- My możemy wejść w każdej chwili - deklaruje prezes Promocji Roman Guzelak. - Wejdziemy, kiedy będzie można, czyli po odbiorze technicznym.
Najważniejszą częścią oferty baszty, która ma już nazwę i jest od tej pory Nową, będzie punkt informacji turystycznej. Kto tu trafi, powinien otrzymać wszechstronną informację na dany temat. I to bezpłatnie.
- Z tym jest mały problem - mówi Guzelak. - Bo my w Promocji sprzedajemy foldery czy mapy i inne wydawnictwa, a tu jest zakaz prowadzenia działalności, która przynosi zysk. Autorzy projektu Bram Kaszubskiego Pierścienia szukają pomysłu, jak z tego wybrnąć.
Przeczytaj także:Chojnice. 30 czerwca nowa baszta w fosie otworzy drzwi
Promocja Regionu Chojnickiego jest doskonale przygotowana do świadczenia kolejnych usług w nowym miejscu. W końcu robi to od ośmiu lat. Ludzie tu pracujący są po szkoleniach i nie jest dla nich problemem, żeby obsługiwać turystów w baszcie. Będzie tam jednak urzędować tylko jedna osoba, ale pracownicy Promocji mają się zmieniać, by nie było to coś w rodzaju banicji.
W sezonie baszta powinna być czynna od godz. 10 do 18, z sobotami włącznie. Poza sezonem będzie miała podobne godziny otwarcia jak Promocja.
Szef powiatowej spółki zapowiada też jeszcze jedną nowinkę z myślą o turystach. Na ulicach i w niektórych obiektach mają się pojawić infomaty. Trzy w Chojnicach, dwa w gminie Chojnice - w Swornychgaciach i Charzykowach, jeden w Czersku i trzy w gminie Brusy - w Męcikale, w samych Brusach i w Brusach-Jagliach.
Będą miały 40-calowe monitory, ekrany dotykowe nowej generacji, z podświetleniem. Ich informacyjny wsad będzie na bieżąco aktualizowany, zajmą się tym pracownicy Promocji.
- To będzie dostęp do informacji przez całą dobę - podkreśla prezes Guzelak. - Infomaty pojawią się pod koniec tego roku i na początku przyszłego. Każdy będzie mógł się dowiedzieć, co grają w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku, a co proponuje Studio Rapsodyczne.
Czytaj e-wydanie »