"Pomorska" informowała o tym, że dwa największe koncerny paliwowe "Orlen" i "Lotos" zakończyły produkcję benzyny uniwersalnej U 95. Przestała się im ona opłacać, bo polscy kierowcy coraz rzadziej ją tankowali. W 2001r. popyt na nią był wyższy o 200 procent niż w ubiegłym. To dlatego, że w kraju przybywa nowych samochodów.
Pomagają na stacjach
Dla tych, którzy nadal jeżdżą starymi polonezami, fiatami 125 i 126p, przygotowano specjalny komponent. Orlenowski nazywa się "Unikat +", a konkurencyjny "Uniben". Oba wyprodukowano na bazie soli potasowych. Od pierwszego stycznia wybrany z nich trzeba dolewać do Eurosuper 95. Pomaga w tym przeszkolona obsługa stacji benzynowych.
Na BP w Świeciu spotkaliśmy się z tym już 30 stycznia. Podobnie było na innych stacjach naszego powiatu. - W mieszaniu dodatku z benzyną przez pierwszy miesiąc pomagać będą nasi pracownicy. Z czasem kierowcy przyzwyczają się do tej zmiany i instrukcje nie będą im już potrzebne - powiedziała pracownica stacji.
Jak dawniej
Wygląda na to, że dla większości użytkowników mieszanego paliwa zmiana nie stanowi problemu. - Swego czasu jeździłem trabantem - mówi pan Adam z Chrystkowa. - _Wówczas do benzyny dolewałem olej. Teraz mam malucha i jest podobnie.
_Unikat sprzedawany jest w pojemnikach zawierających 50 ml płynu, a Uniben - 60 ml. W obu przypadkach do litra benzyny trzeba dodać jeden mililitr dodatku. Ich cena wynosi około 2,50 zł. Sprzedawane są w specjalnych buteleczkach opatrzonych podziałką ułatwiającą dawkowanie preparatu.
Nowość w baku
Agnieszka Romanowicz

Teraz tankować będziemy bezołowiówkę wraz ze specjalnym płynem.
Od przedwczoraj na stacjach benzynowych zamiast benzyny uniwersalnej tankować musimy bezołowiową z dodatkiem specjalnego płynu. W powiecie świeckim z tą nowością kierowcy spotkali się już w ostatnich dniach starego roku.