Wielu z nas marzy o tym, aby używany samochód, który planujemy kupić, jak najrzadziej odwiedzał warsztat. Jak więc dokonać mądrego wyboru?
Warto zwrócić uwagę na raporty niemieckiego automobilklubu, który od lat monitoruje awarie samochodów na drogach. Raport z 2021 roku opiera się na 3,38 miliona zgłoszeń od kierowców.
Raport obejmuje samochody produkowane w latach 2011-2018, czyli te, które w momencie badania miały nie więcej niż 10 lat i były na rynku co najmniej trzy lata. Każdy model musiał mieć roczną rejestrację przekraczającą 10 tysięcy egzemplarzy.
Najbardziej awaryjne modele samochodów
Raport powstał na podstawie zgłoszeń niemieckich kierowców podczas interwencji drogowej. Choć ranking ADAC nie jest w pełni reprezentatywny, dostarcza cennych informacji o poszczególnych modelach. Może być pomocny przy wyborze używanego samochodu.
W segmencie klasy wyższej-średniej, Mercedes Klasy E jest jednym z modeli, które mogą sprawiać problemy swoim właścicielom. Choć marka Mercedes kojarzy się z luksusem i niezawodnością, ten model nie zawsze spełnia oczekiwania pod względem trwałości.
W segmencie D, czyli klasie średniej, kilka modeli wyróżnia się pod względem awaryjności. Ford S-Max, Opel Insignia, Seat Alhambra oraz Volkswagen Sharan to samochody, które mogą wymagać częstych wizyt w serwisie.
Które samochody najczęściej trafiały z drogi do warsztatu w różnych klasach pojazdów? Szczegółowa lista jest w galerii powyżej.
