Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miejski biurowiec do remontu. Wydłuży się droga po zasiłek

Przemysław Decker
Miasto za biurowiec przy ul. Waryńskiego zapłaciło 1,2 mln zł
Miasto za biurowiec przy ul. Waryńskiego zapłaciło 1,2 mln zł UM Grudziądz
Opieka społeczna przeprowadzi się z ul. Hallera na Waryńskiego. - To dla mnie za daleko - martwi się pani Janina. Jolanta Zarębska z MOPR-u twierdzi:- Petenci na tym skorzystają. Przenosiny czekają też ZDM.

Pani Janina to rencistka. Mieszka w centrum i uważa, że właśnie w okolicach centrum - tak jak dziś - powinien swoją siedzibę mieć Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie. Nie cieszy się z planu jego przeprowadzki do budynków dawnego "Stomilu" na ul. Waryńskiego.

- To za daleko. W obie strony będzie ode mnie jakieś cztery kilometry. Dojść nie dam rady. A autobus kosztuje. Lepiej byłoby, gdyby opieka została przy ulicy Hallera. Tutaj mam bliżej - mówi kobieta.

Wicedyrektor MOPR Jolanta Zarębska przekonuje jednak, że przeprowadzka będzie korzystna zarówno dla pracowników, jak i petentów.

Dlaczego? - Teraz jesteśmy rozrzuceni w różnych miejscach. Często zdarza się, że żeby załatwić jedną sprawę, trzeba przyjść zarówno na ulicę Hallera, jak i Piłsudskiego - wyjaśnia dyrektor Zarębska.

Czytaj: Ocieplanie ścian i remont dachu. Grudziądzcy bezrobotni poszli do szkoły

Co się stanie z budynkami opuszczonymi przez MOPR?

W tym samym biurowcu przy Waryńskiego ma się również mieścić Zarząd Dróg Miejskich. Teraz jego pracownicy zajmują parterowy budynek przy ul. Hallera. Wynajmowany jest on od miejskich "Wodociągów".

- Latem płacimy miesięcznie za wynajem około 4,3 tys. zł. Zimą ponad 5 tysięcy - informuje Izabela Gosiniecka, główna księgowa ZDM-u. I nie ukrywa, że tutaj wszyscy liczą na szybką przeprowadzkę.

- Jest nam ciasno. Nie mamy żadnego pomieszczenia, gdzie można organizować np. rady budowy czy szkolenia - dodaje księgowa.

Kiedy miejskie jednostki mogą zacząć działać przy ul. Waryńskiego? - Szacujemy, że przeprowadzka może nastąpić w połowie przyszłego roku - wyjaśnia Dariusz Morczyński, sekretarz miasta.

Najpierw trzeba wyremontować budynek. Zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Pewne już jest, że Unia Europejska wyłoży na termomodernizację tego biurowca 800 tysięcy złotych. A przetarg na wykonanie naprawy może zostać ogłoszony jeszcze w lipcu.

Co się stanie z budynkami opuszczonymi przez MOPR?

- Rozważamy różne możliwości. Ale na konkrety jeszcze zbyt wcześnie - dodaje sekretarz Morczyński.

Budynek kupiliśmy od Stomilu

Biurowiec przy ul. Waryńskiego (4 kondygnacje, powierzchnia użytkowa ok. 3,3 tys. m kw.) miasto kupiło w 2010 roku od syndyka masy upadłościowej Stomilu.

Za budynek, którego wartość oszacowano na ok. 3 mln zł, zapłaciliśmy 1,2 mln zł. Do tej pory, na zlecenie miasta, w biurowcu m.in. wymieniono okna, instalację centralnego ogrzewania i uruchomiono kotłownię. Obecnie część pomieszczeń jest wynajmowana firmom.

W 2010 roku urzędnicy zapowiadali, że ZDM przeniesie się na ul. Waryńskiego w 2011 roku, a MOPR do końca 2012 roku.

Wiadomości z Grudziądza

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska