Uczniowie SP nr 14 wiedzą już, co to natężenie ruchu drogowego. Wczoraj badały je na ulicy Wyszyńskiego.
Jaś wypatrywał opli, Jarek - bmw, a Iza liczyła citroeny. Uczniowie 2 klasy Szkoły Podstawowej nr 14 na Bartodziejach sprawdzali wczoraj, ile samochodów w ciągu godziny przejeżdża ulicą Wyszyńskiego.
Co najciekawsze jednak, dyrekcja szkoły twierdzi, że maluchy same wpadły na pomysł, by zorganizowano dla nich taką lekcję.
młodych matematyków
- Nasza placówka uczestniczy właśnie w specjalnym projekcie edukacyjnym, dotowanym przez Unię Europejską - wyjaśnia Anna Bros-Krymer, dyrektor szkoły. - Program ma na celu rozwijanie uzdolnień matematycznych i w zakresie innych nauk przyrodniczych naszych uczniów.
Recycling? Jasne, że wiem!
W ramach prowadzonego w szkole programu edukacyjnego rozwijane są przede wszystkim umiejętności matematyczne uczniów. Nie tylko jednak.
- Równie istotne jest, by wykształcić w tych młodych ludziach poczucie odpowiedzialności za środowisko naturalne - mówi Bros-Krymer. - Zagadnienia takie jak recycling, ale też tematyka zagrożeń dla natury wynikających z działalności człowieka, również są poruszane w naszym projekcie.
Sami chcieli liczyć auta
Anna Bros-Krymer dodaje: - W czasie zajęć w terenie nad bezpieczeństwem maluchów oczywiście czuwają wychowawcy. Tematy poszczególnych lekcji wymyślają już sami uczniowie.
Badania, takie jak to dotyczące natężenia ruchu na Wyszyńskiego, zostaną podsumowane i odpowiednio opracowane. Dzięki projektowi edukacyjnemu w Szkole Podstawowej nr 14 przy ulicy Żmudzkiej 12 mają ruszyć dodatkowe zajęcia matematyczne dla uczniów.