Od dziś krótsza droga z Wrocławia do Poznania a wkrótce do Grudziądza!

Zbigniew Biskupski AIP
6 listopada 2017 r. został oddany do ruchu prawie 20-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S5 pomiędzy węzłem Korzeńsko a węzłem Krościna, z czego blisko 5 kilometrowy fragment przed terminem w woj. dolnośląskim. To fragment 360-kilometrowej drogi ekspresowej S5.

6 listopada 2017 r. został oddany do ruchu prawie 20-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S5 pomiędzy węzłem Korzeńsko a węzłem Krościna, z czego blisko 5 kilometrowy fragment przed terminem. 
 

- Dzięki udostępnionemu dzisiaj do ruchu odcinkowi S5 kierowcy zyskają szybsze i bezpieczniejsze połączenie drogowe na trasie Wrocław - Poznań. To bez wątpienia ważny dzień nie tylko dla mieszkańców regionu, ale także dla wszystkich kierowców chcących komfortowo poruszać się po polskich drogach - powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.  

 
W uroczystości otwarcia odcinka drogi ekspresowej S5 wziął również udział wiceminister infrastruktury i budownictwa Marek Chodkiewicz, wojewoda dolnośląski Paweł Hreniak, dyrektor generalny GDDKiA Krzysztof Kondraciuk oraz dyrektor GDDKiA oddziału Wrocław Lidia Markowska.

To warto przeczytać - KLIKNIJ!

Rząd zmieni przepisy kodeksu pracy dotyczące urlopów wypoczynkowych i na żądanie. Sprawdź: zyskasz czy stracisz?

Docelowo droga ekspresowa S5 będzie miała długość około 360 km – od Wrocławia przez Poznań, Bydgoszcz do połączenia z autostradą A1 na węźle Nowe Marzy koło Grudziądza. Budowa drogi ekspresowej S5 na Dolnym Śląsku na odc. Korzeńsko – Wrocław o łącznej długości 48 km podzielona została na 3 zadania:
•                    węzeł Korzeńsko (bez węzła) – węzeł Krościna (bez węzła) – ok. 15 km. Wykonawca –ASTALDI S.p.A,
•                    węzeł Krościna – węzeł Trzebnica (bez węzła) – ok. 14 km. Wykonawca – DRAGADOS S.A.,
•                    węzeł Trzebnica – węzeł Widawa (bez węzła) – ok. 19 km. Wykonawca – Konsorcjum firm BUDIMEX S.A., STRABAG Sp. z o.o.

W ramach inwestycji powstanie 7 węzłów drogowych (Żmigródek, Żmigród, Krościna, Prusice, Trzebnica, Kryniczno, Widawa), 46 obiektów mostowych, 4 Miejsca Obsługi Podróżnych Morzęcino (MOP): Morzęcino Zachód II i Wschód III, Wisznia Mała Zachód III i Wschód II oraz Obwód Utrzymania Drogowego przy w. Krościna.

 
Budowa S5 od Korzeńska do Wrocławia jest realizowana w systemie Projektuj i buduj. Całkowity koszt zadania to ponad 1 861 mln. zł, natomiast wartość dofinansowania ze środków Unii Europejskiej to ponad 911 mln zł.
 
Najważniejsze cele inwestycji to stworzenie bezpiecznego odcinka drogi ekspresowej, która zapewni wysoki komfort ruchu i ułatwi międzynarodowy transport drogowy poprzez dopuszczenie ruchu pojazdów ciężkich o nacisku do 115 KN na oś. Budowa szybkiego i sprawnego połączenia przyczyni się do zwiększenia poziomu bezpieczeństwa i zmniejszenia oddziaływania na środowisko. S5 pozwoli wyprowadzić ruch z terenów zabudowanych, co oznacza mniejszy hałas, mniej spalin i mniejsze zużycie dróg lokalnych.

To warto przeczytać - KLIKNIJ!

Warszawska kawiarnia zbulwersowała całą Polskę. Do kawy chcą podawać... sam zobacz!

Wideo

Materiał oryginalny: Od dziś krótsza droga z Wrocławia do Poznania a wkrótce do Grudziądza! - Strefa Biznesu

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
ja

Chyba chcesz jeździć rowerem albo na piechotę po S-5.

k
ktos

akurat trasa jest dluzsza a szybciej sie jedzie! macie tam jakiegos naczelnego? nie pytam o ssaka

i
inny sceptyk

drogi dalej nie ma, więc po co ta złośliwość?

w
wrocławianin

Pan redaktor był łaskaw zapomnieć o węźle Widawa. Z treści artykułu wynika, że nikt go nie buduje (zadanie 3 bez węzła), a tu niespodzianka, jednak powstaje. Czyżby zadanie 4, czy jednak w ramach 3-go?. Ot, rzetelność dziennikarska.

M
Marcepan

Wejdź na Googla.

s
sceptyk

Już starożytni Rzymianie mieli takowe ;-)

Dodaj ogłoszenie