„Ostry Dyżur Literacki” to akcja, w ramach której w 48 sklepach Biedronka w 14 miastach Polski zostanie zaaranżowany gabinet lekarski. Ubrani w kitle lekarskie eksperci w dziedzinie literatury dla dzieci związani z Fundacją „Czas Dzieci” przeprowadzą wywiad z dzieckiem i jego rodzicem, a następnie zarekomendują im wartościowe książki indywidualnie dobrane do wieku i preferencji oraz dotychczasowych doświadczeń czytelniczych „małego pacjenta”. Zalecane dzieciom tytuły książek i ich dawkowanie przepisywane będą symbolicznie na receptach.

Wśród Biedronek biorących udział w akcji są dwie w naszym regionie - w Grudziądzu:
- 14 września, w godz. 15-18, przy ul. Mieszka I 3,
- 15 września, w godz. 11-17, przy ul. Astrowej 21.
Przeczytaj też: Aktorzy promują czytelnictwo w "Wieczorynkach Słodziaków" Biedronki [wideo]
- Wierzymy, że nietypowa formuła tej akcji sprawi, że uda nam się zaciekawić dzieci i przekonać je, że czytanie nie musi być nudne - mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w Jeronimo Martins Polska. - Z kolei dla tych, które od książek nie stronią, diagnoza okaże się zachętą do sięgnięcia po kolejne wartościowe tytuły.
Czytaj również: Ilu Polaków czyta książki? Sprawdziła to Biblioteka Narodowa
Organizatorzy „Ostrego Dyżuru Literackiego” podkreślają ważną rolę właściwego doboru książek. W czasie trwania akcji w sklepach tej sieci dostępna będzie specjalna oferta książek dla dzieci najlepszych polskich i zagranicznych autorów. Wśród nich znajdą się m.in. publikacje Andrzeja Maleszki, Wojciecha Widłaka, Grzegorza Kasdepke, Renaty Piątkowskiej, Adama Wajraka, Tomasza Samojlika, Michała Rusinka, Roalda Dahla, a także artystyczne publikacje Aleksandry i Daniela Mizielińskich. Wiele z nich to tytuły z tzw. „Złotej Listy” Fundacji „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom”.
Zobacz: "Bydgoszcz czyta" - tak wyglądał czytelniczy flash mob na Starym Rynku [zdjęcia]
Popularyzowanie czytelnictwa wśród dzieci i dorosłych to jeden z priorytetów działalności społecznej sieci Biedronka. Biedronka od kilku lat organizuje konkurs na książkę dla dzieci „Piórko”, w którym biorą udział debiutujący pisarze i ilustratorzy. Sieć promuje czytelnictwo także za pośrednictwem swojej najnowszej akcji lojalnościowej „Gang Słodziaków”. Regularną sprzedaż książek sieć Biedronka prowadzi od 2009 r. Cyklicznie organizuje także festiwale książek.
Przypomnijmy, również inne sieci sklepów włączają w swoją ofertę książki. Przykładowo, Lidl ma akcje książkowe w ramach konceptu "Zaczytani w Lidlu". Są one prowadzone od początku 2013 roku.
- Nadal są przez nas przeprowadzane akcje książkowe, w ramach tej koncepcji - potwierdza biuro prasowe Lidla. - Ostatnia akcja miała miejsce od 20 sierpnia tego roku.
Wideo - Katarzyna Zielińska o czytaniu dzieciom: Namawiam wszystkich, bo to bardzo buduje wyobraźnię
Źródło: X-news/przeAmbitni.pl
