https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ogłoszono przetarg na budowę obwodnicy Inowrocławia. Ryszard Brejza: - Możemy świętować!

(dan)
Nowa droga połączy odcinek Strzelno-Inowrocław z trasą na Toruń. Do zrealizowania zostanie jeszcze niespełna pięciokilometrowy odcinek obwodnicy między drogą nr 15 a drogą nr 25 łączącą Inowrocław z Bydgoszczą.
Nowa droga połączy odcinek Strzelno-Inowrocław z trasą na Toruń. Do zrealizowania zostanie jeszcze niespełna pięciokilometrowy odcinek obwodnicy między drogą nr 15 a drogą nr 25 łączącą Inowrocław z Bydgoszczą. Źródło: "Nasze Miasto Inowrocław”
Generalna Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na budowę obwodnicy Inowrocławia. - Mamy powody do radości. Święta zawitały do nas szybciej - wyznał prezydent Ryszard Brejza.

Mieszkańcy walczyli, blokowali drogi, manifestowali przed sejmem, lobbowali. Opłaciło się. Wieloletnie starania Inowrocławia o obwodnicę zakończyły się sukcesem.

Przetarg został ogłoszony. Pieniądze na realizację inwestycji są zagwarantowane. Już raczej nic i nikt nie stanie na przeszkodzie. - Walcząc o realizację tej inwestycji pokonaliśmy wszystkie trudności. Pomogła nam determinacja, konsekwencja w działaniu i życzliwość, z jaką spotykaliśmy się ze strony mieszkańców Inowrocławia, jak i wielu różnych środowisk spoza naszego miasta - przekonuje prezydent Inowrocławia Ryszard Brejza.

Droga będzie miała prawie 19 kilometrów (po dwa pasy w każdym kierunku). Kierowcy jadący od Strzelna na obwodnicę wjeżdżać będą mogli już przed Markowicami, a zjeżdżać w Latkowie, gdzie powstanie jeden z trzech węzłów drogowych. Pozostałe dwa wybudowane zostaną w Jacewie i Tupadłach.

Przeczytaj również: Obwodnica Inowrocławia trafiła na listę

- Będzie to ogromna inwestycja. W okolicach miasta nastąpią olbrzymie zmiany komunikacyjne. Oprócz gigantycznych prac ziemnych, które się rozpoczną, będzie wyburzanie budynków, przesadzanie drzew, wymiana całej infrastruktury kanalizacyjnej, wodociągowej i energetycznej. Powstaną ekrany akustyczne, siatki, a także obiekty inżynieryjne, które pozwolą mieszkańcom okolicznych gmin przejechać z jednej strony trasy na drugą - opowiada Tomasz Okoński, rzecznik prasowy bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Umowa z wykonawcą podpisana zostanie najprawdopodobniej w 2014 roku. Krótko po tym powinny ruszyć prace budowlane. Potrwają kilka lat. - Z pełną odpowiedzialnością możemy powiedzieć, że do 2018 roku kierowcy będą mogli swobodnie jeździć obwodnicą Inowrocławia - zapewnia Tomasz Okoński.

Nowa droga połączy odcinek Strzelno-Inowrocław z trasą na Toruń. Do zrealizowania zostanie jeszcze niespełna pięciokilometrowy odcinek obwodnicy między drogą nr 15 a drogą nr 25 łączącą Inowrocław z Bydgoszczą.

- Ten odcinek przewidziany jest do realizacji w późniejszym terminie. Zrobimy wszystko, aby uzyskać środki i móc te inwestycję dalej zrealizować. Wiemy, jakie to jest ważne dla mieszkańców Inowrocławia - wyznaje rzecznik.

Prezydent Ryszard Brejza za pośrednictwem mediów apeluje do właścicieli i firm drogowych z województwa kujawsko-pomorskiego i Inowrocławiu, by wzięli udział w przetargu. - Na przedsiębiorców kujawsko-pomorskich czeka pół miliarda złotych, które wywalczyliśmy na inwestycję rządową z budżetu państwa. W naszym województwie jest stosunkowo wysokie bezrobocie. Ludzie poszukują pracy. Wielkim szczęściem dla nas byłoby to, gdyby prace te prowadziła firma lokalna, z naszego regionu. Niech te pieniądze pozostaną w kieszeniach mieszkańców województwa - apeluje.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
Juras

Nowa fontanna na Rynku ma spękane wszystkie płyty wykonane  z odlewu szklanego. Za chwilę się rozleci .Okazuje się , że jest to kolejny bubel wykonany na zlecenie .Nie każdy może wszystko robić!

W ocenie działań innych ludzi trochę umiaru a mniej prostactwa i chamstwa. Miasto to nie rodzina B. i ich poplecznicy!!

Idą święta a tu już wpływa kolejna kasa za niewykorzystany urlop!!

T
Tolek
W dniu 06.12.2013 o 20:53, gonzo napisał:

Obietnic ze strony Brejzów mam dość.. poczekam na efekty

 

Tak się zastanawiam. Ile by tych "obietnic Brejzów" stało się ciałem, gdyby nie głupi polski ustrój samorządów, i gdyby nie nadmiar zawistników, złośliwców, i co tam jeszcze, którzy sypią piasek oraz kamyki w tryby Inowrocławia. Pamiętam to złorzeczenie gdy powstawała nowa fontanna na Rynku, pamiętam opluwanie, obrzydzanie, szyderstwa. Żaden z tych pyskaczy nie otworzył później ryja, by powiedzieć przepraszam, pomyliłem się, przesadziłem. Niestety, tak jest nadal z każdą inicjatywą Brejzów, i nie ważne czego to dotyczy. Walić w Brejzów, to program wyborczy inowrocławskiej szczujni...

g
gonzo

Obietnic ze strony Brejzów mam dość.. poczekam na efekty

""
W dniu 06.12.2013 o 12:45, juras napisał:

Pisze się "specu" , a nie  "szpecu" mistrzu ortografii z Koziej Wólki!

Masz problemy z rozpoznaniem kontekstu, "szpecu", bo w  " ".

t
telemorele
W dniu 06.12.2013 o 12:40, husky napisał:

Przecież to twoi kolesie z PO ..(celowo "twoi" z małej litery, aby docenić "twoją" wielkość!!)

 

Nie "z małej litery", tylko "małą literą". Co do "kolesi", nie oni podpuszczali rolników przeciwko obwodnicy, nie dotrzymywali terminów, stawiali kolejne warunki, zawyżali  koszty inwestycji skazując ją na niewykonalność.

Leć dalej szczekać na biegun, piesku

 

j
juras

Pisze się "specu" , a nie  "szpecu" mistrzu ortografii z Koziej Wólki!

h
husky

Przecież to twoi kolesie z PO ..(celowo "twoi" z małej litery, aby docenić "twoją" wielkość!!)

758
W dniu 06.12.2013 o 00:41, 123 napisał:

Teraz już z Poznania do Gdańska będzie szybciej przez Toruń niż przez Bydgoszcz. Bydgoszczy nikt nie broni i nie dba o jej interesy!!! Ten odcinek, jeżeli nie powstanie w tej perspektywie unijnej 2014-2020, to już nigdy nie zostanie wybudowany. Nie prowadzi on do Torunia, więc jest zbędny. Przecież nie chodzi tu o dobro mieszkańców Inowrocławia. Ważne jest połączenie Torunia z Poznaniem.  

 

 

Nie martw się o Bydgoszcz i jej interesy! S5 NADCHODZI! rozumiem, ze to boli, ale cóż...

A odcinek powstanie, tylko znowu trzeba będzie obnizyć te zawyżone koszty. I mam nadzieję, że ktoś się tym zainteresuje!

123

Teraz już z Poznania do Gdańska będzie szybciej przez Toruń niż przez Bydgoszcz. Bydgoszczy nikt nie broni i nie dba o jej interesy!!!

 

W dniu 05.12.2013 o 22:12, mooon napisał:

Proszę się nie obawiać o budowę pozostałego odcinka, daliśmy radę z mendami  szkodzącymi budowie obwodnicy ( nie tylko tymi jątrzącymi tu na miejscu, ale również z dywersantami odpowiedzialnych wyżej), ostatni odcinek też powstanie:)Tak, tak.... tych drugich na stanowiskach też znamy :) Skuteczni byliście do czasu, ale się skończyło.

Ten odcinek, jeżeli nie powstanie w tej perspektywie unijnej 2014-2020, to już nigdy nie zostanie wybudowany. Nie prowadzi on do Torunia, więc jest zbędny. Przecież nie chodzi tu o dobro mieszkańców Inowrocławia. Ważne jest połączenie Torunia z Poznaniem.  

s
ssssssssssssssssss.
W dniu 05.12.2013 o 21:39, 321 napisał:

Można się obawiać czy wykonawca nie ogłosi plajty. Jeżeli 23 km odcinek miał kosztować około 900 mln a 18 km ma kosztować 480 mln to cieńko to wygląda. Tutaj będą jeszcze spore problemy. Ale może o to chodzi , że państwo chciało zrobić ale zabraknie wykonawcy albo ten wykonawca splajtuje.

Nie skichaj się z radości, że liczby są inne, bo najwyraźniej pierwotny koszt budowy  obwodnicy był  zawyżany,  a to bardzo ciekawa sprawa...

Pisze się "cienko", nie  "cieńko", "szpecu" od inwestycji drogowych.

m
mooon
W dniu 05.12.2013 o 21:17, 123 napisał:

Pojazdy chcące dojechać do Bydgoszczy wciąż będą przejeżdżały przez centrum Inowrocławia. Zgodnie z oficjalnymi planami, w przyszłym rok rozpocznie się budowa 18-kilometrowej trasy łączącej drogę wylotową na Toruń i tę kierującą na Poznań i Konin.Mieszkańcy miasta obawiają się, że szum wokół obwodnicy zagłuszy problem brakującego odcinka planowanej trasy w kierunku na Bydgoszcz.Budowa obwodnicy z pewnością ograniczy natężenie ruchu w samym mieście poprzez odciążenie drogi krajowej nr 15. Jednak skuteczność tego drogowego rozwiązania może okazać się połowiczna.Ostatnie badania natężenia ruchu z 2010 roku pokazują, że na odcinku ze Złotnik Kujawskich do Inowrocławia przez dobę przejeżdżało 9783 pojazdów, w tym 1250 ciężarowych. Natomiast trasa Gniewkowo – Inowrocław została wykorzystana przez 10,4 tys. pojazdów, w tym 1900 ciężarówek. Oznacza to, że obwodnica odciąży centrum miasta z połowy samochodów.Kierowcy zauważyli, że planowana trasa jest krótsza niż wstępnie ustalono.

Proszę się nie obawiać o budowę pozostałego odcinka, daliśmy radę z mendami  szkodzącymi budowie obwodnicy ( nie tylko tymi jątrzącymi tu na miejscu, ale również z dywersantami odpowiedzialnych wyżej), ostatni odcinek też powstanie:)

Tak, tak.... tych drugich na stanowiskach też znamy :) Skuteczni byliście do czasu, ale się skończyło.

321

Można się obawiać czy wykonawca nie ogłosi plajty. Jeżeli 23 km odcinek miał kosztować około 900 mln a 18 km ma kosztować 480 mln to cieńko to wygląda. Tutaj będą jeszcze spore problemy. Ale może o to chodzi , że państwo chciało zrobić ale zabraknie wykonawcy albo ten wykonawca splajtuje.

123

Pojazdy chcące dojechać do Bydgoszczy wciąż będą przejeżdżały przez centrum Inowrocławia. Zgodnie z oficjalnymi planami, w przyszłym rok rozpocznie się budowa 18-kilometrowej trasy łączącej drogę wylotową na Toruń i tę kierującą na Poznań i Konin.
Mieszkańcy miasta obawiają się, że szum wokół obwodnicy zagłuszy problem brakującego odcinka planowanej trasy w kierunku na Bydgoszcz.
Budowa obwodnicy z pewnością ograniczy natężenie ruchu w samym mieście poprzez odciążenie drogi krajowej nr 15. Jednak skuteczność tego drogowego rozwiązania może okazać się połowiczna.
Ostatnie badania natężenia ruchu z 2010 roku pokazują, że na odcinku ze Złotnik Kujawskich do Inowrocławia przez dobę przejeżdżało 9783 pojazdów, w tym 1250 ciężarowych. Natomiast trasa Gniewkowo – Inowrocław została wykorzystana przez 10,4 tys. pojazdów, w tym 1900 ciężarówek. Oznacza to, że obwodnica odciąży centrum miasta z połowy samochodów.
Kierowcy zauważyli, że planowana trasa jest krótsza niż wstępnie ustalono.

j
june
W dniu 05.12.2013 o 16:23, Juras napisał:

Trzeba było myśleć o pieniądzach , które mają zostać w naszych portfelach jak wprowadzałeś do miasta supermarkety. 

waszymi zachłannymi portfelami zniszczyliście nie jednego handlowca. Sami jeździliście na zakupy do Bydgoszczy.

l
lie

Nie trzeba było drenować portfeli najemców  lokali w inowrocławskich kamienicach. Ceny wyższe niż Toruniu czy Bydgoszczy.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska