
Autobusy elektryczne, które pojawią się we flocie toruńskiego MZK będą wyposażone między innymi w system informacji pasażerskiej, monitoring, klimatyzację, automaty do sprzedaży biletów, WiFi, łącza USB, system detekcji pożarów. Będą to pojazdy niskopodłogowe, przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. W pojazdach o długości całkowitej 12 m, będzie mogło łącznie zmieścić się 75 pasażerów (28 miejsc siedzących). Nowe pojazdy będą miały po dwa silniki elektryczne umieszczone w piastach tylnych kół.

Druga część zamówienia obejmuje dostawę, montaż i uruchomienie ładowarek szybkiego i wolnego ładowania autobusów elektrycznych wraz z zaprojektowaniem i budową niezbędnej infrastruktury.
- Trzy tzw. ładowarki wolne, podwójne Plug-In po 120 kW, staną na terenie zajezdni autobusowej przy ul. Legionów, a trzy ładowarki szybkie, pantografowe, o mocy 400 kW każda – po jednej na pętli Uniwersytet, pl. św. Katarzyny i Rubinkowo II. Wykonanie infrastruktury na pętli autobusowej przy ul. Dziewulskiego na Rubinkowie jest zakresem opcjonalnym, uzależnionym od budowy parkingu Park & Ride – informuje Sylwia Derengowska, rzecznik prasowy MZK w Toruniu.

Zakupy są realizowane w ramach projektu „Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu – BiT-City II” współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Ze strony Gminy Miasta Toruń umowy podpisał Prezes Zarządu MZK w Toruniu Sp. z o.o. Zbigniew Wyszogrodzki, ze strony SOLARIS BUS & COACH S.A. - Wiceprezes Zarządu Petros Spinaris, a ze strony konsorcjum - Wiceprezes Zarządu Ekoenergetyki Maciej Wojeński.

Podczas uroczystości zaprezentowano autobus elektryczny oraz ładowarkę podobne do tych, które za 18 miesięcy pojawią się na ulicach Torunia. Przygotowano także wystawę fotograficzną, na której pokazano przekrój toruńskiego taboru autobusowego, który przewinął się przez nasze miasto w ciągu 96 lat, czyli od czasu kiedy na ulice Torunia wyjechał pierwszy miejski autobus.