
Niechciany prezent pod choinkę. Czy możemy go oddać do sklepu?
Jeśli gwiazdkowy prezent był kupiony w sieci, to bez problemu możemy go odesłać. Nie musimy podawać przyczyny swojej decyzji. Ważne jest jednak, by zmieścić się w określonym terminie. Towar zakupiony przez internet możemy zwrócić w ciągu 14 dni od momentu jego otrzymania.
Musimy tylko wypełnić i odesłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Niektórzy przedsiębiorcy umożliwiają odstąpienie od umowy za pomocą swojej strony internetowej, np. przez elektroniczny formularz. W takim przypadku muszą potwierdzić otrzymanie oświadczenia, np. wysłać do konsumenta e-mail.
Możemy również oświadczenie napisać samodzielnie i wysłać np. e-mailem. Jeżeli nie zostaliśmy poinformowani o prawie do odstąpienia, termin ten wydłuża się do 12 miesięcy. Jeśli jednak po rozpoczęciu biegu terminu dostaniemy wszystkie informacje wymagane prawem, czas odstąpienia od umowy skraca się do 14 dni, przy czym liczy się go od dnia ich otrzymania.

Niechciany prezent pod choinkę. Czy możemy go oddać do sklepu?
Są jednak produkty, których nie można zwrócić do e-sklepu. Nie przyjmą one produktów, które szybko się psują, towarów wyprodukowanych na specjalne zamówienie klienta (np. biżuteria z grawerem), a także usług w zakresie zakwaterowania, wypoczynku (np. pobyt w spa), biletów na koncerty czy sportowe oraz usług dotyczących przewozu osób (np. bilet lotniczy). Zwracać nie można także nośników audio i video, jeżeli usunęło się oryginalne opakowanie. Zawsze można je jednak wystawić samemu na aukcje.