Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opony z Oponeo.pl ruszyły na podbój słowackiego rynku

Redakcja
Archiwum
E-handel rozwija się: co o trzeci Polak kupuje online przynajmniej raz w tygodniu według badania zleconego przez Trusted Shop.

Polskie spółki e-commercowe odnoszą sukces już nie tylko w kraju, ale i na rynkach zagranicznych, czego przykładem jest bydgoska firma Oponeo.pl. W Polsce to rozpoznawalna marka na rynku motoryzacyjnym, ale spółka sukcesywnie zdobywa też kraje Europy działając obecnie na dwunastu rynkach. Ostatnio uruchomiła sprzedaż na Słowacji.

Daleko nam jednak wciąż do liderów

Co  trzeci Polak kupuje online przynajmniej raz w tygodniu według badania zleconego przez Trusted Shop. Daleko nam jednak wciąż do liderów Brytyjczyków czy Francuzów choć polski e-commerce rośnie najszybciej wśród państw Europy Środkowej. Jak wynika z raportu opublikowanego przez Ecommerce Europe wartość rodzimego rynku wzrosła o 24 proc. i wynosi 4,1 mld euro, ale to Niemcy są liderami e-zakupów w naszej części Europy z rynkiem wartym 50 mld euro.

Silnie rozwinięty e-commerce to powód, dla którego takie firmy jak Oponeo.pl obierają strategię ekspansji zagranicznej. Inwestycje, w krajach dużo lepiej rozwiniętych pod kątem e-handlu, jak się okazuje, dość szybko przynoszą wymierne efekty finansowe.

W Polsce udział e-commerce w handlu detalicznym wynosi 3,5 proc., podczas gdy w Wielkiej Brytanii, w której Oponeo.pl uruchomiło sprzedaż opon i felg w 2011 roku, aż 12 proc. Dziś rynek brytyjski dostarcza spółce najwięcej zamówień ze wszystkich internetowych sklepów zagranicznych. - W 2013 roku z zamówień zrealizowanych dla Brytyjczyków wygenerowany został przychód wielkości 18 mln zł - mówi Dariusz Topolewski, prezes Oponeo.pl. - Mimo że w krajach dobrze rozwiniętych internetowo są już podmioty prowadzące e-sprzedaż podobnych produktów ilość zamówień na wszystkich rynkach, na których działa firma rośnie rok do roku. Oznacza to, że tort jest jeszcze nie podzielony i starczy miejsca na nowe podmioty.

Spółka wybiera również państwa, w których e-commerce dopiero raczkuje, np. Turcja lub jest na podobnym poziomie jak Polska np. Czechy.  Teraz firma Oponeo zdecydowała się wejść na kolejny sąsiedni rynek - słowacki. W Słowacji tkwi spory potencjał rozwoju rynku e-commerce. Według badania Gemius z sierpnia 2013 roku strony związane z e-commerce cieszyły się zainteresowaniem 51 proc. Słowaków w wieku 25-34 lat będących użytkownikami sieci. Dla porównania w Polsce to aż 80 proc.  użytkowników sieci zagląda na strony dedykowane e-zakupom.

W jakich krajach już jest Oponeo.pl?

- W takich krajach łatwiej jest budować pozycję lidera, którą będzie można wykorzystać, gdy nadejdzie boom na e-zakupy  - stwierdza Dariusz Topolewski.  - Istotne były dla nas także zapytania klientów z rynku słowackiego, które otrzymaliśmy wkrótce po otwarciu strony czeskiej. Mając kadrę obsługującą rynek czeski zdecydowaliśmy się na poszerzenie naszych rynków zbytu o Słowację - dodaje.

Kraje słowiańskie (szczególnie te należące do EU) to łatwiejszy start i prowadzenie sprzedaży, udogodnienia nie tylko pod kątem logistycznym, ale też podobne regulacje prawne, zasady dostawy towaru czy systemy płatnicze.

W ubiegłym roku PayPal określił najbardziej perspektywiczne rynki zagraniczne dla polskich sklepów internetowych. W gronie najlepszych znalazły się Wielka Brytania, Niemcy, a także Włochy, Francja i Czechy. Na wszystkich tych rynkach jest już dziś Oponeo, poza tym firma sprzedaje także w Hiszpanii, Austrii, Holandii, Irlandii, Turcji i na wspomnianej Słowacji.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska