Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nawałnica zabrała im dom. Zamiast 9 dostaną 174 tys. zł

Katarzyna Paczewska
Katarzyna Paczewska
Nawałnica zabrała im cały dobytek.
Nawałnica zabrała im cały dobytek. Katarzyna Paczewska
Przypomnijmy, pani Bernadeta z Huty dostała od ubezpieczyciela 9 tys. zł na odbudowę domu. PZU: To pomyłka. Przepraszamy. Błąd naprawiliśmy.

- Firma zrehabilitowała się. Łącznie otrzymamy 174 tys. zł. To realna kwota, by odbudować dom - mówiła nam wczoraj Bernadeta Nowicka z Huty (gm. Koronowo), która w sierpniowej nawałnicy straciła rodzinne gniazdo. - Jestem umówiona na piątek z firmą budowlaną, by zrobić wstępny kosztorys. Chciałabym podziękować wszystkim, którzy w jakiś sposób nam pomogli.

>> Najświeższe informacje z regionu, zdjęcia, wideo tylko na www.pomorska.pl <<

Przypomnijmy, na początku września odwiedziliśmy panią Bernadetę z Huty, której nawałnica tak mocno uszkodziła dom, że trzeba było jego większość rozebrać, łącznie z fundamentami. Za dwa budynki gospodarcze pani Bernadeta dostała od ubezpieczyciela w sumie 9 tysięcy złotych. Sam dom (dwa lata temu przeszedł generalny remont) był ubezpieczony na 212 tys. zł. Rodzina odwołała się. PZU podało wtedy, że wypłaciło zaliczkę, a wkrótce pani Bernadeta dostanie pełne odszkodowanie.

To pomyłka. Błąd naprawili

- Z przykrością przyznajemy, że wskutek błędu rzeczoznawcy ze współpracującej z nami firmy zewnętrznej doszło do pomyłki i została wypłacona zaniżona kwota odszkodowania - wyjaśniała wczoraj Agnieszka Rosa z biura prasowego PZU. - Sprawa już została wyjaśniona, nasi pracownicy skontaktowali się z klientką i wyjaśnili nieporozumienie. Wczoraj pełne odszkodowanie zostało wysłane na konto poszkodowanej. Pragniemy za pani pośrednictwem przekazać szczere przeprosiny dla pani Bernadetty za tę pomyłkę.

PZU dodaje też, że ma blisko 38 tys. zgłoszeń szkód po nawałnicach. - Dotychczas wypłaciliśmy prawie 100 mln zł w formie odszkodowań w 34 tysiącach spraw - wylicza Agnieszka Rosa. - W prostych sprawach, np. za uszkodzone okna wypłacaliśmy całe odszkodowanie w ciągu 7 dni. Przy bardziej skomplikowanych (uszkodzone całe budynki), wymagających wizyty rzeczoznawcy, wypłacaliśmy najpierw zaliczkę, a następnie resztę odszkodowania. Na miejscu pracowało 150 osób z PZU, które zajmują się likwidowaniem szkód (w sumie w firmie jest zaangażowanych 1500 osób). Wysłaliśmy 4 biura mobilne, uprościliśmy procedury, ułatwiliśmy kontakt przez infolinię. Prezes PZU i inne osoby z kierownictwa były na miejscu.

We wtorek dotarł kolejny, trzeci już konwój z pomocą PZU dla mieszkańców terenów dotkniętych przez sierpniowe nawałnice. - W pierwszych transportach wysłano żywność, środki czystości, agregaty prądotwórcze, siekiery, odzież ochronną i 100 wyprawek szkolnych - informuje Rosa. - Teraz mieszkańcy dostaną materiały budowlane konieczne do odbudowy zniszczonych domów i gospodarstw. W transporcie znajdują się m. in. cement, farby, papa, płyty kar-tonowo-gipsowe, zaprawa murarska i wełna mineralna.

- Jednocześnie informujemy, że wielu poszkodowanych, których dobytek bardzo ucierpiał wskutek nawałnic, błędnie traktuje otrzymaną zaliczkę jako całość odszkodowania. W związku z tym, w razie wątpliwości prosimy ich o kontakt z PZU - podaje biuro prasowe.

Macie problem? Czekamy

Przypominamy też, że trwa akcja „Gazety Pomorskiej” i Biura Rzecznika Finansowego. Czekamy na pytania dotyczące ubezpieczeń po nawałnicach ([email protected]).

Większe dopłaty na usunięcie azbestu dla gmin po nawałnicy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska