- Planujemy budowę nowego przystanku o roboczej nazwie Inowrocław Uzdrowisko. Dwa perony przewidziane są w rejonie Kładki Pakoskiej, z dostępem do kładki za pomocą schodów i wind - informuje nas zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
To dobra informacja dla kuracjuszy odwiedzających inowrocławskie uzdrowisko.
- Na pewno się przyda. Trzeba zamawiać taxi i do obu dworców daleko, chociaż tory przebiegają tuż przy tężni - komentuje pomysł Maria, kuracjuszka.
Istotne zmiany mają pojawić się na stacji Inowrocław.
- Oprócz przebudowy peronów oraz przejścia podziemnego z windami – planujemy także zabudowę nowoczesnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, z zegarami, wyświetlaczami informującymi podróżnych o odjazdach pociągów, wielofunkcyjnymi infokioskami wyświetlającymi m.in. rozkład jazdy pociągów oraz nowym nagłośnieniem - mówi Przemysław Zieliński.
W ramach umowy na opracowanie dokumentacji projektowej w 2024 r. pozyskano dwie główne decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach. Projekt pn. "Prace w ciągu C-E 65 na odcinku Zduńska Wola – Inowrocław – Tczew LCS Inowrocław", obejmujący wykonanie projektów wykonawczych oraz robót budowlanych, znajduje się na liście rezerwowej Krajowego Programu Kolejowego do 2030 r. (z perspektywą do roku 2032 r.). Procedowanie dalszych decyzji administracyjnych oraz realizacja robót budowlanych uzależniona jest od zapewnienia środków finansowych.
