Luksus to całe spektrum doświadczeń - premiera BMW serii 7 w Bydgoszczy [ROZMOWA]

MW
Christian Haririan, dyrektor BMW Group Poland
Christian Haririan, dyrektor BMW Group Poland BMW Group Poland
Udostępnij:
W ramach premiery modelu i7 w salonie BMW Dynamic Motors Bydgoszcz rozmawiamy o rynku dóbr luksusowych z Christianem Haririanem, dyrektorem generalnym BMW Group Poland.

Jakie są oczekiwania polskich klientów nabywających tak luksusowe dobra jak najnowszy model BMW serii 7? Czy Pana zdaniem ten model je spełni?

Coraz większa świadomość ekologiczna polskich klientów premium wpływa na ich oczekiwania w zakresie produkcji i eksploatacji samochodu zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Dzisiaj produkt luksusowy musi reprezentować wartości, którymi kieruje się jego użytkownik i odpowiadać na rosnące wymagania w zakresie cyfryzacji. Nasza nowa limuzyna BMW serii 7 nie tylko spełnia te kryteria, ale wyznacza zupełnie nowy standard w segmencie samochodów luksusowych. BMW serii 7 to oferta dla klientów, którzy cenią czystą radość z jazdy, luksus, komfort i zaawansowane, najnowocześniejsze technologie. Po raz pierwszy prezentujemy limuzynę, która będzie dostępna jednocześnie w wariancie z silnikiem w pełni elektrycznym, z napędem hybrydowym plug-in oraz w wersji spalinowej. To rewolucyjny samochód, wzbudzający szczególne emocje wśród entuzjastów nowych technologii. Oferuje m.in. największy wśród dotychczasowych modeli wybór systemów automatyzacji i parkowania. Intuicyjną jazdę i informacje o sytuacji na drodze zapewni m.in. inteligentny asystent, czy nowy system BMW iDrive. Premierowo w BMW serii 7 wprowadziliśmy także innowacyjny system rozrywki samochodowej, którą docenią zarówno kierowcy, jak i ich pasażerowie. To model mistrzowsko dopracowany w każdym szczególe, zaprojektowany z myślą o indywidualnych potrzebach użytkowników.

Jak duże może być zapotrzebowanie na auta z najwyższej półki w Polsce? I jakie jest spojrzenie kierownictwa BMW na ten segment rynku motoryzacyjnego?

Rozwój segmentu samochodów luksusowych jest bardzo ważnym elementem strategii BMW Group. Od wielu lat mamy silne kompetencje w tej kategorii, doskonale rozumiemy potrzeby klientów, a nasze modele reprezentują wizję najbardziej luksusowych limuzyn. Polska odgrywa istotną rolę w naszych planach rozwoju w kategorii obejmującej samochody najwyższej klasy. W ubiegłym roku na lokalnym rynku odnotowaliśmy 16% wzrost w segmencie pojazdów luksusowych, a BMW X7 i BMW serii 8 były liderami w swoich kategoriach. Obserwujemy rosnące zainteresowanie ofertą BMW, a premiera limuzyny serii 7 jest kolejnym etapem rozwoju naszego portfolio samochodów z najwyższej półki. Dzięki 45 latom doświadczeń z serią 7 dziś zaprezentowaliśmy naszą wizję luksusowych limuzyn. Pierwsze reakcje rynku dowodzą, że ten model jeszcze bardziej wzmocni naszą pozycję w tym segmencie w Polsce.

Czy luksusowe samochody to dobra inwestycja?

Wartość samochodów luksusowych nie może być oceniana jedynie z perspektywy ich ceny rynkowej. Wybierając auto tej klasy, nasi klienci inwestują w swój rozwój, dostęp do innowacji, potrzebę nowych doświadczeń. Samochód ma spełniać wysokie oczekiwania w zakresie komfortu, wyprzedzać trendy technologiczne i realizować wizję zrównoważonego rozwoju. W ostatnich latach zmienia się także postrzeganie designu i wrażliwość na otaczające nas przedmioty, które mają podkreślać luksus, a nie być wyłącznie jego symbolem. Zmiany pokoleniowe sprawiają, że oczekiwania klientów wobec roli motoryzacji ewoluują. Pokolenie dzisiejszych 30-latków reprezentuje nową perspektywę, także w kontekście decyzji zakupowych. W BMW doskonale to rozumiemy. Wierzymy, że projektowanie musi działać na styku inżynierii i sztuki. Chcemy inspirować ludzi w bardzo osobisty i zaskakujący sposób. Nowe BMW serii 7 to modelowy przykład odpowiedzi na zmieniające się trendy. Powstał z myślą o indywidualnych potrzebach i emocjach klientów. Wyraża pewność siebie, zapewnia komfort, przestrzeń i prywatność. Rozwój segmentu premium dowodzi, że klienci chcą inwestować w samochody najwyższej klasy.

Jak wygląda z ogólnego punktu widzenia charakterystyka rynku dóbr luksusowych i jakie są kluczowe trendy światowe?

Dzisiaj luksus wykracza poza produkt i obejmuje całe spektrum doświadczeń, które się z nim wiążą. Rynek dóbr luksusowych rośnie, a eksperci szacują, że w perspektywie 3 najbliższych lat może osiągnąć wartość blisko 400 mld euro. Nowe trendy, które obserwujemy w ostatnim czasie to w znacznej mierze efekt zmian w strukturze klientów. Z badań firm analitycznych wynika, że do 2025 r. pokolenie osób przed 40. rokiem życia będzie stanowić 70% nabywców dóbr luksusowych. Ten segment luksusowy dynamicznie się rozwija także w Polsce, a motoryzacja stanowi jego dużą część. Widzimy to również w BMW Group. Polska jest bardzo interesującym rynkiem pod tym względem i to jeden z powodów, dla których rozwijamy tutaj sieć dealerską BMW i MINI. Klienci, ich potrzeby i oczekiwania sprawiają, że definicja luksusu zaczęła się zmieniać. Oczekują oni personalizacji, poszukują innowacji, ale przede wszystkim stawiają na emocje i odczucia. Wśród kluczowych wartości wymieniają czas, wolność, swobodę w podejmowaniu decyzji, indywidualizm, autentyczność, możliwość rozwoju i realizacji marzeń. Producenci dóbr luksusowych muszą być odpowiedzialni i transparentni, także w obszarze zrównoważonego rozwoju, realizacji celów społecznych, czy podejścia do różnorodności. Te aspekty oraz nowy styl życia wpływają także na nowe podejście do sprzedaży i dystrybucji dóbr luksusowych.

Wspomniał Pan o rosnącej świadomości ekologicznej klientów premium. A jak koncern przygotowuje się do Europejskiego Zielonego Ładu?

Z dumą mogę powiedzieć, że jesteśmy pionierem wśród firm motoryzacyjnych w zakresie zrównoważonego rozwoju. Stawiamy sobie ambitne cele w obszarze redukcji emisji CO2 i konsekwentnie skupiamy się na gospodarce w obiegu zamkniętym. W ubiegłym roku ogłosiliśmy, że do końca 2030 roku obniżymy emisję o ponad 200 mln ton CO2. Odpowiada to ponad 20-krotnej rocznej emisji CO2 miasta liczącego ponad milion mieszkańców. W tym celu obniżamy ślad węglowy naszych pojazdów w całym cyklu ich życia – od pozyskania surowców i produkcję poprzez fazę użytkowania, aż po recykling po zakończeniu eksploatacji. Przyspieszyliśmy także tempo rozwoju elektromobilności. Jeszcze w tym roku będziemy mieć w produkcji 15 w pełni elektrycznych modeli. W 2022 r. szczególną rolę odegra BMW i7 – pierwsza w pełni elektryczna luksusowa limuzyna.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Akcja policji w Bydgoszczy. Bezpieczeństwo pieszych

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Pomorska
Dodaj ogłoszenie