
Uwaga! Nadal biuro podróży będzie mogło podnieść cenę wycieczki najpóźniej na trzy tygodnie przed wyjazdem, ale tylko w trzech przypadkach:
- gdy podrożeje transport, np. z powodu podwyżek cen paliwa,
- gdy wzrosną podatki lub opłaty od usług turystycznych, np. lotniskowe,
- gdy wzrosną kursy walut.

Od 1 lipca zmienił się okres składania reklamacji. Zastrzeżenia do jakości usług powinniśmy zgłosić jak najszybciej – najlepiej jeszcze w trakcie wyjazdu. Dzięki temu organizator będzie miał szansę usunąć nieprawidłowości.
Jednak swoich praw możemy dochodzić przez 3 lata – dopiero wtedy nasze roszczenia się przedawnią. W praktyce oznacza to, że reklamację możemy złożyć nawet po 2 latach i 11 miesiącach. Jeśli jednak wcześniej nie zgłaszaliśmy problemów, będzie to brane pod uwagę przy ustalaniu ewentualnej obniżki ceny czy rekompensaty.

Nowością jest to, że od 1 lipca reklamację możemy złożyć nie tylko u organizatora wyjazdu, ale także u agenta, który sprzedał nam wycieczkę. Tak jak wcześniej możemy się domagać obniżenia ceny oraz odszkodowania lub zadośćuczynienia za poniesione szkody lub krzywdy.

Jest także minus zmian. Do tej pory przedsiębiorca musiał odpowiedzieć na reklamację w ciągu 30 dni. Jeśli tego nie zrobił, oznaczało to, że uznał ją za uzasadnioną. Nowe przepisy tej kwestii nie regulują.