Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Możesz załatwić sprawę w inowrocławskim ratuszu nie wychodząc z domu

(X)
Fot. ZP
Jeżeli masz podpis elektroniczny, możesz załatwić sprawę w inowrocławskim ratuszu nie wychodząc z domu czy biura.

W inowrocławskim Urzędzie Miasta zakończono realizowanyod roku projekt informatyczny pn. "e-Inowrocław". - Na początku wprowadzono nowy Biuletyn Informacji Publicznej, który dzięki nowoczesnym rozwiązaniom stał się bardziej funkcjonalny i przejrzysty dla interesantów - internautów. W ramach tego projektu kolejne wydziały ratusza włączone zostały do elektronicznego obiegu dokumentów - informuje Monika Dąbrowska, rzecznik prasowy ratusza.

Końcowym etapem wdrażania projektu jest uruchomienie Elektronicznej Skrzynki Podawczej, a więc wprowadzenie możliwości złożenia w Urzędzie Miasta dokumentu przez osoby posiadające podpis elektroniczny. (Koszt takiego podpisu to ok. 400 zł). Wystarczy wejść na stronę https://eurzad.inowroclaw.pl, zarejestrować się i zalogować oraz przesłać elektronicznie - pamiętając o złożeniu kwalifikowanego (bezpiecznego) podpisu elektronicznego -dokument lub wypełniony wniosek lub podanie.

- Osoba taka będzie mogła "śledzić" sposób załatwiania jej sprawy w ratuszu. Jeżeli wyrazi takie życzenie, odpowiedź na jej pismo zostanie przesłana również w formie elektronicznej na jej konto (w każdym innym przypadku będzie to, zgodnie z przepisami, tradycyjna forma pisemna). Transmisja elektroniczna danych na linii interesant-urząd będzie w pełni bezpieczna i w specjalny sposób szyfrowana - dodaje M. Dąbrowska.

Należy jednak pamiętać, że z możliwości złożenia dokumentu w formie elektronicznej obecnie wyłączone są sprawy realizowane na podstawie przepisów wymagających osobistego kontaktu petenta z urzędem.

Ponadto, pod wspomnianym linkiem, w zakładce "Pliki do pobrania", wszyscy interesanci/internauci będą mogli pobrać odpowiedni, interesujący ich formularz (podanie, wniosek) w formacie pdf, wydrukować go, wypełnić i przedłożyć tradycyjną metodą w urzędzie. Dostępnych jest tam kilkadziesiąt różnych formularzy, z którymi interesanci mają do czynienia załatwiając sprawę urzędową, a dotyczących wydziałów: Budżetowo-Finansowego, Dróg i Transportu, Gospodarki Lokalowej, Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości, Kadr Płac i Szkoleń, Spraw Obywatelskich, Biura Obsługi Interesantów i Kontroli czy zakresu spraw Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych.

Znajdują się tam rónież m.in. wniosek o zarejestrowanie psa, deklaracje: na podatek rolny, od nieruchomości i od środków transportowych, wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia reklamy, wniosek o zamianę mieszkania czy o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska