Orange, Play i Netia mają rekompensaty dla swoich klientów. Sprawdź, czy też dostaniesz odszkodowanie

Magdalena Walczak-Grudzka
Magdalena Walczak-Grudzka
Klienci Orange, Play i Netii dostaną rekompensaty - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.UOKiK informuje klientów operatorów telekomunikacyjnych: Netia, Orange i P4 o należnych im rekompensatach. Netia, Orange i Play oddadzą konsumentom opłaty za włączane bez ich wyraźnej zgody usługi dodatkowe.Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzje wobec operatorów telekomunikacyjnych: Netia, Orange i P4. Zwrócą oni konsumentom opłaty pobrane za automatyczną aktywację dodatkowo płatnych usług. Dochodziło do tego wraz z zawarciem lub przedłużeniem umowy podczas rozmowy telefonicznej, w salonie lub przez internet. Usługi były włączane automatycznie, bez wyraźnej zgody konsumentów i to na nich ciążył obowiązek ich wyłączenia przed upływem bezpłatnego okresu korzystania z nich. Wiele osób piszących do UOKiK nie było świadomych tego, że muszą to zrobić - czytamy w uzasadnieniu.Kto dostanie odszkodowanie od operatorów telekomunikacyjnych: Netia, Orange i P4? Jak można wystąpić o rekompensatę? Sprawdź na kolejnych slajdach naszej galerii >>>>>
Klienci Orange, Play i Netii dostaną rekompensaty - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.UOKiK informuje klientów operatorów telekomunikacyjnych: Netia, Orange i P4 o należnych im rekompensatach. Netia, Orange i Play oddadzą konsumentom opłaty za włączane bez ich wyraźnej zgody usługi dodatkowe.Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzje wobec operatorów telekomunikacyjnych: Netia, Orange i P4. Zwrócą oni konsumentom opłaty pobrane za automatyczną aktywację dodatkowo płatnych usług. Dochodziło do tego wraz z zawarciem lub przedłużeniem umowy podczas rozmowy telefonicznej, w salonie lub przez internet. Usługi były włączane automatycznie, bez wyraźnej zgody konsumentów i to na nich ciążył obowiązek ich wyłączenia przed upływem bezpłatnego okresu korzystania z nich. Wiele osób piszących do UOKiK nie było świadomych tego, że muszą to zrobić - czytamy w uzasadnieniu.Kto dostanie odszkodowanie od operatorów telekomunikacyjnych: Netia, Orange i P4? Jak można wystąpić o rekompensatę? Sprawdź na kolejnych slajdach naszej galerii >>>>>pixabay.com
Udostępnij:
Klienci Orange, Play i Netii dostaną rekompensaty - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Oficjalny komunikat dla klientów dotyczący rekompensaty został opublikowany na stronie internetowej UOKiK. Kto dostanie odszkodowanie od operatorów telekomunikacyjnych: Netia, Orange i P4? Jak można wystąpić o rekompensatę? Sprawdź!

Rekompensaty dla klientów Orange, Play i Netii

UOKiK informuje klientów operatorów telekomunikacyjnych: Netia, Orange i P4 o należnych im rekompensatach. Netia, Orange i Play oddadzą konsumentom opłaty za włączane bez ich wyraźnej zgody usługi dodatkowe.

- Wszystkie reklamacje będą pozytywnie rozpatrzone, zmienią się też standardy informowania konsumentów o płatnych usługach - informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzje wobec operatorów telekomunikacyjnych: Netia, Orange i P4. Zwrócą oni konsumentom opłaty pobrane za automatyczną aktywację dodatkowo płatnych usług. Dochodziło do tego wraz z zawarciem lub przedłużeniem umowy podczas rozmowy telefonicznej, w salonie lub przez internet. Usługi były włączane automatycznie, bez wyraźnej zgody konsumentów i to na nich ciążył obowiązek ich wyłączenia przed upływem bezpłatnego okresu korzystania z nich. Wiele osób piszących do UOKiK nie było świadomych tego, że muszą to zrobić - czytamy w uzasadnieniu.

Orange, Play i Netia wypłacą rekompensaty swoim klientom. Kto otrzyma odszkodowanie?

Netia, Orange i Play oddadzą konsumentom opłaty za włączane bez ich wyraźnej zgody usługi dodatkowe.

- Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, włączenie dodatkowo płatnych usług musi się odbyć za wyraźną zgodą abonenta. Powinno do tego dojść najpóźniej w chwili wyrażenia przez niego woli zawarcia umowy, a nie na samym końcu tego procesu. Tego obowiązku nie spełnia przekazanie informacji o włączeniu usług w umowie czy też o tym, że trzeba je dezaktywować - już po ustaleniu warunków – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Wyraźna zgoda konsumenta na dodatkowo płatne usługi to stwierdzenie "tak" lub "nie" w stosunku do propozycji operatora. Taka sytuacja nie będzie miała miejsca, gdy warunki oferty przewidują, że skorzystanie z płatnej usługi dodatkowej jest konieczne dla zawarcia umowy na warunkach promocyjnych. Konsument powinien mieć rzeczywistą możliwość wyboru, a zatem udzielenie odpowiedzi „nie” powinno skutkować brakiem aktywacji danej usługi.

Jak otrzymać rekompensatę

Netia, Orange i P4 zmienią swoje praktyki i zrekompensują konsumentom poniesione straty (decyzje wobec Netii oraz Orange Polska są prawomocne, a wobec P4 nie). Decyzje dotyczą obecnych i byłych abonentów.

Za które usługi klienci Orange, Play i Netii mogą liczyć na rekompensaty? Zobacz koniecznie w poniższej galerii:

Jeśli operator uruchomił niechciane usługi, klient może liczyć na rekompensatę:

  • Jeśli reklamacja została rozpatrzona negatywnie lub sam wyłączyłeś automatycznie aktywowane płatne usługi we wskazanym w decyzji okresie, to operator odda ci za nie pieniądze.
  • Operatorzy wdrożą procedury, zgodnie z którymi konsument będzie pytany na etapie zawarcia umowy o zgodę na aktywację dodatkowo płatnych usług.

Komunikat o rekompensatach dla klientów Orange, Play i Netii znajdziesz na stronie UOKiK - >>>KLIKNIJ TUTAJ<<<

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Inflacja przyhamuje na jesieni

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Pomorska
Dodaj ogłoszenie