
Od 1 lipca nowe prawa klientów biur podróży. Sprawdź!
Biura podróży i pośrednicy muszą teraz przedstawiać klientowi rzetelny wykaz kosztów oraz opis oferowanego produktu. Jeśli pojawią się dodatkowe koszty związane z wyjazdem, o których klient nie został wcześniej poinformowany, poniesie je organizator.
Zobacz koniecznie: Na wakacje planujemy wydać mniej niż przed rokiem

Bez konsekwencji możemy odstąpić od umowy z biurem podróży, jeżeli w miejscu planowanego pobytu zaistnieją nadzwyczajne okoliczności np. destabilizacja polityczna, klęska żywiołowa, epidemia, wybuch wulkanu czy zagrożenie terroryzmem.

Co więcej możemy odstąpić od umowy bez ponoszenia kosztów w ciągu 14 dni, jeżeli wycieczkę wykupiliśmy poza lokalem firmy.

Dodatkowo możemy zrezygnować z wykupionego urlopu, jeżeli jego cena wzrosła o więcej niż 8 procent w stosunku do umówionej kwoty.