https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Mocny grunt pod koła

Taki podjazd może być również podgrzewany
Taki podjazd może być również podgrzewany Atlas
Dla dobrego podjazdu ważne są nie tylko materiały, z których go wykonamy, ale również należyte przygotowanie podłoża.

Prace rozpoczynamy od wytyczenia terenu. Potem z tego obszaru usuwamy ziemię na głębokość około 25 cm. Następnie robimy szalunek, dzieląc co 2,5 metra cały obszar na mniejsze pola listwami dylatacyjnymi. To konieczne, niezależnie czy teren między garażem a granicą posesji jest płaski czy pochyły. Warto też wyprofilować wykop z maksymalnie 3-proc. spadkiem w kierunku drogi. To pomoże w zachowaniu jednakowej grubości warstw podbudowy i ułatwi odpływ wody opadowej z podjazdu. Na dnie wykopu układa się 15-cm warstwę gruzu lub tłucznia, którą trzeba zagęścić. Potem na powierzchnię wylewa się 5-cm warstwę rzadkiego betonu.
Innym sposób - to ułożenie w wykopie 10-cm warstwy żwiru i po zagęszczeniu pokrycie go 5-cm warstwą betonu, popularnie zwanego chudziakiem. Po związaniu na to mocne podłoże wylewa się 10-cm warstwę betonu klasy B 20 lub posadzki cementowej. W celu jej dodatkowego wzmocnienia warto zatopić w nią siatkę zbrojeniową. Po zakończeniu prac tak wykonaną powierzchnię należy chronić przed zbyt szybkim wysychaniem. Warto więc zraszać ją wodą lub przykryć folią.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska