1 z 4
Przewijaj galerię w dół
PKP Polskie Linie Kolejowe przywracają przejezdność linii nr...
fot. Tadeusz Pawłowski/archiwum

Znowu będzie można jeździć na trasie Koronowo-Tuchola?

PKP Polskie Linie Kolejowe przywracają przejezdność linii nr 241 biegnącej z Tucholi przez Pruszcz-Bagienicę do Koronowa w województwie kujawsko-pomorskim - czytamy na portalu rynek Rynek Kolejowy. Dzięki odbudowie niespełna 80-metrowego odcinka toru możliwe będzie przywrócenie regularnego ruchu pociągów. Na razie zarządca infrastruktury nie znalazł jednak żadnego podmiotu, który chciałby uruchomić przewozy do 11-tysięcznego ośrodka.
Jak poinformowało na swoim profilu na portalu Facebook Chojnickie Stowarzyszenie Miłośników Kolei, trwa uzupełnianie ubytku torowego w ciągu linii nr 241 Tuchola – Koronowo. Prace mają się toczyć na szlaku Pruszcz Bagienica – Mąkowarsko na moście na rzece Sąpolnie na terenie osady leśnej Motyl. – Na miejscu częściowo ułożono już nowe podkłady, przywieziono też szyny – relacjonowała przed kilkoma dniami organizacja.

czytaj dalej

Obejrzyj piąty odcinek "Ale co? Deszczowe H2O":

2 z 4
Informacje te potwierdza zarządca infrastruktury. – Do końca...
fot. Tadeusz Pawłowski/archiwum

Znowu będzie można jeździć na trasie Koronowo-Tuchola!

Informacje te potwierdza zarządca infrastruktury. – Do końca czerwca PKP Polskie Linie Kolejowe uzupełnią 78-metrowy odcinek torów na linii 241 Koronowo – Tuchola – mówi Martyn Janduła z Zespołu Prasowego PKP PLK. – Wartość prac to 60 tys. zł – dodaje. Roboty mają pozwolić na przywrócenie przejezdności nieużywanej obecnie za Pruszczem-Bagienicą trasy.

Nie oznacza to jednak, że do Koronowa ponownie docierać będą regularne pociągi – choćby tylko towarowe. – Dotychczas żaden przewoźnik nie zgłosił się, aby uruchomić na tej linii przewozy – poinformował nas rozmówca. – Ostatnie pociągi kursowały tamtędy do końca lutego 2011 r. – wskazał. Tym niemniej o wiele później do Koronowa docierały pociągi o charakterze turystycznym. Spółka Trip & Travel Polska organizowała takie przejazdy jeszcze w 2015 r.

3 z 4
Od dwóch lat na łączącej Bory Tucholskie z Krajną...
fot. Tadeusz Pawłowski/archiwum

Znowu będzie można jeździć na trasie Koronowo-Tuchola!

Od dwóch lat na łączącej Bory Tucholskie z Krajną malowniczej linii prowadzony jest ruch drezynowy – na mocy porozumienia z PKP PLK przejazdy organizuje Stowarzyszenie Rehabilitacji i Turystyki Na Szlaku. Odbywają się one jednak wyłącznie na odcinku z Tucholi do Pruszcza-Bagienicy, dawnej stacji węzłowej, do której prowadziła również linia nr 240 do Świecia nad Wisłą i Złotowa. Jej tor w obu kierunkach został rozebrany.

Linia nr 241 ma nieco ponad 43 km długości. Rozkładowy ruch pasażerski prowadzony był tam do roku 1993. Trasa bywa oceniana jako atrakcyjna turystycznie m.in. ze względu na malowniczy most na Brdzie w samym Koronowie. Został on zbudowany w 1907 r. W tym samym mieście znajduje się również inny znany most kolejowy – w ciągu dawnej linii kolei wąskotorowej z Bydgoszczy. Wąskotorówka funkcjonowała do początku lat 70. zeszłego stulecia. Przed czterema laty zawieszona na wysokości 18 metrów nad wodą przeprawa została przystosowana do ruchu pieszo-rowerowego.

Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Zobacz również

Puchar Tymbarku 2025. Wojewódzki finał chłopców w Świeciu. Zdjęcia, wyniki

Puchar Tymbarku 2025. Wojewódzki finał chłopców w Świeciu. Zdjęcia, wyniki

Rektorka Uniwersytetu Ekonomicznego: "Współpraca z biznesem jest kluczowa dla nauki"

Rektorka Uniwersytetu Ekonomicznego: "Współpraca z biznesem jest kluczowa dla nauki"

Polecamy

Puchar Tymbarku 2025. Wojewódzki finał chłopców w Świeciu. Zdjęcia, wyniki

Puchar Tymbarku 2025. Wojewódzki finał chłopców w Świeciu. Zdjęcia, wyniki

Tyle zostanie na koncie z Czternastej Emerytury. Świadczenie nie tylko dla seniorów

Tyle zostanie na koncie z Czternastej Emerytury. Świadczenie nie tylko dla seniorów

AI nie jest zarezerwowane tylko dla wielkich korporacji. Każdy może z niej korzystać

AI nie jest zarezerwowane tylko dla wielkich korporacji. Każdy może z niej korzystać