https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Na tych przejściach dla pieszych bezpieczeństwo się poprawi (lista)

Przejście dla pieszych przy Fordońskiej 428
Przejście dla pieszych przy Fordońskiej 428 Dariusz Bloch
Każdego roku na polskich drogach ginie ponad tysiąc pieszych. Dodatkowe doświetlenie bydgoskich przejść dla pieszych ma szansę zmniejszyć te tragiczne statystyki.

W ramach inwestycji na najbardziej niebezpiecznych przejściach dla pieszych zostaną zainstalowane zestawy specjalistycznych lamp dobieranych indywidualnie dla konkretnej lokalizacji.
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej przygotował listę 75 przejść dla pieszych kwalifikujących się do modernizacji. 13 z nich zostało zakwalifikowanych do pierwszego etapu prac.

https://plus.pomorska.pl/beda-wytyczne-jak-organizowac-i-oswietlac-przejscia-dla-pieszych/ar/12474849

Ogłoszono właśnie przetarg na wybór wykonawcy, który przygotuje projekty oraz prace związane z montażem dodatkowego oświetlenia. - Po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy prace zajmą do 3 miesięcy. O wyborze najkorzystniejszej oferty będą decydować cena, gwarancja, doświadczenie projektanta i czas realizacji zadania - informują w biurze prasowym bydgoskiego ratusza.

Te przejścia w pierwszym etapie staną się bezpieczniejsze:
ul. Jagiellońska - Kolberga;
ul. Jagiellońska - Rumińskiego - Pałac Młodzieży;
ul. Grudziądzka - na wysokości ul. Podgórnej;
ul. Nakielska - Wrocławska (przy przystankach tramwajowych);
ul. Kamienna - Lelewela;
ul. Kamienna - Grabowa;
ul. Wojska Polskiego - Polna;
ul. Nakielska- Owocowa;
ul. Powstańców Wlkp. - Jastrzębia;
ul. Grunwaldzka (przy ul. Granicznej);
ul. Fordońska na wysokości posesji 428;
ul. Grunwaldzka (przy ul. Czarna Droga).

Jak pokazują dane, rocznie na polskich drogach ginie ponad tysiąc pieszych, na przykład w 2013 roku liczba zabitych pieszych wyniosła 1140 osób. Koszt społeczny jednej zabitej osoby wynosi prawie 1 milion złotych.
Przechodzenie poza przejściem dla pieszych jest dozwolone pod warunkiem, że najbliższe jest oddalone o co najmniej 100 metrów

Jeśli samochód jadący z prędkością 30 kilometrów na godzinę uderzy w pieszego, to ma on 90 procent szans na przeżycie. Przy 50 kilometrów na godzinę szanse pieszego maleją do ok. 50 procent, a przy 70 kilometrach na godzinę spadają do mniej niż 5 procent.

Po zmierzchu pieszy w ciemnym ubraniu jest widziany przez kierowcę z odległości 16,5 metrów. Gdy jest ubrany na biało, widać go z odległości 54 metrów, a gdy jest wyposażony w elementy odblaskowe, widać go aż ze 150 metrów.

Czy da się uniknąć wypadków samochodowych?:

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kasa

zarzad drog miejskich w warszawie twierdzi, ze w zeszlym roku zginelo 873 pieszych, wiec nie ponad tysiac ;). ale fakt, to duzo. dobrze, ze bezpieczenstwo sie polepszy. niemniej - jak wynika z materialow zdm wlasnie, bo oni jakas kampanie na yt prowadza - 1/4 wypadkow z udzialem pieszych jest posrednia wina zaparkowanych obok pasow samochodow... ludzie, nie parkujcie tam nigdy. serio. to moze kosztowac kogos zycie:/

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska