W inowrocławskim Urzędzie Miasta zakończono realizowanyod roku projekt informatyczny pn. "e-Inowrocław". - Na początku wprowadzono nowy Biuletyn Informacji Publicznej, który dzięki nowoczesnym rozwiązaniom stał się bardziej funkcjonalny i przejrzysty dla interesantów - internautów. W ramach tego projektu kolejne wydziały ratusza włączone zostały do elektronicznego obiegu dokumentów - informuje Monika Dąbrowska, rzecznik prasowy ratusza.
Końcowym etapem wdrażania projektu jest uruchomienie Elektronicznej Skrzynki Podawczej, a więc wprowadzenie możliwości złożenia w Urzędzie Miasta dokumentu przez osoby posiadające podpis elektroniczny. (Koszt takiego podpisu to ok. 400 zł). Wystarczy wejść na stronę https://eurzad.inowroclaw.pl, zarejestrować się i zalogować oraz przesłać elektronicznie - pamiętając o złożeniu kwalifikowanego (bezpiecznego) podpisu elektronicznego -dokument lub wypełniony wniosek lub podanie.
- Osoba taka będzie mogła "śledzić" sposób załatwiania jej sprawy w ratuszu. Jeżeli wyrazi takie życzenie, odpowiedź na jej pismo zostanie przesłana również w formie elektronicznej na jej konto (w każdym innym przypadku będzie to, zgodnie z przepisami, tradycyjna forma pisemna). Transmisja elektroniczna danych na linii interesant-urząd będzie w pełni bezpieczna i w specjalny sposób szyfrowana - dodaje M. Dąbrowska.
Należy jednak pamiętać, że z możliwości złożenia dokumentu w formie elektronicznej obecnie wyłączone są sprawy realizowane na podstawie przepisów wymagających osobistego kontaktu petenta z urzędem.
Ponadto, pod wspomnianym linkiem, w zakładce "Pliki do pobrania", wszyscy interesanci/internauci będą mogli pobrać odpowiedni, interesujący ich formularz (podanie, wniosek) w formacie pdf, wydrukować go, wypełnić i przedłożyć tradycyjną metodą w urzędzie. Dostępnych jest tam kilkadziesiąt różnych formularzy, z którymi interesanci mają do czynienia załatwiając sprawę urzędową, a dotyczących wydziałów: Budżetowo-Finansowego, Dróg i Transportu, Gospodarki Lokalowej, Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości, Kadr Płac i Szkoleń, Spraw Obywatelskich, Biura Obsługi Interesantów i Kontroli czy zakresu spraw Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych.
Znajdują się tam rónież m.in. wniosek o zarejestrowanie psa, deklaracje: na podatek rolny, od nieruchomości i od środków transportowych, wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia reklamy, wniosek o zamianę mieszkania czy o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
