Przypomnijmy, że przez pierwsze sto dni działania galerii jej próg przekraczało ponad 10 tysięcy klientów dziennie. Nie ma więc wątpliwości, że CH odgrywa ona obecnie w życiu miasta i jego mieszkańców ważną rolę i spełnia wiele oczekiwanych wcześniej funkcji.
Podstawowa i oczywiście najważniejsza to funkcja usługowo-handlowa. Zaraz po otwarciu galeria przyciągała klientów promocjami i przecenami i wieloma atrakcyjnymi wydarzeniami pozakomercyjnymi. Od października włocławianie mogą robić zakupy zarówno w znanych sobie już wcześniej sklepach, które bardzo często zostały przeniesione do "serca miasta", jak i w sklepach nowych marek, których do tej pory nie było na lokalnym rynku. Kompleksowość, jaką zapewnia swoim klientom Wzorcownia, daje im poczucie niewątpliwej swobody wyboru.
Wzorcownia to obok zakupów także miejsce wielu kulturalnych wydarzeń. Przyciąga ona Klientów wielością atrakcji organizowanych w celu miłego spędzania wolnego czasu. Dzień sportu i rozrywki, pokaz mody, mikołajki, Karnawał Marzeń czy walentynki - to tylko niektóre z wielu atrakcji, które do Wzorcowni przyciągały całe rodziny.
