ARiMR przypomina rolnikom ubiegającym się o dopłaty oraz beneficjentom, którzy otrzymali wsparcie w ramach PROW 2007 - 2013 lub 2014 - 2020, że jeżeli w wyniku strat spowodowanych nawałnicą nie są w stanie zrealizować podjętych zobowiązań, muszą o tym powiadomić Agencję.
[
Sprawdź też: Pogoda narobiła kłopotów, ministerstwo rolnictwa obiecuje wsparcie
](https://pomorska.pl/pogoda-narobila-klopotow-ministerstwo-rolnictwa-obiecuje-wsparcie/ar/12410370 "<span class="cytat" style="color:#008000">Sprawdź też: Pogoda narobiła kłopotów, ministerstwo rolnictwa obiecuje wsparcie</span>")
Jeśli zaistniałe szkody mogą mieć wpływ na powierzchnię kwalifikującą się do płatności lub liczbę zwierząt kwalifikujących się do płatności związanych ze zwierzętami lub:
- gdy rolnik nie mógł wypełnić swoich zobowiązań w zakresie przestrzegania norm i wymogów wzajemnej zgodności
- nie można było złożyć wniosku lub zmiany do wniosku w terminie
gospodarz powinien złożyć do biura powiatowego ARiMR pisemne oświadczenie o zaistniałych okolicznościach, opatrzone podpisem i datą złożenia, w terminie 15 dni roboczych od dnia, w którym rolnik lub upoważniona przez niego osoba są w stanie dokonać takiej czynności.
W przypadku wniosków obszarowych oraz wniosków inwestycyjnych obsługiwanych w ramach PROW, oświadczenie należy złożyć w następujących terminach:
• PROW 2007-2013 - 10 dni roboczych od dnia, w którym powstała możliwość złożenia wniosku. Oznacza to, że ostateczna data mija 28 sierpnia
• PROW 2014-2020 - 15 dni roboczych od dnia, w którym powstała możliwość złożenia wniosku, czyli termin mija 4 września
Przypominamy: Gmina Brusy walczy o powrót do normalności
W przypadku wniosków o przyznanie płatności, w ramach systemów wsparcia bezpośredniego, oświadczenie należy złożyć w terminie 15 dni roboczych od dnia, w którym powstała możliwość złożenia takiego wniosku, czyli 4 września.
ARMiR równocześnie informuje, że niedotrzymanie terminów spowoduje brak możliwości odstąpienia przez ARiMR od kar administracyjnych w sytuacji braku wywiązania się przez rolnika z deklaracji zawartych we wnioskach obszarowych lub zobowiązań wynikających z zawartych umów.
W przypadku przewidywanych problemów z dotrzymaniem terminów, rolnicy proszeni są o kontakt telefoniczny z biurem ARMiR w Chojnicach pod nr tel. 52 396 28 00.