Są to jednostki zaprojektowane przede wszystkim z myślą o wersji Country Tourer, ale będą montowane także w innych odmianach flagowego Opla.
Dzięki sekwencyjnemu, dwustopniowemu turbodoładowaniu nowo zaprojektowany diesel o pojemności 2 litrów rozwija moc 210 KM przy 4000 obr./min oraz moment obrotowy 480 Nm od 1500 obr./min (oficjalne zużycie paliwa w wersji Grand Sport 2.0 BiTurbo zgodnie z nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC): 8,7 l/100 km w cyklu miejskim, 5,7 l/100 km poza miastem, 6,9 l/100 km w cyklu mieszanym; oficjalna emisja CO2w cyklu mieszanym: 183 g/km). Nowa Insignia BiTurbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,9 sekundy, a prędkość maksymalna samochodu wynosi 233 km/h.
Flagowemu silnikowi zawsze towarzyszy ośmiobiegowa przekładnia automatyczna oraz zaawansowany napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego. Oprócz mocy wzrosła także wygoda prowadzenia (dostępność turbodoładowania w każdej sytuacji) oraz kultura pracy nowego silnika z układem common rail w porównaniu z dotychczasową bardzo popularną jednostką 2.0 z jedną turbosprężarką (125 kW/170 KM; oficjalne zużycie paliwa w wersji Grand Sport z napędem na przednie koła wg NEDC: 6,7 l/100 km w cyklu miejskim, 4,3 l/100 km poza miastem, 5,2 l/100 km w cyklu mieszanym; oficjalna emisja CO2 w cyklu mieszanym: 136 g/km).
Dodatkowo do wymaganych przepisami wartości zużycia paliwa i emisji zmierzonych według NEDC, firma Opel określiła także analogiczne wartości zgodnie ze światową zharmonizowaną procedurą badania pojazdów lekkich (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure, WLTP), których podawanie jest urzędowo wymagane od jesieni bieżącego roku dla nowo opracowanego czterocylindrowego silnika BiTurbo. Wartości WLTP (Insignia Grand Sport 2.0 BiTurbo — zużycie paliwa wg WLTP: 12,2–6,2 l/100 km; 8,0–7,5 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 209–196 g/km) są znacznie bardziej realistyczne niż podawane wcześniej wartości zmierzone według NEDC (oficjalne zużycie paliwa w wersji Grand Sport 2.0 BiTurbo wg NEDC: 8,7 l/100 km w cyklu miejskim, 5,7 l/100 km poza miastem, 6,9 l/100 km w cyklu mieszanym; oficjalna emisja CO2 w cyklu mieszanym: 183 g/km). W przypadku wartości WLTP uwzględniane są także różne style jazdy, co pozwala klientom lepiej oszacować zużycie paliwa w konkretnym przypadku.
Insignię drugiej generacji w wersjach Grand Sport, Sports Tourer i Country Tourer z nowym najmocniejszym silnikiem Diesla można będzie zamawiać już w bieżącym roku.