Od przyszłego tygodnia wszyscy pasażerowie, kierowcy i dostawcy przed przejazdem lub dostawą otrzymają w aplikacji dedykowane informacje dotyczące bezpieczeństwa. Z kolei już teraz w Polsce Uber wyposaża kierowców w przesłony do pojazdów, a od wielu tygodni oferuje zwrot kosztów za środki ochrony osobistej.
W wyniku wprowadzonych zmian kierowcy za każdym razem gdy włączą aplikację będą zobowiązani do potwierdzenia, że podjęli odpowiednie środki bezpieczeństwa, takie jak np. zasłonięcie ust i nosa, zachowywanie zasad higieny czy dbanie o czystość pojazdu.
Na innych rynkach, kierowcy będą proszeni o wykonanie zdjęcia (selfie), aby sprawdzić czy mają na sobie maskę lub odpowiednio zakryte usta i nos. Osoby, które negatywnie przejdą tę weryfikację nie będą mogły przejść w tryb online w aplikacji.
Pasażerowie będą mieli obowiązek potwierdzenia w aplikacji, że przestrzegają przyjętych zasad i zachowują środki bezpieczeństwa, takie jak mycie rąk, zajęcie miejsca na tylnym siedzeniu czy uchylanie okien w celu poprawy wentylacji.
Nowe zasady wejdą w życie już 18 maja i potrwają przynajmniej do końca czerwca. Po tym czasie firma zdecyduje o kolejnych krokach, zgodnych z wytycznymi lokalnych władz oraz WHO.
- Po kilku miesiącach próśb o pozostanie w domu dla bezpieczeństwa własnego i najbliższych, podejmujemy bezprecedensowe środki, by wesprzeć społeczność naszych użytkowników w powrocie do pracy i ponownym korzystaniu z naszych usług. Uber zapewni między innymi miliony masek, a także podejmie współpracę z Unilever w celu dystrybucji zestawów środków dezynfekcyjnych. Wspólnie ponosimy odpowiedzialność za bezpieczeństwo i zdrowie naszych społeczności: Uber, pasażerowie, kierowcy, dostawcy i restauracje - każdy z nas- komentuje Dara Khosrowshahi, CEO Uber.
W Polsce wprowadzone zostaną następujące działania w celu zapewnienia zwiększonego bezpieczeństwa:
- Udostępnienie przesłon ochronnych dla kierowców. Pierwsza partia przesłon została rozdystrybuowana w ubiegłym miesiącu. Uber planuje udostępnić przesłony większości aktywnych kierowców we wszystkich miastach w Polsce, na wszystkich produktach (X, Select, Black) do końca czerwca.
- Instrukcje bezpieczeństwa (dołączone do przesłon) edukujące i przypominające wszystkim użytkownikom o wytycznych z zakresu bezpieczeństwa.
- Lista wytycznych dla kierowców i dostawców.
- Lista wytycznych dla pasażerów.
- Zwrot kosztów za zakup środków ochrony osobistej dla każdego kierowcy i dostawcy
- Nowa polityka anulowania przejazdu: kierowcy otrzymają możliwość bezkosztowego anulowania przejazdu, jeżeli pasażer nie będzie posiadał maski. Analogiczne rozwiązanie zyskają pasażerowie. Decyzja o odwołaniu przejazdu musi być podyktowana względami bezpieczeństwa.
- Nowy system informacji zwrotnej dot. zdrowia i higieny: pasażerowie oraz kierowcy w ramach aplikacji będą proszeni o potwierdzenie stosowania się do zasad bezpieczeństwa i higieny. Naruszenia tych norm będą groziły utratą dostępu do aplikacji.
- Materiały edukacyjne WHO: Na podstawie konsultacji ze Światową Organizacją Zdrowia, Uber przygotował materiały edukacyjne dotyczące przejazdów współdzielonych i dostaw jedzenia. Informacje te są udostępniane pasażerom, kierowcom, kurierom i restauracjom. Posłużą również jako podstawa do produkcji filmów edukacyjnych, dostępnych z poziomu aplikacji.
Obejrzyj wideo:
Kontrola NIK: 1/3 żołnierzy wymagających szkolenia w ogóle go nie odbyła