https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ogromny korek na A4 - ponad 10 kilometrów

JU
Korek na A4, 25.09.2016/zdjęcie ilustracyjne
Korek na A4, 25.09.2016/zdjęcie ilustracyjne Jaroslaw Jakubczak/Polska Press
W sporym korku utknęli kierowcy w niedzielę na autostradzie A4. Staliśmy przed remontowanym odcinkiem w pobliżu węzła Brzezimierz (181 km autostrady). Po godz. 18 korek na jezdni w kierunku Wrocławia miał już 13 kilometrów. Utrudnienia zakończyły się dopiero po północy.

Znów korki na A4! W cierpliwość musieli uzbroić się kierowcy, którzy w niedzielę jechali w kierunku Wrocławia od strony Brzegu. Przed remontowanym odcinkiem w pobliżu węzła Brzezimierz utworzył się spory zator. Korek zaczynał się na 181 kilometrze - po godz. 14 ciągnął się niemal przez kolejne 10. Po godz. 18 miał już 13 kilometrów. Około godz. 22 GDDKiA poinformowała, że zator znów ma 10 kilometrów. Korek rozładował się dopiero po północy.

Sytuacji na A4 nie poprawiali sami kierowcy. Około godz. 20:15 na 186 kilometrze drogi samochód osobowy wjechał w bariery energochłonne. Zajęty był lewy pas. Ruch odbywał się więc tylko pasem prawym. Około godz. 22:25 służby poinformowały, że uszkodzony pojazd usunięto (przeczytaj: Kolejny wypadek na A4. Znów przed węzłem Brzezimierz).

Wcześniej, około godz. 12, na 184 kilometrze A4 na wysokości miejscowości Kalinowa dachował samochód osobowy. Do zdarzenia doszło również na jezdni w kierunku Wrocławia. W wypadku tym ucierpiały 2 osoby (zobacz: Wypadek na autostradzie A4. Dachował samochód).

Jak zapewnia GDDKiA, informacja o zatorze wyświetlana była na tablicach zmiennej treści. Służby drogowe zalecały objazd: na węźle Opole Wschód zjechać na DK 94, następnie przez Brzeg i Oławę i powrót na A4 na węźle Wrocław Wschód.

Przypominamy, że od 1 września na autostradę A4 wrócili drogowcy. Trwają prace na ponad 2,5 km odcinku drogi. Są one prowadzone w okolicy węzła Brzezimierz (od 178 do 181 kilometra). Całkowite zakończenie remontu na A4 planowane jest na 15 października 2016 roku.

Komentarze 42

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

t
tuBylec
Kolego kaka, należy jeszcze we Wrocławiu poszerzyć WSZYSTKIE ulice o co najmniej 2 pasy ruchu, przy okazji wyburzając 50% budynków (czyli wszystkie po jednej stronie ulicy). Nie zapominajmy też o kilkunastu parkingach wielopoziomowych (np. wyburzając kilka kwartałów). A to wszystko połączone estakadami i tunelami.
u
ufok0000
Za głupotę nikt nie zwraca pieniędzy. 99% osób ma jakieś "wypasione" telefony, a nikt nie chce sobie kupić jakiejś sensownej nawigacji typu Naviexpert. Nawet biedne Yanosiki czy Google Maps pokazałoby korek i pokierowało sensownie objazdem.
Ale po co używać głowy, przecież lepiej pomarudzić.
R
Roy
Kolego jestes w błędzie. Być może nie pamiętasz ale od Opola w kierunku Wrocławia było około 20 km autostrady. Po dwa pasy ruchu w każda stronę.
k
kaka
tak się poprawia komunikację we Wrocławiu i to działa!
r
rowerzysta
Nie mogę się doczekać.
V
Vito
Kolego, 100 lat temu to można było pomarzyć o jakiejkolwiek autostradzie. Od Brzegu w kierunku Opola dopiero od niedawna autostrada została otwarta. Niemcy niestety nie zdążyli jej zbudować. Dalszy ciąg autostrady za Niemca był zbudowany dopiero za Strzelcami Opolskimi - po jednym pasie w każdą stronę
i
inżynier
Pieniądze poszły do "pośredników" oraz wile milionów na przejścia dla żab i innych zwierząt. Na więcej (np. kolejny pas drogi) nie wystarczyło.
k
kk
... tylko dlaczego powielamy ich błędy.
p
pdf
zauważył może, że na A-4 co chwila jest wielokilometrowy korek. Droga zbudowana 100 lat temu przez Niemców (po 2 pasy w każdą stronę) jest niewystarczająca na dzisiejsze potrzeby. Dlaczego nie poszerzono drogi do 3 lub 4 pasów w każdą stronę? Nie wiadomo. A takie duże pieniądze dostaliśmy z Unii podobno na drogi. I tylko zmieniona nawierzchnia została ... a pieniędzy już nie ma.
k
kk
... to samo by się działo jakby tak na samopas pozostawili swoje Niemcy. Opieka autostrad u nich to ludzie pracujący dla niej 24-h .. od zarządzania ruchem, policje, służby remontowo/konserwatorskie itd... tak samo Francja i Włoch mają. Często widać tylko anteny tych służb za ekranami ochronnymi lub nasypami.
K
KK
.. te Francje, Włoch, Niemcy ... to jeszcze służby autostradowe które: monitorują jej ruch i reorganizują jego prawie natychmiast, policja autostradowe, służby przeprowadzające prace konserwatorskie na niej - które robią w to w nocy !!!! W Niemczech spore fragmenty nawierzchni nawet są w stanie wymienić bo mają sprzęt do tego i spinają ją do świtu. Już nie wspomnę o jakimś odśnieżaniu itd....
Cieszcie się że UE się przyczepiła i kazała GDDKiA zejść o 50% z ceny ... bo byłoby bardzo drogo za kiepską usługę ( znacznie poniżej standardu zachodniego ).
k
kk
.. są lepsze. Zastanawiam się czemu to na S-kę nie przerobili .. Cała ta autostrada powinna być S-ka ... bo odcinki nie płatne to max 110 km.h - te to nawet S-ką nie powinny być.
a
antygłupek
No i co z tego , trzeba było nie jechać A4
n
natygłupek
Nikt Ci za głupotę nie wróci. Jedziesz płatną drogą ( bo to nie jest autostrada z prawdziwego zdarzenia ) to płacz i płać. hahaha
p
prawie zawsze
widzę info że jest zalecany objazd. Zero konkretów typu jak duży korek i gdzie...
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska