To druga edycja tego kontrowersyjnego festiwalu. W ubiegłym roku za reklamę twarogu na bilbordzie z urodziwą pielęgniarką, chamleta dostała Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Chojnicach. Hasło "Od twarogu z Chojnic jeszcze nikt nie umarł", jury uznało za kiepski dowcip.
Starał się, ale nie wyszło
- Prezes tejże spółdzielni powiedział nam, że w tym roku też "coś wykombinuje", ale w tej edycji nikt jeszcze nie zgłosił reklamy ich produktu - mówi Mariusz Wszołek, przedstawiciel organizatora festiwalu.
- Bardzo się staraliśmy, żeby stworzyć nowe, ciekawe reklamy, ale nie zdążyliśmy - twierdzi Maciej Lipiński, prezes OSM Chojnice. - Był pomysł na reklamę rolady ustrzyckiej, ale okazało się, że jest on zbyt odważny. Jednak nie rezygnujemy z niego. Wrócimy do tematu. Może zostaniemy wyróżnieni na tym festiwalu w przyszłym roku.
Antyreklama może pomóc
Lipiński wcale nie żartuje, choć poczucia humoru mu nie brakuje. W ubiegłym roku chciał nawet chamleta odebrać, ale zaproszenie na wrocławską galę dotarło zbyt późno.
Dodaje, że i wyróżnienie za najgorszą reklamę może się przydać. - Dzięki chamletowi usłyszała o nas cała Polska - dodaje. - To była dobra reklama.
Tam możesz zgłosić najgorszą reklamę
Tym razem można zgłaszać reklamy funkcjonujące w Polsce od listopada 2010 roku do 15 października tego roku.
Można to zrobić za pośrednictwem strony www.chamlet.pl i Facebooka. Kategorii jest pięć: reklama telewizyjna, reklama społeczno-polityczna, reklama zewnętrzna, reklama prasowa i program communication design.
- Na razie zgłoszono około dwustu reklam - dodaje Mariusz Wszołek. - Najwięcej jest filmowych i bilbordów.
Festiwal najgorszych reklam odbędzie się w drugiej połowie listopada.