.



Piszesz że to będzie prywatna spółka, przecież ona nadal bedzię nalezała do samorządu Lipnowskiego, jednak z tym wyjątkiem że więcej udzałów w spółce będzie miał samorząd Rypina. A co do cen usług naszej spółki, to ustala ją zarząd spółki z prezesem po akceptacji Rady Miasta Rypina (pod warunkiem jeszcze ze Urząd Regulacji Energetyki nie ma zastrzeżeń). Przypmne tylko że to u Was są wyższe ceny za ciepło, niż u nas w Rypinie.
Co do stołków zapewne dostaniecie jedeno, dwa miejsca czy to w zarządzie czy w radzie nadzorczej (to normalne ktoś Waszych interesów musi pilnować) i tylko tyle.
I cofnąć się rok wcześniej, to burmistrz chciał sprzedać spółke MPEC (radni PiS nie wyrazili zgody), aby mieć kase na przyszłe inwestycje, a dziś wchłoniemy umarlaka z Lipna, następnie PKS i może coś jeszcze ......
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska