W straży miejskiej w Chełmnie pracuje dziesięciu municypalnych. Mają wakat.
Wszystkich kandydatów, którzy będą ubiegać się o przyjęcie czekają m.in: egzamin sprawnościowy, rozmowa kwalifikacyjna, test pisemny, badania lekarskie i psychologiczne.
Wśród wymagań, które musi spełniać kandydat, są: obywatelstwo polskie, ukończone 21 lat, korzystanie z pełni praw publicznych, wykształcenie minimum średnie, nienaganna opinia, sprawność pod względem fizycznym i psychicznym, niekaralność (nie figuruje w kartotece karnej KRK). Trzeba mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej, posiadać prawo jazdy kategorii B oraz umiejętności obsługi komputera. Atutami będą na pewno odporność na stres, dyspozycyjność, zdecydowanie oraz samodzielność w działaniu, umiejętność współpracy, zachowania życzliwości w kontaktach z obywatelami, podwładnymi, przełożonymi i współpracownikami, a także cierpliwość i terminowość.
Osoby przyjęta do pracy będzie chronić spokój i porządek, chronić obiekty komunalne i urządzenia użyteczności publicznej, konwojować dokumenty i patrolować miasto.
Wymagane dokumenty: życiorys, list motywacyjny, dokument poświadczający wykształcenie, wyciąg z Krajowego Rejestru Karnego, książeczka wojskowa, prawo jazdy. Należy je złożyć do 29 lutego, do godz. 12, w Urzędzie Miasta w Chełmnie w biurze podawczo - informacyjnym. Ofertę należy składać w zaklejonej kopercie ze wskazaniem stanowiska, którego dotyczy.