https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nasza Czyteniczka jest oburzona sposobem, w jaki kurier dostarcza do jej domu rachunki za telefon

Joanna Lewandowska
Lekceważeniem klientów nazywa pani Władysława praktyki firmy roznoszącej korespondencję Telekomunikacji

Mieszkanka Włocławka jest oburzona, bo jak mówi w ubiegłym miesiącu znów na czas nie otrzymała rachunku za telefon. -z umową powinnam zapłacić Telekomunikacji za telefon do połowy lutego - mówi pani Władysława. - Tymczasem mamy już marzec, a ja nie dostałam nawet rachunku!
Kobieta winą za to obarcza kurierów, którzy dostarczają klientom TP korespondencję. - To już nie pierwszy raz, kiedy nie dostaję faktur w terminie - denerwuje się pani Władysława.- Poza tym dotychczas swoje rachunki często znajdowałam w bramie, przed swoimi drzwiami albo odbierałam je od sąsiadów! Włocławianka zwraca uwagę, że jej nieobecność w domu nie zwalnia doręczyciela od obowiązku przekazania jej listu.
Nie podoba jej się zwłaszcza zwyczaj zostawiania adresowanej do niej korespondencji sąsiadom. - Już nie raz znalazłam adresowany do mnie list na wycieraczce przed domem- opowiada. - Przecież każdy mógł go wziąć, czy to nie jest łamanie ustawy o ochronie danych osobowych?
Kobieta ma nadzieję, że TP nie obciąży jej kosztami wynikającymi z nieterminowych płatności rachunków. - Przecież to nie moja wina, że nie dostałam rachunków na czas! - przekonuje.
Maria Piechocka, rzecznik prasowy Telekomunikacji Polskiej wyjaśnia, że głos naszej Czytelniczki, choć nieodosobniony, nie jest dla jej firmy sygnałem o jakiś większych problemach z tą firmą kurierską. - Z Włocławka dociera do nas śladowa liczba reklamacji na tę firmę- zapewnia rzeczniczka.
Nie oznacza to, że problem pani Władysławy zostanie zbagatelizowany. TP zamierza poprosić firmę kurierską o szczegółowe wyjaśnienia powodów niedostarczenia faktury na czas. Bo zgodnie z umową kurier powinien być u adresata w ciągu 84 h od otrzymania zlecenia.
Rzeczniczka zapewnia, że jeśli klienci TP zalegają z płatnościami nie ze swojej winy, nie zostaną obciążeni dodatkowymi kosztami. Wystarczy, że o problemie braku faktury poinformują telefonując pod bezpłatny numer, czyli tzw. "błękitną linię". - Wówczas termin płatności zostanie wydłużony - zapewnia Maria Piechocka.
Rzeczniczka Telekomunikacji Polskiej dodaje również, że jeśli klienci są niezadowoleni z usług firmy kurierskiej, która dostarcza im rachunki od TP, mają prawo rządać przywrócenia poprzedniego operatora, czyli Poczty Polskiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Arwef

Osobiście uważam, że najlepszym kurierem jest Wysyłam Taniej. Prezentuje się naprawdę dobrze i ma tanie przesyłki za granicę.

b
były pocztowiec PP
Witam
Czytając wszelkie komentarze na temat listonoszy aż się prosi by to skomentować.
Większość wypowiadających osób wypowiada się stronniczo jako adresat. Trzeba przyjrzeć się obu stroną ( punkt widzenia zależny od punktu siedzenia, listonosz czy adresat )

1. Skrzynki – obowiązek adresata
Powinny być montowane w miejscu dostępnym dla listonosza a nie za 2 czy 3 domofonami, na ogrodzeniu przy furtce ( dom powinien być oznakowanym numerem ) a nie za płotem na podwórku po którym biega np. owczarek niemiecki lekko głodny.
2. Korespondencja – obowiązek listonosza
Przestrzegać by docierała w tym dniu w którym otrzymuje pocztę w rejon doręczeń. Do adresata ( a raczej nadawcy) należy by ta korespondencja była poprawnie adresowana.
3. Firmy
Listonosze chodzą po rejonie raz, niektóre firmy zapominają o tym ( szczególnie sklepy lub biura ). Skoro sklep-biuro nie jest czynne cały czas należy wyposażyć biuro w skrzynkę pocztową ( ogólnie dostępną ) do której będzie wrzucana korespondencja. Oznakowana z numerem lub nazwą firmy na obudowie. Listonosz nie będzie chodził kilka razy pod jeden adres i „ polował „ na właściciela firmy lub pracownika. Proszę nie zapomnieć, że mając firmę w obiektach zamkniętych bez możliwości wchodzenia na teren zakładu osób postronnych listonosz tez nie wejdzie. Pocztę może najwyżej zostawić na portierni a z portierami czy woźnymi rożnie bywa ( w większości przypadkach nie wpuszczają i nie chcą odebrać poczty )
4. Przyczyna nie otrzymania korespondencji
a) brak skrzynki
brak możliwości dostarczenia korespondencji do skrzynki ( próbował ktoś kiedyś dostać się do jakieś kamienicy w której nikt nie otwiera domofonu a skrzynka znajduje się np. na pietrze za 2 domofonami?
c) brak oznaczenia numeru mieszkania na skrzynce lub brak numeru domu w domku jednorodzinnym? Full wypas willa i drobny szczegół- brak skrzynki pocztowej na korespondencje lub skrzynka metalowa koperta 20cm na 10 cm z otworem wrzutowym przez który z trudnością przeciska się rachunek, bez możliwości wrzucenia czegoś więcej niż płaskiego rachunki tp o rachunku np. plus czy jakiegoś katalogu A4 można zapomnieć oraz numeru domu na elewacji lub innym miejscu umożliwiającej ustalenie adresu.

Skargi można zawsze złożyć u poszczególnego operatora ( Poczta Polska, Inpost, PGP czy jeszcze inny operator pocztowy ) na brak korespondencji, ale proszę się najpierw zastanowić czy na pewno listonosz jest winien?

Polecam test :
1. wybrać obojętnie 10 znajomych z jakiegoś obszaru, wziąć 10 pustych kartek i napisać „ Pozdrawiam …. . i swoje nazwisko „
2. następnie wyjść na miasto z tymi karteczkami i spróbować włożyć je do skrzynek pocztowych tych znajomych ZAKAZ DZWONIENIA DO TYCH ZNAJOMYCH NA DOMOFON !!! Proszę spróbować dostać się do kamienicy ; )
3. życzę powodzenia, a teraz proszę wyobrazić sobie listonosza i że ma takich karteczek 500 lub 1000 i roznosi je w jeden dzień
W
Wizard
W dniu 15.03.2010 o 18:34, Gość napisał:

Inpost- list wysłany w piątek jest u mnie w poniedziałektak powinna działaś prawdziwa poczta!



to chyba się przerzucę na ten cały inpost bo poczta polska leci w kulki i niestety na listy sie czeka i czeeeekaaaaa
C
CR
W dniu 15.03.2010 o 18:34, Gość napisał:

Inpost- list wysłany w piątek jest u mnie w poniedziałektak powinna działaś prawdziwa poczta!


na poczcie chyba się takie rzeczy nie zdarzają .. . ;p
G
Gość
Inpost- list wysłany w piątek jest u mnie w poniedziałek
tak powinna działaś prawdziwa poczta!
C
Cedra
W dniu 08.03.2010 o 17:55, Johny napisał:

Ja nie zauważyłam różnicy w sposobie dostarczania faktur i rachunków przez pocztę polską i inpost. Gdyby nie blachy pewnie nie zwróciłabym uwagi. Blachy mi nie wadzą, to wina nie inpostu a kretyńskich przepisów w tym kraju.



jest dobrze z tym inpostem, pnie się w górę, podczas gdy PAF upada- jak już inpost zaszedł tak daleko, to może byc tylko lepiej. Co miało splajtowac to splajtuje, co ma działac to już będzie działac
J
Johny
Ja nie zauważyłam różnicy w sposobie dostarczania faktur i rachunków przez pocztę polską i inpost. Gdyby nie blachy pewnie nie zwróciłabym uwagi. Blachy mi nie wadzą, to wina nie inpostu a kretyńskich przepisów w tym kraju.
~Diana~
Na poczcie wszystko ukradną. Takie czasy ;/ już lepiej zainwestowac w kuriera czy prywatnego operatora, bo kurierzy się naprawdę cenią a prywatni miewają bardzo atrakcyjne oferty.
R
Richie117
jakiś czas temu koleżanka wysłała do mnie pocztą polską list w kopercie bąbelkowej

w środku była płyta CD- nic takiego, po prostu zdjęcia z wakacji

Ale koperta była rozerwana- ewidentnie kogoś zainteresowała jej zawartość ;/

Bardzo mi się coś takiego nie podoba- włażenie z butami w cudzą prywatność

to jest totalna paranoja
Q
Quantum
W dniu 04.03.2010 o 15:20, ~czytelnik~ napisał:

Blacha którą podczepiają do koperty nie jest mi do niczegopotrzebna.Uważam wręcz,że jest to marnotrawstwo.



a ja uważam, że to dobrze, że mamy możliwość wyboru, bo ja osobiście pocztę polską omijam szerokim łukiem i znam wiele osób, które robią podobnie

z inpostem nie miałam wiele do czynienia ale słyszałam o tej usłudze, że są budki na paczki i można odbierać przesyłki 24/7 według mnie to bardzo fajny pomysł na pewno kiedyś skorzystam
~czytelnik~
Kiedyś jak otrzymywałem rachunki dostarczane przez pocztę,miałem 10 dni na uregulowanie rachunku.Teraz dostaję rachunek
z terminem zapłaty tego samego dnia lub następnego.Blacha którą podczepiają do koperty nie jest mi do niczego
potrzebna.Uważam wręcz,że jest to marnotrawstwo. W końcu ktoś za te setki ton blachy musi zapłacić! i to z pewnością
jesteśmy my.Jeżeli rachunki nie będą dostarczane przez pocztę,będę zmuszony zrezygnować z telefonu który trzymam
tylko ze względu na teściową, która nie może nauczyć się operowania telefonem komórkowym.
y
yksmen
A może by tak przejść na e-fakturę(czy jak to się zwie) ?
s
seen
Ja podobne doświadczenia mam z InPostem. Przesyłki dostarczane są często w fatalnym stanie (szczególnie, jeśli są w większych, niż standartowe kopertach). Interwencje w ich centrali kończą się przeprosinami, ale nie przynoszą tu, na miejscu, prawie żadnych efektów. Dobrze,że Poczta ma konkurentów, ale tacy - to porażka.
n
nieco starszy
Ja również miałem złe doświadczenia z firmą kurierską , która to przyklejała blaszki do kopert, następnie osoba doręczająca odrywała tę "doklejkę" i oczywiście do mnie docierała przesyłka uszkodzona, wyglądała jakby " psu z gardła wyjęta" z poszarpaną kopertą.Zwróciłem się do Telekomunikacji Polskiej i wspólnie ustaliliśmy,że przesyłkę będę otrzymywał za pośrednictwem Poczty Polskiej. Od tej pory rachunek dociera do mnie na czas ,koperta nie uszkodzona i cała przesyłka wygląda estetycznie.
K
Krzych
Ja otrzymuje przesyłki Orange przez Firme Kurierska i jest ok , na czas , nie miałem problemów .
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska