Najchętniej ocenianą zasadą była uprzejmość i życzliwość w kontaktach z klientami - udzielono 133 odpowiedzi, a najmniej jawność - 120 odpowiedzi.
Wysoki standard pracy Urzędu Gminy w Lisewie jest priorytetem wójta. Wprowadzony w ubiegłym roku Kodeks Etyki precyzuje wartości i standardy zachowania związane z pełnieniem obowiązków, ale też postawą po godzinach pracy.
- Zależy nam na jak najwyższej jakości pracy urzędu - mówi wójt Jakub Kochowicz. - Zadowolenie chcemy by praca urzędu była transparentna o czym świadczą: kalendarz wójta online, ilość zebrań i spotkań w terenie. Urzędnicy i klienci mogą wypełnić ankiety dostarczające kierownictwu wiedzy, jak oceniane są zasady etyczne, które winny być stosowane w pracy. Ankiety przeprowadzane są dwa razy w ciągu roku.

- Badania odbyły się lipcu 2015 i styczniu 2016 roku. Pokazały jak załatwiający sprawy w naszym urzędzie oceniają poszczególne standardy zachowań, co wymaga poprawy - dodaje wójt. - Opinie przekazywane są pracownikom podczas zebrań.
Urzędnicy wypadli gorzej niż kilka miesięcy wcześniej. Ale też ankietę wypełniło więcej osób. Dali do zrozumienia, że najbardziej kuleje bezstronność.Mieszkańcy mogą do 31 lipca trzeci raz wypełnić anonimowe ankiety . I wrzucić do urn w urzędzie, wysłać pocztą lub na: [email protected] Można wypełnić je na stronie www.lisewo.com.
Mieszkańcy ocenili:
- praworządność 66 % ankietowanych oceniło dobrze i bardzo dobrze, 20 % źle i bardzo źle
- bezstronność i bezinteresowność - 58 % - dobrze i bardzo dobrze, 30 % źle i bardzo źle
- odpowiedzialność - 63 % - dobrze i b. dobrze, 18% źle i bardzo źle
- jawność - 60 % - dobrze i bardzo dobrze, 20% źle i bardzo źle
- dbałość o dobre imię urzędu i pracowników w nim zatrudnionych - 74 % dobrze i bardzo dobrze, 12% źle i bardzo źle
- godne zachowanie w miejscu pracy i poza nim - 75 % dobrze i bardzo dobrze, 13% źle i b. źle
- uprzejmość i życzliwość w kontaktach z klientami - 70 % dobrze i bardzo dobrze, 17% źle i bardzo źle