
Justyna Siemiradzka-Głasek
Nauczyciel klas IV-VII i gimnazjum
Zespół Szkół z oddziałami integracyjnymi przy Zakładzie Poprawczym
Świecie
Jej uczniowie to nie są „aniołki”. - Wszystkie dzieci zasługują, aby traktować je tak samo. Uważam, że to, co było wcześniej nie ma znaczenia. Bo ludzie mają różne problemy i każdemu może się noga „powinąć”. Najważniejsze, aby wyciągnąć z tego lekcję. Myślę, że moi uczniowie taką lekcję ze swojej przeszłości wyciągają - mówi nauczycielka. Uczy języka angielskiego.

Aleksandra Flis
Kategoria: Nauczyciel klas IV-VII i gimnazjum
Szkoła:Szkoła Podstawowa
Miasto: Świecie n. Osą
- Wykonując pracę nauczyciela, staram się dotrzeć indywidualnie do ucznia. Moi podopieczni wiedzą, że z każdym problemem mogą się do mnie zgłosić. Często jest tak, że nawet poza zajęciami uczeń do mnie przychodzi i mówi, że chce porozmawiać. Zawsze go wysłucham i staram się pomóc. Osobiście ciężko przeżyłam okres dojrzewania, więc doskonale rozumiem uczniów, którzy borykają się z podobnym problemem.
W pracy zawsze towarzyszy mi uśmiech. On cechuje moją osobowość. Myślę, że jest on ważny w wykonywaniu tego zawodu.

Julita Migdał
Julita Migdał-Gadaj
Włocławek, SP w Szpetalu Górnym
Kategoria: Szkoły Podstawowe
- Jestem nauczycielem wspomagającym w szkole podstawowej w Szpetalu Górnym - mówi pani Julita. Z wykształcenia jest historyczką, ukończyła Uniwersytety imienia Mikołaja Kopernika. W zawodzie od 14 lat. Kieruje się dewizą, że jeśli lubi się swoją pracę, to nie traktuje jej ... jak pracy. Podkreśla, że bardzo lubi kontakt z uczniami i rodzicami.

Katarzyna Nehring-Drzewiecka
Kategoria: Nauczyciel szkoły ponadgimnazjalnej
Szkoła: Zespół Szkół Ekonomicznych
Miasto: Grudziądz
- Nauczycielem jestem od siedmiu lat i przyznam, że praca ta daje mi satysfakcję, bo pozwala na pozyskiwanie wiedzy i doświadczenia. Przez wykonywanie tego zawodu mogę lepiej poznać też drugiego człowieka. Mogę śmiało powiedzieć, że praca jest moją pasją co bardzo mnie cieszy. Prócz przekazywania moim uczniom wiedzy, staram się też wpoić im zasady, którymi powinien w życiu kierować się człowiek.