
"Czarne skrzynki" w autach i ograniczniki prędkości. Nowe pomysły na poprawę bezpieczeństwa. Trafione?
System rejestrujący spadek koncentracji kierowcy
System monitorowania koncentracji kierowcy bada zachowanie człowieka za kółkiem i ostrzega, gdy wskazuje ono na jego zmęczenie.
System potrafi wykryć zmęczenie kierowcy nawet po kilku minutach jego jazdy. Gdy zamieszczone w aucie układy wykryją nienaturalne zachowanie, np. nerwowe ruchy kierownicy, najeżdżanie na linie rozdzielające pasy, nieregularne hamowanie i przyspieszanie 5-stopniowy wskaźnik koncentracji spada. Gdy osiągnie poziom 2/5 rozlega się pierwsze ostrzeżenie zalecające odpoczynek i np. wypicie kawy. Gdy mimo to kierowca będzie kontynuował tego typu jazdę, poziom koncentracji spada do 1/5 i wówczas rozlega się głośne ostrzeżenie dźwiękowe oraz wizualne.

"Czarne skrzynki" w autach i ograniczniki prędkości. Nowe pomysły na poprawę bezpieczeństwa. Trafione?
Rejestrator danych wypadku
Czyli tzw. "czarna skrzynka".

"Czarne skrzynki" w autach i ograniczniki prędkości. Nowe pomysły na poprawę bezpieczeństwa. Trafione?
Moduł ESS, czyli dynamiczne światło stop
System ESS polega na pulsowaniu światłami stop w przypadku gwałtownego hamowania. Ma na celu przyspieszenie reakcji kierowcy pojazdu nadjeżdżającego z tyłu, w przypadku naszego gwałtownego hamowania.

"Czarne skrzynki" w autach i ograniczniki prędkości. Nowe pomysły na poprawę bezpieczeństwa. Trafione?
Test zderzeniowy przedniej części pasażera o pełnej szerokości - ulepszone pasy bezpieczeństwa