
Klienci Orange, Play i Netii dostaną rekompensaty - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
UOKiK informuje klientów operatorów telekomunikacyjnych: Netia, Orange i P4 o należnych im rekompensatach. Netia, Orange i Play oddadzą konsumentom opłaty za włączane bez ich wyraźnej zgody usługi dodatkowe.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzje wobec operatorów telekomunikacyjnych: Netia, Orange i P4. Zwrócą oni konsumentom opłaty pobrane za automatyczną aktywację dodatkowo płatnych usług. Dochodziło do tego wraz z zawarciem lub przedłużeniem umowy podczas rozmowy telefonicznej, w salonie lub przez internet. Usługi były włączane automatycznie, bez wyraźnej zgody konsumentów i to na nich ciążył obowiązek ich wyłączenia przed upływem bezpłatnego okresu korzystania z nich. Wiele osób piszących do UOKiK nie było świadomych tego, że muszą to zrobić - czytamy w uzasadnieniu.
Kto dostanie odszkodowanie od operatorów telekomunikacyjnych: Netia, Orange i P4? Jak można wystąpić o rekompensatę? Sprawdź na kolejnych slajdach naszej galerii >>>>>

REKOMPENSATY DLA KLIENTÓW ORANGE POLSKA
Orange Polska odda konsumentom opłaty za włączane bez ich wyraźnej zgody usługi dodatkowe.
W przypadku Orange Polska chodzi o:
- „Halo Granie”,
- „Cyber Tarcza”,
- „Nawigacja Orange”,
- „Orange Smart Care”,
- „Gdzie jest Dziecko”,
- „Bezpieczny Internet”,
- „Internet mobilny z zapasowym pakietem danych na konto”.
WAŻNE! Jeśli reklamacja została rozpatrzona negatywnie lub sam wyłączyłeś automatycznie aktywowane płatne usługi we wskazanym w decyzji okresie, to operator odda ci za nie pieniądze.

REKOMPENSATY DLA KLIENTÓW PLAY
Play odda konsumentom opłaty za włączane bez ich wyraźnej zgody usługi dodatkowe.
W przypadku P4 chodzi o:
- „Muzyka na czekanie”,
- „Ochrona internetu”,
- „Play NOW usługi dodatkowe TV”,
- „Pakiet 50 min/50 sms/mms do wszystkich”,
- „Bezpieczny internet”,
- „Nielimitowane połączenia na numery stacjonarne”,
- „Nielimitowane sms/mms do wszystkich sieci”,
- „100 minut do innych sieci komórkowych”
- „200 minut do innych sieci komórkowych”.
WAŻNE! Jeśli reklamacja została rozpatrzona negatywnie lub sam wyłączyłeś automatycznie aktywowane płatne usługi we wskazanym w decyzji okresie, to operator odda ci za nie pieniądze.

REKOMPENSATY DLA KLIENTÓW NETIA
Netia odda konsumentom opłaty za włączane bez ich wyraźnej zgody usługi dodatkowe.
W przypadku Netii chodzi o następujące usługi:
- „Bezpieczny Internet 2”,
- „Bezpieczny Smartfon”,
- „Identyfikacja Numeru”,
- „Pakiet HBO HD”,
- „GigaNagrywarka Standard”,
- „GigaNagrywarka Maxi”.
WAŻNE! Jeśli reklamacja została rozpatrzona negatywnie lub sam wyłączyłeś automatycznie aktywowane płatne usługi we wskazanym w decyzji okresie, to operator odda ci za nie pieniądze.