https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Na grudziądzkie tory wjeżdża nowy tramwaj

Lern
Przemysław Decker/Archiwum
A właściwie odnowiony wóz, dziś ma zostać oficjalnie oddany do użytku.

Zanim jednak wsiądą do niego pierwsi pasażerowie, tramwajem będą jeździć wyłączenie motorniczy z instruktorami, którzy przeszkolą ich w obsłudze.

W sumie zostanie zmodernizowanych 6 wagonów tramwajów polskiej produkcji z lat 80-tych. Koszt remontu wynosi 6,3 mln zł i jest dofinansowany z funduszy Unii Europejskiej.

Odnowione tramwaje będą bezpieczniejsze, oszczędniejsze i wygodniejsze dla pasażerów oraz motorniczego. Ich modernizacji podjęły się Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego z Mińska Mazowieckiego i Pojazdy Szynowe PESA z Bydgoszczy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 48

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Wiceprezydent przez wiele lat był zatrudniony w MZK i nic ze starym zużytym taborem ani z torowiskiem nie zrobił. W chwili gdy został Wickiem obiecał mieszkańcom pokazując na slajdach jak kiedyś pracowało MZK a jak teraz, obiecując wykonanie torowiska tramwajowego na osiedle Lotnisko (sam pluł na górę i na niego spadło).
Pozostajemy przed niezaprzeczalnym faktem na torowisko wjechał stary a nie nowy tramwaj. Przez 4 lata nie wykonano dokumentacji projektowej na modernizację torowiska w Grudziądzu, nie posiada się nawet koncepcji doprowadzenia torowiska na o. Lotnisko i nie planuje się zakupu nowych wozów tramwajowych (niskopodłogowych).
Dlaczego "Weolia" wygrała przetarg na obsługę Grudziądza, gdyż UM uwzględnił w dokumentacji przetargowej, że mają być nowe autobusy i to niskopodłogowe. Szkoda pisania i tak zrobią jak chcą bez zgody mieszkańców.

Przez pewnego pana prezesa to mało co miejski przewoźnik nie zbankrutował, Veolia to międzynarodowy koncern który przejął min. komunikacje miejska w Tczewie. W biednym Grudziądzu nic się nie opłaca, jeżeli nie rozwijają sieci torowisk, to chociaż wyremontowali by torowiska
g
gość
Wiceprezydent przez wiele lat był zatrudniony w MZK i nic ze starym zużytym taborem ani z torowiskiem nie zrobił. W chwili gdy został Wickiem obiecał mieszkańcom pokazując na slajdach jak kiedyś pracowało MZK a jak teraz, obiecując wykonanie torowiska tramwajowego na osiedle Lotnisko (sam pluł na górę i na niego spadło).
Pozostajemy przed niezaprzeczalnym faktem na torowisko wjechał stary a nie nowy tramwaj. Przez 4 lata nie wykonano dokumentacji projektowej na modernizację torowiska w Grudziądzu, nie posiada się nawet koncepcji doprowadzenia torowiska na o. Lotnisko i nie planuje się zakupu nowych wozów tramwajowych (niskopodłogowych).
Dlaczego "Weolia" wygrała przetarg na obsługę Grudziądza, gdyż UM uwzględnił w dokumentacji przetargowej, że mają być nowe autobusy i to niskopodłogowe. Szkoda pisania i tak zrobią jak chcą bez zgody mieszkańców.
G
Gość
Prawdziwy problem jest gdzie indziej. Dobrze że modernizuje się tramwaje, ale nie wykorzystują one swoich atutów przez brak rozbudowy sieci. Skandalem jest modernizacja ulicy Hallera bez zbudowania torowiska - zostawiono przynajmniej rezerwę terenu? A na Tarpnie? Tramwaj ma być nie ciekawostką-zabytkiem tylko najbardziej efektywnym środkiem transportu, który przy odpowiedniej organizacji nie stoi w korkach i ma dużą dynamikę. Małe miasta też mogą rozwijać sieć tramwajową, najlepszym przykładem jest Elbląg w którym w ostatnich latach kupiono niskopodłogowe tramwaje z PESY i zbudowano nowe trasy.

Też uważam ze modernizacja tramwajów to dobry pomysł, ale gdzie modernizacja i rozbudowa torowisk ?
Elbląg na rozbudowę torowisk kasę z Unii dostał, no ale w Grudziądzu nikt nawet poprawnie projektu o dofinansowanie nie umie zrobić
g
grau denz
Prawdziwy problem jest gdzie indziej. Dobrze że modernizuje się tramwaje, ale nie wykorzystują one swoich atutów przez brak rozbudowy sieci. Skandalem jest modernizacja ulicy Hallera bez zbudowania torowiska - zostawiono przynajmniej rezerwę terenu? A na Tarpnie? Tramwaj ma być nie ciekawostką-zabytkiem tylko najbardziej efektywnym środkiem transportu, który przy odpowiedniej organizacji nie stoi w korkach i ma dużą dynamikę. Małe miasta też mogą rozwijać sieć tramwajową, najlepszym przykładem jest Elbląg w którym w ostatnich latach kupiono niskopodłogowe tramwaje z PESY i zbudowano nowe trasy.
G
Gość
Tylko nieliczni rozumieja ze miasta na nowe tramwaje nie stać, zmodernizowane wozy poslużą jeszcze wiele lat

Z kolei coraz więcej osób rozumie że pod obecnymi rządami Grudziądz staje się kompletną wioską ze starymi tramwajami.
G
Gość
Jak czytam wypowiedzi niektórych forumowiczów, to dochodzę do wniosku, że Grudziądz - mimo obszaru i liczby ludności, to małe, prowincjonalne miasto z ludźmi z takową mentalnością. Rozumiem, że nie każdy musi się cieszyć z tego, że miasto zmodernizowało stary tramwaj. Niemniej negowanie i krytykowanie działań zmierzających do modernizacji taboru tramwajowego, nie ma najmniejszego uzasadnienia. Lepiej bowiem jeździć zmodernizowanym tramwajem, niż starym rupieciem jakim ten tramwaj był przed modernizacją, prawda? A to, że miasto nie kupiło nowych tramwajów, uważam za słuszną decyzję. Miasta jakim jest Grudziądz, po prostu na to nie stać. Gdyby przyjąć tok rozumowania krytykantów modernizacji, a zarazem zwolenników kupna nowego taboru, należało by dojść do wniosku, że prawie wszyscy Grudziądzanie powinni wozić się najnowszymi Mercedesami, BMW czy Audi. Każdy - miasto też, mierzy siły na zamiary.

Tylko nieliczni rozumieja ze miasta na nowe tramwaje nie stać, zmodernizowane wozy poslużą jeszcze wiele lat
m
ms
Jak czytam wypowiedzi niektórych forumowiczów, to dochodzę do wniosku, że Grudziądz - mimo obszaru i liczby ludności, to małe, prowincjonalne miasto z ludźmi z takową mentalnością. Rozumiem, że nie każdy musi się cieszyć z tego, że miasto zmodernizowało stary tramwaj. Niemniej negowanie i krytykowanie działań zmierzających do modernizacji taboru tramwajowego, nie ma najmniejszego uzasadnienia. Lepiej bowiem jeździć zmodernizowanym tramwajem, niż starym rupieciem jakim ten tramwaj był przed modernizacją, prawda? A to, że miasto nie kupiło nowych tramwajów, uważam za słuszną decyzję. Miasta jakim jest Grudziądz, po prostu na to nie stać. Gdyby przyjąć tok rozumowania krytykantów modernizacji, a zarazem zwolenników kupna nowego taboru, należało by dojść do wniosku, że prawie wszyscy Grudziądzanie powinni wozić się najnowszymi Mercedesami, BMW czy Audi. Każdy - miasto też, mierzy siły na zamiary.
G
Gość
Od razu widac ze człowiek o pseudonimie "Gość" to człowiek związany z obecną ekipą. Już nie musisz Gościu tak aktywnie wychwalać tutaj na każdym wątku tych wagonów. I tak stracisz pracę niedługo.

I to ma być argument na "nie"? Muszę Pana rozczarować, jestem mieszkańcem Grudziądza nie związanym z żadną opcją polityczną. To, że cieszę się z faktu pojawienia zmodernizowanego taboru tramwajowego to coś złego? Pana słowa uzmysławiają mi, że obiektywizm w naszym mieście to "rzecz" niepożądana. Nie powinniśmy modernizować 30 letnich tramwajów, tak jak to robią inne miasta w Polsce i za granicą, bo lepiej jest kupić jeden nowy trzy-członowy tramwaj? Jak to jest, że inni modernizują, bo im się to pod wieloma względami opłaca , a my powinniśmy udawać, że jesteśmy bogaci i fundować sobie nówkę z Pesy?
K
Kaja
Każdy ma prawo do własnego zdania. Bardzo mało jeżdżę tramwajami, ale w przeciwieństwie do Pana cieszę się, że na torach pojawią się zmodernizowane 805Na. Inne miasta wielkości Grudziądza co najwyżej mogą cieszyć się z zakupu nowych autobusów, a my mamy wybór . Zawsze można narzekać, ale w ostatnich dwudziestu latach, a tym czasie Grudziądz miał kilku prezydentów, coś jednak zmieniło się w naszym mieście, i jest to w mniejszym lub większym stopniu, zasługa każdego z włodarzy miasta? Pamięta Pan, co poprzednicy obecnego prezydenta zrobili dla Grudziadza?

Jeden z tych poprzedników prezydenta teraz sprawuje funkcję wiceprezydenta, a poprzednio był prezesem MZK i musieli się z nim pożegnać, bo nic dobrego dla tego zakładu nie zrobił,a wprost przeciwnie rozłożył go na łopatki. Wszyscy zapewne wiedza o kogo chodzi. No właśnie o Pana M. S.
f
franciszek
Od razu widac ze człowiek o pseudonimie "Gość" to człowiek związany z obecną ekipą. Już nie musisz Gościu tak aktywnie wychwalać tutaj na każdym wątku tych wagonów. I tak stracisz pracę niedługo.
G
Gość
Każdy ma prawo do własnego zdania. Bardzo mało jeżdżę tramwajami, ale w przeciwieństwie do Pana cieszę się, że na torach pojawią się zmodernizowane 805Na. Inne miasta wielkości Grudziądza co najwyżej mogą cieszyć się z zakupu nowych autobusów, a my mamy wybór . Zawsze można narzekać, ale w ostatnich dwudziestu latach, a tym czasie Grudziądz miał kilku prezydentów, coś jednak zmieniło się w naszym mieście, i jest to w mniejszym lub większym stopniu, zasługa każdego z włodarzy miasta? Pamięta Pan, co poprzednicy obecnego prezydenta zrobili dla Grudziadza?

Większe miasta np. Bydgoszcz maja tabor tramwajowy w gorszym stanie niż grudziądzkie
G
Gość
Nie jestem malkontentem tylko powiem szczerze śmieszy mnie cały ten szum koło paru starych reanimowanych tramwajów. Nie jest to żaden powód do chwały. Choć z drugiej strony czym obecne władze mogą się pochwalić, więc wszystko chcą przekuć na swój "sukces". Sparaliżowane miasto przed bezsensownie prowadzone remonty, olbrzymie bezrobocie, bieda i ubóstwo to może ciemny ludek kupi tramwaje przed wyborami jako sukces. Swoją drogą, ciekawe czy władze przyznają sobie premie za ten oszałamiający sukces. Tak poważnie to proponuje zakończyć już ten wątek, ponieważ z rzeczy normalnej zrobiono epokowe wydarzenie. To po prostu jest zabawne.

Każdy ma prawo do własnego zdania. Bardzo mało jeżdżę tramwajami, ale w przeciwieństwie do Pana cieszę się, że na torach pojawią się zmodernizowane 805Na. Inne miasta wielkości Grudziądza co najwyżej mogą cieszyć się z zakupu nowych autobusów, a my mamy wybór . Zawsze można narzekać, ale w ostatnich dwudziestu latach, a tym czasie Grudziądz miał kilku prezydentów, coś jednak zmieniło się w naszym mieście, i jest to w mniejszym lub większym stopniu, zasługa każdego z włodarzy miasta? Pamięta Pan, co poprzednicy obecnego prezydenta zrobili dla Grudziadza?
f
franciszek
Dla mnie najgorsze jest to, że te tramwaje nie są niskopodłogowe. Wiadomo, kwestia pieniędzy ale należałoby się zastanowić czy nie lepiej kupić jeden nowoczesny tramwaj z niską podłogą. Ile ludzi tyle pomysłów i tyle decyzji podejmowanych przez tych którzy aktualnie są u władzy. Nic nam do tego. Możemy tylko gderać na tym forum.
Ja bym kupił jeden wypasiony nowoczesny niskopodłogowy bo jestem stary i za wysoko wsiada się w tych polskich starych wagonach.
Chyba że coś przerobili o czym nie wiem.
G
Gość
Tych GT6 jak na razie od MZK nikt nie wziął, to do muzeum albo na złom
G
Gość
No nie do końca tak jest, jak Pan pisze. W W-wie również remontują ulice i z tego powodu są korki. Różnica pomiędzy Grudziądzem i Warszawą jest taka, że w naszym mieście korki spowodowane są przede wszystkim przez remonty dróg, a w W-wie korki są również wtedy, gdy drogi są wyremontowane.
Czy to, że w naszym mieście oprócz malkontentów mieszkają również ludzie, których cieszy fakt pojawienia się w Grudziądzu zmodernizowanego taboru tramwajowego, jest czymś złym?

Nie jestem malkontentem tylko powiem szczerze śmieszy mnie cały ten szum koło paru starych reanimowanych tramwajów. Nie jest to żaden powód do chwały. Choć z drugiej strony czym obecne władze mogą się pochwalić, więc wszystko chcą przekuć na swój "sukces". Sparaliżowane miasto przed bezsensownie prowadzone remonty, olbrzymie bezrobocie, bieda i ubóstwo to może ciemny ludek kupi tramwaje przed wyborami jako sukces. Swoją drogą, ciekawe czy władze przyznają sobie premie za ten oszałamiający sukces. Tak poważnie to proponuje zakończyć już ten wątek, ponieważ z rzeczy normalnej zrobiono epokowe wydarzenie. To po prostu jest zabawne.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska