Doprecyzowano warunki wskazane w ramach wcześniej prowadzonych postępowań tak, aby zapewnić dotrzymanie standardów jakości środowiska, zwłaszcza w zakresie „klimatu akustycznego”.
- Wykonawca tego odcinka S5 nie mógł zdobyć pełnego pozwolenia na budowę ze względu na wiele uwag społecznych, zwłaszcza w rejonie przyszłego węzła Pawłówek. Uzyskał je niemal dla całości inwestycji, ale oprócz tego niewielkiego fragmentu przy węźle - wyjaśnia Tomasz Okoński, rzecznik bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Droga ekspresowa S5 - zobacz postępy na wszystkich odcinkach w Kujawsko-Pomorskiem [nowe zdjęcia]
Dodajmy, że te uwagi społeczne, to żądanie lepszego skomunikowania restauracji „Rzym” i posesji mieszkaniowych z węzłem Pawłówek. I tak się stanie - z węzłem połączona będzie biegnąca z bydgoskiej Osowej Góry ul. Grunwaldzka (teraz kompleksowo modernizowana), a na niej - na wysokości Pawłówka - małe rondo.
To rondo ma być kluczowym rozwiązaniem poprawiającym skomunikowanie Pawłówka z węzłem.