reklama

Na jednym wiedeńskim się nie skończy. Kolejne przystanki na Gdańskiej

Anna Stasiewicz
Anna Stasiewicz
Zaktualizowano 
Pierwszy przystanek wiedeński w Bydgoszczy funkcjonuje przy ul. Focha od września
Pierwszy przystanek wiedeński w Bydgoszczy funkcjonuje przy ul. Focha od września Tomasz Czachorowski
Pierwszy przystanek wiedeński powstał w Bydgoszczy przy ulicy Focha. Wkrótce mają powstać koncepcje podobnych rozwiązań wzdłuż ulicy Gdańskiej.

Nazwa przystanku wzięła się stąd, że po raz pierwszy zastosowano go właśnie w Wiedniu. Jego konstrukcja polega na podniesieniu jezdni w rejonie przystanku do poziomu chodnika. Rozwiązanie umożliwia łatwiejsze dojście i wsiadanie do tramwaju oraz spowalnia ruch i zwiększa bezpieczeństwo pieszych.

W Polsce takie przystanki funkcjonowały dotąd w kilku polskich miastach. Od niedawna, a konkretnie od września, przystanek wiedeński działa również w Bydgoszczy. Dokładnie - przy ul. Focha.

https://pomorska.pl/pierwszy-w-bydgoszczy-przystanek-wiedenski-budowa-wlasnie-ruszyla/ar/c1-14259831

Debiut przystanku wiedeńskiego był pechowy, bo wkrótce po oddaniu go do użytku, został uszkodzony.
Ukruszeniu uległa krawędź podwyższenia. Zniszczono też część ograniczników ustawionych na jezdni w rejonie przystanku. Wszystko wskazuje na to, że to sprawka jakiegoś nierozważnego kierowcy.
Bydgoscy drogowcy już jakiś czas temu zapowiadali, że przystanek przy Focha nie będzie jedynym tego typu.

W zarządzie dróg przygotowują się właśnie do zlecenia prac na nad koncepcja kolejnych przystanków wiedeńskich. - Zależy nam na tym, by powstały one w pierwszej kolejności na ulicy Gdańskiej od Jagiellońskiej do Kamiennej - informują w ZDMiKP. - W ramach prac nad koncepcją w pierwszej kolejności projektanci przeanalizują optymalną lokalizację przystanków wzdłuż tej ulicy oraz na skrzyżowaniu z ulicą Jagiellońską. Możliwa będzie również ich dyslokacja.

Następnie określone zostaną parametry wszystkich przystanków oraz sposób wykonania. Będzie to podstawa do zlecenia kolejnych zadań tego typu.

Na ulicy Gdańskiej wzywaniem dla projektantów będzie wyjątkowo duża gęstość uzbrojenia podziemnego oraz mniejsza szerokość pasów ruchu niż na placu Teatralnym.

Flesz - wypadki drogowe. Jak udzielić pierwszej pomocy?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Ukruszenie krawędzi podwyższenia na Focha powstało dlatego, że krawędź zrobiono z przeżutej tektury zamiast np. z granitu, jak to się robi w innych miastach.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3